GreatPlanes Seawind EP

Ik heb met de originele prop nog 16,5 mm over voor hij de romp zou raken, en dit is met nog een klein gleufje extra ruimte ertussen.

En het stuurstangetje naar de rudder heeft er inderdaad de meeste last van, het stangetje voor de elevator eigenlijk pas vanaf waar hij niet meer in het schuim zit.

Nou hard is natuurlijk ook leuk!, alleen hij gaat zo snel dat hij een soort van gaat trillen, alsof de roeren gaan flutteren.En dan vliegt hij niet zo lekker meer, dus niet zo zeer te snel voor mij maar te snel voor het vliegtuig!:mrgreen:

Mijn manier om alles lekker waterdicht te houden is een plastic boterhamzakje om de ontvanger heen, en die ty-wrap vast maken.De regelaar heb ik een soort van geplastificeerd. goede waterdichte tape! gewoon een stuk tape, regelaar erop, en weer een stuk tape en dan de randen van de tape op elkaar drukken. moeilijk uit te leggen maar ik maak ergens wel even wat foto's.

Dat op die tippen ga ik ook eens proberen dat lijkt me wel een uitkomst en ik vond zelf de vleugel bevestiging erg slecht.En heb die dan ook aangepast, maar dat was al te zien eerder in dit topic.

Greets Rowan,

Laatst bewerkt:
Heb jij ook zon grote spleet tussen RR en kielvlak? ( = flutter?)
Hoogteroer heeft geen spleet.
De rolroeren torsiestangen laten wel makkelijk buiging toe.

Kom er net achter dat de kist inderdaad van epp is,
en daaroverheen wit geverft. (= harde laag)

jup, ook bij mij zit een redelijk grote spleet tussen het Rudder en het verticaal stabilo.
zou natuurlijk kunnen dat dit de flutter veroorzaakt dus ik ga eens kijken of ik misschien van een dun plastic daar een soort overlapping naar kan maken zodat het wat aerodynamisch is. en dan eens kijken of het flutteren weg is.
misschien ook inderdaad eens kijken of ik de aansturing van de rolroeren wat stijver kan maken.

Greets Rowan,

Scharniertape zoals gebruikt bij park flyers misschien? Volgens mij 3M Satin tape.

ik denk dat dat niet zal lukken. ik bedoel namelijk gewoon iets wat puur als overlapping dient, zodat de luchtstroming niet verstoort word dus gewoon een dun plaatje plastic wat over de spleet heen gaat en op het kielvlak bevestigt zit , niet aan het rudder.

Greets Rowan,

heb met veel intresse dit hele draadje doorgelezen
wil zelf ook zo iets aanschaffen om mee te nemen op vakantie (heb een motor boot)
bij het zoeken op internet kwam ik deze variant tegen heb het idee dat deze wel wat steviger is
graag jullie idee over deze kit

groet john

ps dit was mijn idee heb niet zo veel verstand van electrick aandrijving dus....
maar deze setup geven ze aan
inclusief verzenkosten komt die dan op €127 inc. setup

rcpl71019 -Amphibian Seawind Scale RC Electric Powered AirplaneUS$80.63US
Motor: -1000rpm/v 222w D2836 Brushless Motor (rcps81518_p) (Recommeded)US$21.25
ESC: -Turborix AE 30A Brushless Motor ESC (rcps81706_30)US$17.84

Laatst bewerkt:
oke mijn eerste indruk na het bekijken van de foto's en de filmpjes. De romp moet wel heel erg sterk zijn als je ziet hoe ze die kist keer op keer tegen het water aan smakken! Vliegen kan die piloot niet, je moet er altijd wat gas op houden voor een strakke waterlanding. Verder lijkt ie wat lastig los te komen (lijkt niet licht). Het vliegklaar gewicht is niet op te maken uit de specs. Er wordt 850 gram opgegeven maar het pakket gewicht is 2758g en dat zal geen 1,5 kg aan verpakking zijn!? De romp is van epoxy met gelcoat en de vleugels en stabilo in houtbouw. Ik moet zeggen het ziet er erg mooi uit op de foto's. Ik heb zelf net de Seawind EP binnen. Hij valt wat tegen qua opppervlakte afwerking, deukjes en met een dikke verf vehandeld niet bepaald een homogene afwerking. Maar de vleugelbelasting is lekker laag dus zal ie wel goed vliegen. En dat is iets wat de Amphibian Seawind Scale RC waarschijnlijk minder goed doet.
Qua prijs is ie weer in het voordeel 118€ tegen 64,16€.
Voor: prijs en strakke afwerking
tegen: mindere vliegeigenschappen door hogere vleugelbelasting.

succes met je beslissing,
Michiel

marcel, gewoon effe bij de eerstvolgende watermeeting komen kijken!

ps: een heli kun je ook makkelijk drijvers onder kwijt..

dat was mijn idee dus ook het gewicht
mischien toch even wachten tot na dordmund mischien zie ik daar nog wel wat moois.:p

gr.john

@Beekman.

Mijn vriendin woont in oosteind, vlak bij dongen dat weet je waarschijnlijk wel.Nu is mijn vraag waar dat je gaat vliegen met de seawind EP als hij klaar is ?Want ik wil nog een keer een watervliegtuigje maken om ook bij mn vriendin te kunnen vliegen vanaf het water.

Groetjes Rowan,

@ ha Marcel, ik wil de Seawind later in het voorjaar samen met Frank zijn Catalina meenemen als we gaan varen. Lekker vanuit de boot watervliegen lijkt me lachen. Nu moet jij nog ff drijvers onder de Fhase III F16 maken dan kun je ook mee.

@Rowan, echt heel dicht bij zijn er geen grote toegangkelijke watervlieglocaties. Wat wij meestal doen, en dat kan erg leuk uitpakken, is op Google Earth kijken waar er in de buurt wateren liggen. Als we dan iets moois zien rijden we daar naar toe om te kijken of het een geschikte vlieglocatie is.
succes ermee.

@Beekman: Je kunt ook tussen s'gravenmoer en oosteind daar de Donge opgaan. en dan heel het pad afrijden dat is wel een paar kilomter dan gewoon het asfaltopgaan en dan 2 km verderop staat er een bordjedat daar beneden een kampeerplek is. Dat is misschien een geschikte plek om te vliegen? Ik ben er van 't weekend met Rowan geweest, hij vond het wel redelijk geschikt. Misschien wel een kijkje waard?

Groetjes, Angelique.

Als dat het verlengde van de Dongen is op het punt dat het van een slingerde beek naar een rechte vaart overgaat weet ik wat je bedoeld. Daar loopt een knooppunt fietroute langs. Als je dat bedoelt vind ik het niet geschikt. Het is prettiger als je van verchillende richtingen aan kan komen vliegen maar in een riviertje gaat dat niet. Waar ik wel nog wil gaan kijken is de plas als je bij Waspik de snelweg oversteekt dan loopt de weg naar links lang de chinees en maakt dan een scherpe bocht naar rechts daarna eerste straat linksaf en dan ligt aan het einde een aardig grote plas. ff checke daaro

aansturing van roeren

Vandaag van mijn werk een RVS gevlochten kabeltje mee genomen. dadelijk zal ik even de diameter met en en kijken of dit gebruikt kan gaan worden als aansturing. meer informatie volgt. zijn er ondertussen meer mensen die last hebben van overmatige roest?

Greets Rowan,

rvs kabel.

zo als eerste de feiten.
dikte originele staaf. 0.8 mm
dikte rvs kabel. 1.13 mm

de kabel past in het buisje. dus daar hoeft verder niet overna gedacht te worden.

echter ben ik bang dat de kabel niet stijf genoeg is... dus eens kijken of we daar wat aan kunnen doen of dat het gewoon weer verder zoeken word

edit: Net even geprobeerd wat het doet als ik hem een keer goed warm maak. misschien dat het dan wat harder en ook stijver word. dat viel echter ook tegen..

Greets.

Laatst bewerkt:
Hoi Marcel, hij is zo goed als klaar als de wind is geluwd dan gaat ie airborn. Wel het een en ander aan moeten passen omdat de BL motor niet in de motorsteun paste. Nu zelf maar een motorsteun gemaakt. Ook zit er veel speling in de aanstuurstangen van de ailerons (geleidingsbuis is te groot). Maar goed vliegen ermee!

groeten Michiel

Back