GreatPlanes Seawind EP

Dat is zeker wel een leuk uitziend kistje, ik heb hem hier en op de meetings nog niet gezien dus als jij er nu 1 koop ben je de eerste en kun je ons je ervaringen delen ;-)

seawind ep

Hai,

het klopt dat ik de seawind ep heb , en ben er erg tevreden over alleen nog niet over het gedeelte van het vliegen en waarom ? ik heb er nog niet mee gevlogen ik ben namelijk nog opzoek naar een goede motor! binnenkort ga ik waarschijnlijk toch maar de aanbevolen rimfire kopen want de seawind heeft een motorsteun met 3 schroefgaten....

maar even voor de rest:

het is een heel mooi vliegtuig en als de doos aankomt dan valt je mond open ( GROOT!! )
in het vliegtuig is veel ruimte en ik heb tot nu toe maar 2 minpunten ontdekt;

1. motorsteun met 3 schroefgaten
2. de bevestiging van de vleugel is minder ( is inmiddels verholpen met een moer en een
bout!

ik hoop over 2/3 weken er mee te gaan vliegen ( eerst examens..) dus tegen die tijd meer.

gpma1169-actionb-2.jpg

en die van mij komt inderdaad van towerhobbies.

Groetjes Rowan,

Hai,

het klopt dat ik de seawind ep heb , en ben er erg tevreden over alleen nog niet over het gedeelte van het vliegen en waarom ? ik heb er nog niet mee gevlogen ik ben namelijk nog opzoek naar een goede motor! binnenkort ga ik waarschijnlijk toch maar de aanbevolen rimfire kopen want de seawind heeft een motorsteun met 3 schroefgaten....

He Rowan,

Bedankt voor je reactie, ik ga er ook een kopen.
Maar over die motorsteun, wordt het heel lastig om een andere motor te monteren?
Ik wil er eigenlijk een robbe roxxy (2827/26) op zetten, of gewoon een van rctechnics.

groet,

Marijn

Eind worige week was het zover. Mijn nieuwe Seawind is binnen!!!
Ben inmiddels begonnen met bouwen en ben ook bezig er een bouwverslag van te maken.
Het ziet er allemaal er mooi uit en hij is erg compleet geleverd, ik kan bijna niet wachten er mee te gaan vliegen.

motorsteun

nou ja kijk, ik vind het vervelend want volgens mij hebben 9 van de 10 motoren in de modelbouw een manier van bevestigen aan de motorsteun met behulp van 4 schroefjes in de schroefgaten. alleen omdat ik nu gedwongen word om de rimfire motor aan te schaffen die er dan precies op past ben ik er over na gaan denken en mischien pak ik binnenkort ergens gewoon even de dremel en slijp ik het plaatje eraf waar 3 gaatjes in zitten en zet ik er een op met 4 gaatjes. maar daar moet ik nog even naar kijken ben op het moment namelijk op zoek naar een 3 blads proppeller voor een 800 gram pitts en daar dan ook nog een spinner op zetten. maar het lukt me maar niet om een 9x6 drieblads te vinden...

maar dat is geen watervliegtuig dus genoeg daarover!;)

nou vraag ik me af of je helemaal tevreden bent over de vleugel bevestiging ik heb hem namelijk aangepast ik vond het iets te min. en wou niet dat de landingen en vlucht soms met de hakken over de sloot waren. daarom heb ik dus met m'n dremel het een en ander weg geslepen er een moer op gezet en daarna de schroef vervangen door een bout.
echter denk ik er ook nog over na hoe ik de achterkant bij de overgang van vleugeldeel-romp ook nog een extra bevestiging kan maken.

heb het op het moment echter zo druk :( woensdag examenuitslag , donderdag naar de volgende school) dat het er nog even niet van komt maar tegen die tijd meer!

Groetjes Rowan,

nou ja kijk, ik vind het vervelend want volgens mij hebben 9 van de 10 motoren in de modelbouw een manier van bevestigen aan de motorsteun met behulp van 4 schroefjes in de schroefgaten. alleen omdat ik nu gedwongen word om de rimfire motor aan te schaffen die er dan precies op past ben ik er over na gaan denken en mischien pak ik binnenkort ergens gewoon even de dremel en slijp ik het plaatje eraf waar 3 gaatjes in zitten en zet ik er een op met 4 gaatjes.

Dat heb ik in ieder geval wel gedaan. Ik had geen zin om speciaal die RIMFIRE te moeten kiezen. dus gewoon plaatje eraf gesloopt. nieuw stukje gemaakt met 4 gaatjes, erop gezet en voila!
Komt nog wel naar voren in het bouwverslag hopelijk ergens over een week.

nou vraag ik me af of je helemaal tevreden bent over de vleugel bevestiging ik heb hem namelijk aangepast ik vond het iets te min. en wou niet dat de landingen en vlucht soms met de hakken over de sloot waren. daarom heb ik dus met m'n dremel het een en ander weg geslepen er een moer op gezet en daarna de schroef vervangen door een bout.
echter denk ik er ook nog over na hoe ik de achterkant bij de overgang van vleugeldeel-romp ook nog een extra bevestiging kan maken.
Het lijkt mij oo een beetje iel. ga nog even kijken of ik daar iets anders voor kan doen. Misschien idd iets zoals jij zegt met een moer en een bout.

heb het op het moment echter zo druk :( woensdag examenuitslag , donderdag naar de volgende school) dat het er nog even niet van komt maar tegen die tijd meer!

Groetjes Rowan,
Hopen dat je geslaagd bent dan!

nog even over de vleugel bevestiging

ik heb het blokje IN de romp ( weet niet precies welk materiaal het was , ik geloof gewoon kunstof) dat zwarte weg geslepen en daarna met mijn dremel het gat zo groot gemaakt dat mijn bout erin kon. toen het moertje erop gemaakt. ik ga zo naar huis toe en zal ergens even foto's maken dat is makkelijker.

Groetjes Rowan,

nog even over de vleugel bevestiging

ik heb het blokje IN de romp ( weet niet precies welk materiaal het was , ik geloof gewoon kunstof) dat zwarte weg geslepen en daarna met mijn dremel het gat zo groot gemaakt dat mijn bout erin kon. toen het moertje erop gemaakt. ik ga zo naar huis toe en zal ergens even foto's maken dat is makkelijker.

Groetjes Rowan,

Ben inderdaad wel benieuwd hoe je het gedaan hebt. Ik ben gisteren met de vleugelbevestiging bezig geweest en vind dit niet goed uitgewerkt door greatplanes.
Mmaar 1 ielig klein schroefje, en als je niet uitkijkt draait ie alleen in het schuim vast.

Wil hier zeker weten iets anders op verzinnen, anders ben ik bang dat ik een keer tijdens het vliegen een vleugel ga missen :-(

bevestiging

he he ! eindelijk weer eens rustig thuis :D

ik ga nu even foto's maken ze volgen dus zo snel mogelijk ! zeker binnen een half uurtje ( max. 14.00 )
edit:

nou hier zijn ze dan dit is de moer : ( ik denk er over om mischien nog een beetje verder uit te slijpen en dan de moer IN het 'bankje' te bevestigen.)
IMG_0045.jpg

zo heb je een beetje een indruk wat voor bout ik gebruik:
IMG_0046.jpg

mijn excuses voor de slechte kwaliteit , maar mijn camera doet raar mischien is de lens vuil ofzo.. :(
Groetjes Rowan,

Laatst bewerkt:
vast lijmen

ik heb de moer vast gezet met 30 min epoxy en zit als een huis
maar ik denk dat ik hem nog wel dieper erin ga zetten dus eerst het een en ander eruit slijpen zodat ik de moer NOG beter vast kan zetten want wil liever niet de vleugel verliezen ;).

welke setup ga je gebruiken ? ik weet het nog niet precies alleen de servo's ik zet er namelijk 3x hitec hs-55 in. en verder heb ik nog geen idee.

Groetjes Rowan,

welke setup ga je gebruiken ? ik weet het nog niet precies alleen de servo's ik zet er namelijk 3x hitec hs-55 in. en verder heb ik nog geen idee.

Groetjes Rowan,

Ik heb dus een Robbe Roxxy 2827/26 gekozen, en meebesteld bij Modelbau bichler.
Verder bij RC technics
Towerpro 9 grams servo
en
Balancing brushless 18A regelaar

Ik had nog een 3S 860mAh 20C lipo liggen, opzich voldoende maar omdat er waarschijnlijk toch wat extra gewicht in de neus moet komt hier binnenkort nog een andere voor.
Waarschijnlijk iets van 1500mAh afhankelijk van het gewicht wat erbij moet.

Ik hoop deze week het bouwverslag te kunnen maken daar komt alles nog eens duidelijk in te staan.

groetjes,

Marijn

lipo's

hey,

ga je zulke kleine lipo's gebruiken? kan zijn dat dat moet hoor ik heb me er nog niet in verdiept.

nu zie ik wel dat ze inderdaad zeggen van 950 tot 1500 vind ik toch wel wat weinig hoelang zou je dan kunnen vliegen ?? ( ik hoopte er stiekem een 2200 in te kunnen gooien maar dat zal wel te zwaar worden.)

Groetjes Rowan,

seawind EP

@marijnacht.

en zijn er al vorderingen? of ligt alles nog steeds stil? ik heb waarschijnlijk nu een motor die ik ervoor ga gebruiken moet alleen nog kijken of ik de as toch doorschuif want dat is nog het probleem op het moment. ik vind het niet 100 als ik de as doorschuif zodat hij eruit komt op de plek van de bevestigins plaat van de motor.

Groetjes Rowan,

Back