GreatPlanes Seawind EP

@marijnacht.

en zijn er al vorderingen? of ligt alles nog steeds stil? ik heb waarschijnlijk nu een motor die ik ervoor ga gebruiken moet alleen nog kijken of ik de as toch doorschuif want dat is nog het probleem op het moment. ik vind het niet 100 als ik de as doorschuif zodat hij eruit komt op de plek van de bevestigins plaat van de motor.

Groetjes Rowan,

Hee Rowan
Het vliegtuig is zo goed als klaar, moet alleen nog gebalanceerd worden. er moet behoorlijk wat gewicht bij in de neus (toch grotere LIPO erin).
Ik zit nu te schrijven aan het bouwverslag en hoop dat ergens in de komende dagen te plaatsen.

groet,
Marijn

Hee Rowan
Het vliegtuig is zo goed als klaar, moet alleen nog gebalanceerd worden. er moet behoorlijk wat gewicht bij in de neus (toch grotere LIPO erin).
Ik zit nu te schrijven aan het bouwverslag en hoop dat ergens in de komende dagen te plaatsen.

groet,
Marijn

hoeveel gewicht zou de accu dan in totaal mogen worden als je je gewicht bij de lipo die je heb optelt?( :D:D mischien dan toch mijn 3s 2200 mah:D)

Groetjes Rowan,

filmpje

en ja hoor!

gisteravond de maiden van de seawind ep.

met 1 woord. geweldig , maar dat is nog te weinig.

hier een filmpje , maar het is geen geweldig filmpje omdat. 1 de linker kant van de vleugel was zwaarder tijdens het opstijgen zie je hem dus veel korte bochten maken wat maar net goed gaat. en hij vloog zo snel dat hij soms te klein was om tezien op de camera dat heb ik er dus tussen uit geknipt.

Groetjes Rowan

Laatst bewerkt door een moderator:
en ja hoor!

gisteravond de maiden van de seawind ep.

met 1 woord. geweldig , maar dat is nog te weinig.

hier een filmpje , maar het is geen geweldig filmpje omdat. 1 de linker kant van de vleugel was zwaarder tijdens het opstijgen zie je hem dus veel korte bochten maken wat maar net goed gaat. en hij vloog zo snel dat hij soms te klein was om tezien op de camera dat heb ik er dus tussen uit geknipt.

Groetjes Rowan

Inderdaad echt Gaaf!

Helaas heb ik nog steeds niet de maiden gehad. of het weer was niet goed (teveel wind) of ik had geen tijd.
Ik heb al wel een Rise off grass geprobeerd maar dat lukt net niet. op een of andere manier niet genoeg vermogen (of het gras iets te lang).

Wat heb jij gedaan als bescherming tegen water?

groet,

Marijn

bescherming ? :$

uuhmm...

niets:$ en hij was nog verassend droog er zat alleen wel water uhm in het "bootprofiel" zegmaar.

maar wat heb jij eraan gedaan of wat ga je eraan doen dan?

Groetjes Rowan,

uuhmm...

niets:$ en hij was nog verassend droog er zat alleen wel water uhm in het "bootprofiel" zegmaar.

maar wat heb jij eraan gedaan of wat ga je eraan doen dan?

Groetjes Rowan,

Hier bij RCgroups hebben ze een hele thread over waterproof maken.
Ze zijn daar nogal fan van het spulletje Great Lakes Corrosion - CorrosionX. Alleen is dat niet verkrijgbaar in nederland.

Ik wil in ieder geval de ESC wel ergens mee beschermen.
Bedoel je met "Bootprofiel het voorste deel waar de servo's en ESC en accu in zitten?

groet,

Marijn

P.S. hoe vind je hem reageren op de besturing, fel of juist niet, en gebruik je expo op de rolroeren?

seawind

hee,

met het boot proviel bedoel ik het blauwe stuk en als je aan de achterkant kijkt zie je dat het uit meerdere lagen is opgebouwd. en daar tussen die lagen zat wat water, verder was hij verassend droog.

hij vloog zo normaal redelijk fel en mag voor de landingen zowiezo op de ailerons wat expo hebben maar daar ga ik volgend weekend hopelijk mee experimenteren!

Groetjes Rowan,

foto's

hier nog wat foto's
( 30-06-2008 @ grevelingen bij ouddorp)

IMG_0382.jpg

lekker rustig in het water^
IMG_0381.jpg

met een redelijke snelheid door de lucht!^
IMG_0380.jpg

ook bij lage snelheden goed bestuurbaar^
IMG_0383.jpg

seawind met de piloot die net even de andere kant op kijkt....^
IMG_0384.jpg

de vliegplek^

@marijnacht.
heb je de maiden al gehad ? er zijn laatst een paar prachtige dagen geweest waarin savonds de wind totaal wegviel!

Groetjes Rowan,

Hallo collega Seawind bezitters,

Ik heb 2 weken geleden de Seawind aangeschaft met de standaard spullen en kan nu elke dag afgeleverd worden.
Dit uiteraard na grondige bestudering van deze draad en van onze collega's van RCgroups.com.

Wat mij verwonderd is dat er niemand geprobeerd heeft de rolroeren met 2 servo's aan te sturen. Dit geeft de mogelijkheid de rolroeren beide een x aantal graden naar beneden te zetten.

Bij een landing zou dit moeten resulteren in een lagere landing snelheid.
Bij een take-off lijkt het mij dat hij stabieler zou moeten zijn.

Wat zijn jullie ideeen hierover?

Groet

flap mogelijkheden

ik denk dat niemand daar over na denkt of het probeerd omdat het simpel weg niet nodig is. het is een heel goed kistje kwa vliegeigenschappen echter zou ik over het vliegtuig hier en daar wel een verbetering weten!

ik ben er net een uur of 3 geleden achter gekomen dat de rolroer aansturing verschrikkelijk roest :S hadden ze volgens mij beter gewoon RVS kunnen maken en dan de kosten recht trekken in de prijs, ik heb nu de aansturing eruit moeten snijden! om het te verbeteren en te behandelen.

de 2 minpunten zijn dus:
1. vleugel bevestiging is niet optimaal en krijgt hij daarom redelijk wat water binnen!
2. ze hadden beter RVS kunnen gebruiken. omdat de kans dat zoiets gaat roesten natuurlijk erg groot is bij een watervliegtuig

er zullen nu mensen denken waarom roesten de stuurstangen van de elevator en de rudder niet dat komt omdat die los waren en ik die dus behandelt heb al van te voren! dit ging echter niet met de aileron aansturing:(

Groetjes Rowan,

Rowan,

Dat de Seawind goed vliegt heb ik in de diverse video's gezien. Maar....als de snelheid bij de landing terug gebracht kan worden lijkt het mij de moeite waard het te proberen. In de video's is vaak te zien dat de Seawind over het water stuitert.

Bedankt voor de waarschuwing dat de vleugelbevesting niet optimaal is. Dit is ook in diverse reactie's naar voren gekomen. Dit ga ik dan ook direct aanpassen.

Dat de aansturing van de rolroeren gaat roesten heb ik nog niet gehoord maar ga ik ook gelijk aanpakken. Kijken in wat er gedaan kan worden tegen de roestvorming.

Schijnbaar is mijn bestelling in 2 keer verzonden. Vandaag heb ik de motor binnen gekregen, en hoop deze week de Seawind ook binnen te krijgen.

ik ben trouwens onder de induk van je foto's. Je hebt daar een mooi stuk water om te vliegen. Vrij ondiep (?). Waar ik ga vliegen is een een bootje nodig zijn of zal er gezwommen moeten worden als er iets gebeurd.:(

Groet harry

Hee Harry!

ik moet zeggen dat mijn 1e landing inderdaad ook met stuiteren was! ( eerste keer met watervliegtuig toch nog wat zenuwachtig ook al vlieg ik al 8 jaar) maar zodra je het vliegtuig steeds meer onder controle heb is volgens mij een nog lagere landings snelheid zeker niet nodig! als het lukt zal ik nog een keer een filmpje maken van de landing!

en nog even over de stuurstangen die gaan roesten. het zat echter zo vast geroest dat ik het er maar uitgesneden heb om ze los te kunnen maken! gister bijna de hele dag in de imal en wd 40 gelegen en vervolgens alles weer mooi los en soepel. echter ben ik me vertrouwen erin verloren en ga ik toch maar eens op zoek naar RVS. vind eerlijk gezegd het een beetje goedkoop van Greatplanes, wat kost het nou extra om die mischien halve meter draad te veranderen in RVS. en het geeft toch net nog iets extra kwaliteit aan het product. maar oke , een beetje modelbouwer lost het zelf dan toch maar op ;). nog anderhalve week dan ga ik 3 weken op vakantie naar kroatie, helaas is het vliegtuig volgens me ouders te groot om mee te nemen :( daar altijd 'savonds heel mooi windstil weer en de mooiste lokaties om te vliegen.. maar oke dan gooien we nog maar iets met depron in elkaar ( mischien wel met drijvers (H) )

en dan als laatste nog even over de vliegplaats. dat is in ouddorp. aan de LANDINWAARDSE kant van de brouwersdam. het is dus de grevelingen. als je kijkt naar de foto waar ik in het water sta met de Seawind in mijn hand zie je rechts al een soort dijk. maar die word hoe dichter bij almaar hoger. zo heb je dus meestal wel een stuk glad water omdat je in de luwte zit van de Brouwersdam! het is er inderdaad nog wel eventjes vrij ondiep maar hij ligt toch niet diep. de plaats word overdag veel gebruikt als plaats om te leren surfen en waar kinderen zwemmen ;) als ik er weer eens kom zal ik nog wat foto's maken!

Groetjes Rowan,

Laatst bewerkt:
vlucht

er was eens een dag, die was overdag vrij winderig maar 'savonds valt de wind weg tot de perfecte windkracht. en die dag ja mensen die dag is vandaag ! ;)

dus ik ga zo nog even een vluchtje maken en als het nog licht genoeg is voor de camera komt er zoals beloofd een filmpje van de landing :)

Groetjes Rowan,

de vlucht

zo dat was weer een zeer geslaagde vlucht:) ik kreeg zelfs een paar leuke reacties van omstanders :) helaas was het al te donker voor een filmpje...:(

Groetjes Rowan,

Back