Groeps-bouwverslagen en ervaringen: Medicine Man 60"

iemand een idee hoe het vleugelprofiel het doet als je hem 2m of 2.5m maakt??? (mijn vriendin wil deze graag bouwen deze winter )

en het is nog maar de vraag of dat profiel dan toelaat om het erg te gaan vergroten.

dan is mijn advies om een clark y 12% te nemen.maar wel om dan een boven en onderligger te maken van 5x2 vuren met 1,5mm webbing

dan is mijn advies om een clark y 12% te nemen.maar wel om dan een boven en onderligger te maken van 5x2 vuren met 1,5mm webbing

dat laatste was ik zowiezo van plan.... want 1 ligger houd de zaak niet goed denk ik....

Medicine Man Electro

ik had meer in mijn gedachten motor in de neus , en alles daar een beetje aan te passen aan de spinner

Ik heb in die van mij ook een piepklein electromotortje ingebouwd

6211151727_9326490249_b.jpg

4776660423_09f1c39ec0_b.jpg

Laatst bewerkt:
Remt dat niet heel erg af tijdens het zweven?
Ik heb er een 5x3 propje op zitten en ook een klapppropje. Voor het zweven is het klappropje beter. Anders de motorrem programmeren, zodat het propje stilstaat. Dan heeft het minder weerstand, dan een ronddraaiend propje.

Laatst bewerkt:
Ik heb er een 5x3 propje op zitten en ook een klapppropje. Voor het zweven is het klappropje beter. Anders de motorrem programmeren, zodat het propje stilstaat. Dan heeft het minder weerstand, dan een rondrraaiend propje.

rem.... dan nog heb je een verschrikkelijke weerstand (zeker op zo een licht kistje)

Ik ben van plan om deze ook te gaan bouwen, heb de tekening al uitgeprint en aan elkaar geplakt.
Ik heb al het hout al in mijn winkelwagentje zitten maar ik kan geen hard balsa 6 x 6mm vinden. Kan ik hiervoor ook gewoon balsa nemen of anders mischien vuren?

Arjan

Dag naamgenoot,
Het is voor de neuslijst dus hoe harder hoe beter. Meestal zijn de latjes 6x6 wel tamelijk hard, en anders even een keukenweegschaaltje meenemen naar de winkel en de zwaarste er tussenuit vissen (die zijn het hardst). Bij de modelbouwwinkel kijken ze je echt niet raar aan als je dat doet.
Vuren is niet handig omdat je het in vorm moet schuren en dan is vuren wel erg hard.

Succes!!!

Hoi Arjan bedankt voor je reactie.

Het probleem is dat ik hier geen modelbouwwinkel in de buurt heb (omg. Goes) dus ik wilde het online bestellen bij hangar.

Arjan

als je even bij de opmerkingen heel lief vraagt of hij de hardste er uit wil zoeken doet Peter dat als je geluk hebt wel voor je (hij leest wel eens mee hier)
En anders gaat het ook wel goed hoor.

Hallo Arjan77,
Bij mijn Medicine Man had ik de neuslijst van zacht balsa, want ik had geen hard. Tijdens een mid-air met een Easystar (de Medicine Man won) brak er toen een stukje neuslijst tussen twee ribben uit, maar de ribben zelf bleven heel. Achteraf was dat dus nog makkelijker repareren dan wanneer een sterkere neuslijst twee ribben naar achteren had gedrukt. het is dus maar net wat er met de kist gaat gebeuren.
Waarvoor ik het harde balsa zinvoller vindt zijn de rompspanten. Die braken bij mij als ik er iets te hard in kneep, tijdens het opgooien. Daar heb ik toen wat extra dwarsspanten in gelijmd.
Succes,
Hans

@hans, een harde voorlijst heeft dan weer het voordeel dat de vleugel stijver is, hij zal minder snel met de tipjes omhoog gaan staan (uiteraard moeten de liggers ook degelijk zijn)

ze nemen vaak een hardere voorlijst omdat men wel eens tijdens het landen obstakels raakt (vooral harde grashalmen bv) wanneer je dit met een zachte voorlijst voorhebt kan het vleugeltje wel eens volledig stuk zijn. zeker als het toestel ietsje groter is, en wat meer massa heeft.

ieder voordeel heeft zijn nadeel.
lichtere balsa blijft makkelijker boven dan zware ;)

Ok bedankt allemaal, ik ga het bestellen bij hangar en zal het bij opmerkingen vermelden en dan hopen dat het goed komt.

Arjan

Na anderhalve week bouwen ben ik al een aardig eindje opweg.

full

full

full

full

Vind het erg leuk om te doen en het lukt ook allemaal best aardig.

Arjan

Laatst bewerkt door een moderator:
Back