Stephan Kertész
Forum veteraan

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ziet er schitterend uit, veel beter ook al dat personeel dat je daar aan het werk hebt!
Alleen de man zweeft met z'n handen boven de kruiwagen (je kan ook TE kritisch zijn)!
Zonder schip kan ik me voorstellen dat ze tijdelijk in de ww kunnen of zo.
Het feit dat je zegt "wordt vervolgd" geeft aan dat er nog meer opstapelt ligt.
Benieuwd!
Foto's zijn mooi uitgelicht.
het ziet er echt S C H I T T E R E N D uit!
Je zou het zo een maquette van een werf in actie kunnen noemen!
Toen je hier aan begon had ik mij niet kunnen voorstellen wat je er van ging maken, heel inspirerend!
Wat ben jij een begaafd man.
Ik snap dat je deze gave in de loop van de jaren opgebouwd hebt ....
Dan komen de ideeën voor de details vanzelf....
Om dit draadje compleet te houden zal ik ook de laatste aanvulling op werf hier plaatsen.
Dat is de traverse en het hek aan de lage kant van de helling.
Jij hebt ook alles door.....dacht ik ook eens een leuk draadje te starten, prik jij er zo doorheen....Ik heb jou wel door, hoor.
Jij maakt gewoon stiekem foto's op een scheepswerf en plaatst die hier.
"Ik heb een diorama gemaakt".
Tuurijk..
![]()
Klopt Maarten. Het is wel wat uit de hand gelopen.
Voornamelijk omdat ik het gewoon leuk is om te doen en er genoeg ideeën waren voor details. Maar het loopt nu wel op zijn einde...
Ik heb het plan heb om mijn 30 jaar oude sleepboot (Smit Enterprise, en ook op deze schaal 1:25, met een lengte van bijna 180 cm) onder handen te gaan nemen. Alleen staat die niet thuis en vanwege alle Corona perikelen komt dat nu niet van de grond.
Daarbij moet ik daarvoor thuis wel ruimte maken....en daar staat nu nog de trawler die bij de werf hoort.
Daar moet ik nog een oplossing voor vinden, waarbij ik er wel altijd bij kan......
Tussendoor wel al begonnen met kleine losse onderdelen van mijn sleper. Verbeteren van veel details omdat de originele tekeningen gewoon niet precies genoeg waren. Bovendien heb ik nu materialen en gereedschappen die ik toen niet had. Ook krijgt dit dit schip wat gebruikssporen...
Maar de aanpak van de romp , daar wil ik glasvezel opzetten, laat nog even op zich wachten.
Even een klein voorproefje dan, alhoewel dit eigenlijk hoort op het scheepsforum.
Dek met ankerlier en beting zoals op tekening.
Bekijk bijlage 411772
En zo is deze geworden na de eerste aanpak...voornamelijk op basis van fotomateriaal.
Bekijk bijlage 411771
Bekijk bijlage 411773
Verder ben ik betrokken bij een project voor de realisatie van een grote maquette van het oorspronkelijke stoomgemaal in Kinderdijk. Dat zal de komende tijd veel tijd in gaan zitten.
Dus werk zat.....
Hoi Jan Blonk,
U heeft de Smit Enterprice ooit gebouwd.
Bent u toevallig nog in het bezit van de bouwtekening compleet met spantenplan?
Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Dat zeg je nu wel gekscherend, maar ik vond de foto zo interessant dat ik na die reactie en weer terugkijkend pas de muur zag.Jij hebt ook alles door.....dacht ik ook eens een leuk draadje te starten, prik jij er zo doorheen....
Zal bij volgende foto’s proberen om de achtergrond nog verder weg te moffelen...![]()