groot probleem :!:

• Topicstarter Topicstarter Acropilot
  • Startdatum Startdatum
De regelaar ruikt niet maar herkent ook de aangesloten accu niet.....vreemd. Dan zou de regelaar niet mogen werken; BEC wel dit zijn vaak spanningsstabilatortjes die buiten het regelcirquit zitten.

Bij volgas staat de motor te zoeken, maar kan timing gap niet aan om de motor te laten draaien....wijst naar defecte fase sturing of fase in de motor. (laatste is niet het geval volgens jou)
Lampje gaat branden: lijkt of regelaar maximaal signaal ziet op de ingang van de uP, maar dan zou deze niet reageren op het gas.
(of zegt de handleiding iets anders; met al die verschillende typen is het haast niet bij te houden)

Het opblazen van de fets moet je niet "letterlijk" nemen; hier is alleen meten weten...inwendige sluiting zie je niet maar is wel funest voor de sturing. Het kan ook de stuurtrap (smd transistortjes) voor de fets zijn, maar dat lijkt mij niet.

Ik zou je graag verder helpen maar ik woon niet om de hoek.....maar vlieg op Gilze-Rijen

Optie:
Kun je proberen de regelaar opnieuw te programmeren?....wie weet is er iets anders mis gegaan en staan er verkeerde waarden in het programmeerbare geheugendeel!

cdrom flyer zei:
Mijn 16 euro Hi Model 12A regelaartje waar ik 2 motoren op aan gesloten heb en dus niet altijd meteen start en al diverse keren met vliegtuig en al op zijn kop heeft gelegen leeft nog steeds.
Wel is het belangrijk onmiddelijk je gas dicht te zetten als je prop ergens tegenaan komt.
Ik denk dat je een keer pech hebt gehad en dat kan met elke regelaar tenzij de klachten over een bepaald type regelaar binnen stromen op het forum.
Ik wil alleen maar zeggen dat je met diep in de buidel tasten niet alle problemen kunt voorkomen. :wink:
Ja dat is wel een goed regelaartje he bij mij iets van 20 sec met half gas op de grond gelegen kom ik er achter dat het gas nog aan staat :oops:

Back