grote schoonmaak van het forum

Grote schoonmaak van het forum

• voor

Votes: 15 23,4%
  • tegen

Votes: 49 76,6%

• Total voters
    64
Status
Niet open voor verdere reacties.
Forum opschonen ga ik niet doen... Zoals gelukkig velen aanhalen is het een schat aan informatie. Mijn bedoeling van dit forum is juist een kennisdatabank op te bouwen, en op deze manier gooi je juist een hoop kennis weg...

Robert

Dirk57@ Volgens mij begrijp je nog steeds niet of wil je niet begrijpen wat ik bedoel.
Ik zou zeggen lees het eens rustig door.

Bij dat draadje van Han bedoel ik ook op eerder gedoe met foto's bij hem.
En nog 1 keer voor de duidelijkheid het gaat mij NIET alleen om draadjes met verdwenen foto's.

dat zijn maar een paar honderd of duizend draadjes.
Het gaat mij meer om de vele duizenden draadjes die of dubbel of geen enkele toevoeging meer aan het forum hebben.

Kijk naar al mijn draadjes die geven geen enkele toegevoegde waarde meer aan het forum.
Dus opruimen die boel zou ik zeggen.
Het draadje van mijn 6 meter zwever is zag ik pas ontdaan van alle foto's
en het draadje van mijn husky.
en van de 4 meter zwever.
en de hektor ook.
Deze draadjes had ik graag willen bewaren maar mogen nu ook in de prullebak wat mij betreft.

Forum opschonen ga ik niet doen... Zoals gelukkig velen aanhalen is het een schat aan informatie. Mijn bedoeling van dit forum is juist een kennisdatabank op te bouwen, en op deze manier gooi je juist een hoop kennis weg...

Robert

Jammer Robert
De schat moet je wel zoeken als een spelt in een hooiberg vind ik.
Maar gooi dit draadje dan maar dicht.
Ik weet in iedergeval dat er toch een aantal met me eens is.
Ik ben erg beniewd naar hoeveel keer draadjes ouder dan 5 jaar bekeken worden.
Ik doel dan vooral op draadjes van de nicd cellen en de speed 400 motortjes en ga zo maar door.

Maar goed als jullie er op kicken om veel letters op/in een forum te hebben zodat het erg groot lijkt kan ik daar inkomen, maar ik denk daar anders over.
We gaan gewoon gezellig verder no problem:p

Dirk57@ Volgens mij begrijp je nog steeds niet of wil je niet begrijpen wat ik bedoel.
Ik zou zeggen lees het eens rustig door.

Bertus, ik zou zeggen: lees jij eens rustig door hoe je gereageerd hebt in dat draadje over de recent verdwenen foto's, waarin je ook voorstelt om alle topics ouder dan drie jaar weg te gooien en wat je dus bewogen heeft om dit draadje te openen.

Het enige wat ik hier doe is terugkoppelen hoe het staat met die recent verdwenen foto's voor mensen die dat draadje niet volgden....

Ja en van die drie jaar heb ik al 5 jaar gemaakt in dit draadje, omdat me 3 jaar niet haalbaar leek.
Zo simpel werkt dat.

Maar als jullie lekker naar de spelt willen blijven zoeken mag dat van mij.

Het had me erg mooi geleken, maar het is niet mogelijk naar het schijnt, dus wat mij betreft mag hier een slotje op.

Laatst bewerkt:
Hallo Bertus,

Ik ben het niet met je eens...

Elk forum heeft/is een opbouwende kennisdatabank, wat voor ieder ander zeer nuttig kan zijn.
Natuurlijk zitten er topics bij die "voor mij" ook totaal niet interessant of informatief zijn.
Dit heb ik dan ook min of meer weggefilterd met diverse settings in mijn gebruikers-instellingen.
Daar heb ik alle Sub-forums uitgeschakeld, die niet met mijn hobby/interesse van toepassing zijn.

Als ik alleen maar topics wil zien die anderen ook super vinden/vonden, dan sorteer ik in het sub-forum bijv. op de rating-waarde, of op het aantal keer bekeken/beantwoord...
Hierdoor zullen "vrijwel zeker" alle niet interessante topics naar onderen verdwijnen.

Ook in de zoekfunctie zijn vele extra mogelijkheden, om bijv. diverse sub-forums te vermijden...
Dit maakt het mogelijk om gerichter te zoeken naar het antwoord.
Helaas maakt niet ieder hier op een juiste manier gebruik van en laten dan al snel weten "ik heb het hele forum doorzocht, maar ik kan het niet vinden...".

Vergeet ook niet, dat nog niet iedereen met een computer of met het internet overweg kan.
Hierdoor zullen ook al vele topics geopend worden met een al veel gestelde vraag, terwijl ze nog niets opgezocht hebben...
(puur uit onwetendheid... Oké, er zijn er ook velen die te lui zijn om te zoeken, echter die vis je er snel tussenuit)
Ik denk dat we over een paar jaar wel anders zullen praten...
Dan wordt iedereen er bijna mee geboren.

Betreft de foto's...
Dat is zeker spijtig dat zoiets is voorgekomen door welke reden dan ook.
We zullen dit als gebruiker moeten accepteren, gezien het risico altijd aanwezig blijft.
Doe je dat niet, dan kun je (mijn mening) beter een eigen forum gaan beginnen, dan kun je het op je eigen manier beheren.

Laatst bewerkt:
Kijk naar al mijn draadjes die geven geen enkele toegevoegde waarde meer aan het forum.
Bertus...dit hoor ik jou vaker zeggen. volgens mij heb je niet door dat het voor anderen wél waarde heeft. Je maakt je bouwverslagen of wat dan ook toch niet voor jezelf? Dus weggooien van wat dan ook zou onzinnig zijn omdat er altijd wel iemand iets aan kan hebben. En het staat niemand in de weg.

Nou vooruit nog even een reactie

Arjan je geeft me stof om na te denken.
Ik denk dat ik vaak te negatief, denk en dat anderen niets aan mijn draadje hebben, zo zie ik het altans.

Marten
Ook al ben ik geen held op de computer ik heb ook erg veel subfora weggeklikt.
Helaas schieten en dan wel weer leuke dingen voorbij.
(vandaar dat ik tegen te veel subfora ben maar dat is een ander verhaal)

Ik ben na er vanavond nog eens over nagedacht te hebben, er achter dat ik wat anders te werk ga als veel andere mensen.

Kijk ik werk thuis zo.
Alles wat ik 1 a 2 jaar niet nodig gehad heb is dus overbodig en kan weg.
En iedere 10 jaar begin ik zo'n beetje opnieuw met mijn hobby.
Alle oude spulletjes doe ik dan weg en koop weer nieuw.
Ik heb dan ook niet meer als een modelletje of 4 a 5 tegenwoordig.

En zo werk ik in mijn schuur ook het blijft lekker glad (ik koop niet iedere 10 jaar nieuw gereedschap hoor)
Ik hou van kompact en overzichtelijk.

Halve boutjes of versleten onderdelen bewaar ik dus niet.
En zo werk ik op mijn computer ook alles staat op zijn plekkie.
In huis het zelfde alles heeft zijn plek.

Waarschijnlijk is niet iedereen zo, ;)

Laatst bewerkt:
Hallo Bertus,

Die gedachtegang kan ik ook zeer goed begrijpen en ben het daar ook 100% mee eens, maar dat is wel meer iets wat "echt" voor jezelf is.

Hier op dit forum zijn we met zeer veel leden en ook zeer veel niet-leden, die iets met elkaar delen.
In dat geval zijn die schoonmaakactiviteiten zeer lastig voor de mod's en/of Robert, hun moeten dan beslissen of het topic nog de moeite waard is.
Vergeet ook zeker niet de (lees) tijd die daarin gaat zitten.

Als de topic-starter het oké vind dat zijn hele topic wordt weggegooid, dan betekent dat voor de andere mensen die erin gereageerd hebben, dat hun reactie en tijd voor niks is geweest.
(behalve dan voor die ene persoon)
Met regelmaat ben ik ook voor iemand een lange tijd aan het zoeken op het net en ik zou het dan zeker niet tof vinden, als ik later zie dat dat topic zomaar weg is.
Als dit zou gebeuren, dan ben ik zo vertrokken van dit forum.

Het is overigens al prettig dat je een topic kunt melden bij de mod's. (driehoekje met een "!")
Daarbij geef je aan wat de reden is en kunnen hun er gerichter naar kijken, i.p.v. dat ze alle topics zelf één voor één langs moeten gaan.
Of ze er dan iets mee kunnen/willen doen, dat is hun keuze natuurlijk.

Arjan je geeft me stof om na te denken.
Ik denk dat ik vaak te negatief, denk en dat anderen niets aan mijn draadje hebben, zo zie ik het altans.

Dat dacht ik al :-) Als je maar weet dat ik al meerdere keren in hééééle oude draadjes van jou heb zitten snuffelen (tot in 2004)
Bedankt voor je oude bijdrages! :rolleyes:

[mod]Volgens mij een mooi moment om dit draadje te sluiten. TS heeft zijn onderbouwde mening gegeven. Mensen zijn het er mee eens, anderen niet. De poll is duidelij; 14 voor 53 tegen. Robert heeft zijn mening gegven, alles is nu nog in harmonie. Dat houden we dus zo. Een slotje voor dit topic, zodat hij in de archieven van het forum verdwijnt. Wellicht halen we hem over 5 jaar weer eens naar boven en dan lachen we er allen hartelijk om. Of, we moeten Bertus gelijk geven en hadden dingen moeten opruimen... kan natuurlijk ook. Maar vooralsnog nu een slotje.[/mod]

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back