@Harry, Thanks! Ik laat het zeker weten.... maar laat me nu niet even snel gek maken door die 2 gasten uit Deventer die het een en ander uit lokken door een filmpje zonder commentaar te plaatsen van de maiden flights van die Racek-3.
@Jako & Arjan: Geweldig, wat een mooie kist en mooi om haar zo te zien glijden, die eerste landing was wel even tenenkrommend, maar gelukkig niets aan de hand. Jako, wat ga jij nu doen met die Racek-3, toch aan de zware lier omhoog of toch maar slepen?
Ik heb nu een aantal uitnodigingen gekregen voor een maidensleep, erg leuk!! Meerdere forumleden geven (ook via Pb) aan dat slepen echt de meest veilige optie is.
Hier heb ik gisteren met Harry ook over gesproken. Hij gelooft niet zo in het verhaal dat je met zo'n hoge romp eerder zou overtrekken, had hij bijv. bij zijn vorige Cadet ook geen problemen mee, mits de lierhaken maar in een hoek van 30 graden voor het zwaartepunt zit en gelooft dat als je die hoek aanhoudt dat het niet zo'n probleem zou moeten zijn.
In de handleiding staat dat het mogelijk is (of het optimaal of het veiligste is, kan natuurlijk iets anders zijn) om de kist te lieren en dat je dan een V-lijn moet hebben met een minimale lengte. Zal het straks even opzoeken.
Graag zou ik de discussie dan ook open willen houden en ervaringen van anderen hore over dit soort kisten, of specifiek de Grunau Baby van dit formaat.