GS - Racing STORM evo

Waarschijnlijk.
Ik maak toch de wagen schoon na iedere rit, dan gaan de banden er ook af, en ja dan er weer op, en voor je gaat rijden even controleren.

Nooit last gehad van dit euvel.

hier even een paar fototjes van wat aanpassingen die ik aan mijn storm heb gemaakt.

DSC04410.jpg

Overzicht van het chassis

DSC04413.jpg

Makkelijk los te halen boddyclips

DSC04415.jpg

Alluminiumtape aan de binnenkant bij de uitlaat en de uitlaatbocht (er zit al een smeltplekje in mijn body,dus ik raad aan het ook te doen)

DSC04416.jpg

Bescherming van de koelkop

DSC04417.jpg

Gat in de body zodat ik de trekstarter kan gebruiken zonder de body eraf te hoeven halen,kun je makkelijk doen met de dremel en een schuurklosje

DSC04418.jpg

Gele brandstofslangetjes met een paars geanodizeerde veer erom heen :lol:

DSC04421.jpg

Een brandstof filter,beschermhoesje voor de schakelaar,makkelijk los te halen clipje en een stukje brandstof slang tussen het antennebuisje zodat hij niet kan breken als ik over de kop sla.

dit was het dan voor deze keer :P

groeten jochem :wink:

de wagen rijd voor mij echt super , aleen nog niet echt mee ge-offroad vanwege slecht weer en nog niet helemaal mooi afgesteld.

groeten jochem :wink:

Ziet er goed uit !! Zaken als die brandstofslangen zijn gewoon bij de modelbouw winkel te koop neem ik aan?
Maar wat blijft je auto schoon zeg, of die van mij wordt enorm snel vies. Ik heb al wel wat op gras en zand gereden, maar vooral de uitlaatgassen zorgen dat zowat heel de achterkant smerig wordt :(
Hoeveel brandstof heb je al verstookt?

Haan zei:
Ziet er goed uit !! Zaken als die brandstofslangen zijn gewoon bij de modelbouw winkel te koop neem ik aan?
Maar wat blijft je auto schoon zeg, of die van mij wordt enorm snel vies. Ik heb al wel wat op gras en zand gereden, maar vooral de uitlaatgassen zorgen dat zowat heel de achterkant smerig wordt :(
Hoeveel brandstof heb je al verstookt?

Vandaar ook mijn vraag hoe de auto rijd :wink:

Onderhoud heet dat, mijn wagen ziet er als nieuw uit, totdat je de bodemplaat ziet ....

De mooiste reactie toen ik hem mee had voor onderdelen te passen:

"rij jij er wel mee ???"
Laat hem mijn bodemplaat zien, ja hoor :)

Gemiddeld ben ik tot 2 uur bezig, met schoonmaken, controle, etc etc.

2uur is me iets te overdreven. Gewoon met beleid de compressor gebruiken en een kwarts gebruiken waar je zo niet bij kunt oid.

Hij moet wel op me kamer staan, dus moet ie wel schoon! Dat sowieso.

En anders kom eens langs (Assen/Drenthe), kun je zien hoe het rijdt 8)!

dnl zei:
Hij moet wel op me kamer staan, dus moet ie wel schoon!

Dan nu mijn vraag: Hoe krijg je die reuk van de wagen weg?
M'n ouders vinden de reuk niet echt passend in een slaapkamer.
Ik kan me voorstellen dat het idd niet zo gezond is...
Maar wat doe je eraan? Ik woon op een apartement dus we hebben niet echt een plaatsje voor m'n auto...

JaZz.

Al je brandstof uit de tank halen en je uitlaat afsluiten met een dopje op de stinger of een stuk keukenrol o.i.d. erin scheelt al.

Wat ik me afvraag; stoort die ijzeren spiraalslang om je brandstofslang niet? Ik kan me voorstellen dat als je motor loopt en dus trilt, dat die slang constant je motorhuis raakt wat een bron van storing kan zijn.

Dirk Jan zei:
Wat ik me afvraag; stoort die ijzeren spiraalslang om je brandstofslang niet? Ik kan me voorstellen dat als je motor loopt en dus trilt, dat die slang constant je motorhuis raakt wat een bron van storing kan zijn.
Lijkt mij dus ook ..
Plus het is een buggy, daar hoort zulk spul allemaal niet op :roll: (vind ik)..

dnl zei:
Die reuk?
Bedoel je daarmee de geur? of de viezigheid?

De geur bedoel ik...

Het is vooral de geur van de uitlaatgassen die overal tegenaan plakt, ook na het kuisen...
Mss is het idd door een stukje keukenrol al veel minder...
De uitlaat zit wrs nog altijd wel wat vol met druppels enzo...

Kzal het eens proberen, anders vliegt hij in de garage ofzo, wat volgens mij niet de beste plek is qua vochtigheid enzo.

Hier nog even een filmpje voor de liefhebbers.

Filmpje

Groeten,
JaZz.

Gewoon schoonmaken met babydoekjes, dan ruikt 'ie nog lekker ook na het reinigen. En het verwijdert echt alle brandstofresten, ook de aangekoekte...

wat het nut is van die spiraal ...... ik vind het er gewoon leuk uitzien.
en storing heb ik er nooit mee gehad.

en zoals ik al zij heb nog niet echt ge-offroad ... wel al door het gras gereden enz en daarna gewoon goed schoongemaakt.

psygho zei:
Onderhoud heet dat, mijn wagen ziet er als nieuw uit, totdat je de bodemplaat ziet ....

De mooiste reactie toen ik hem mee had voor onderdelen te passen:

"rij jij er wel mee ???"
Laat hem mijn bodemplaat zien, ja hoor :)

Gemiddeld ben ik tot 2 uur bezig, met schoonmaken, controle, etc etc.
Daar heb je gelijk in, ik zal er wel meer tijd in steken.
Maar bij mij zijn, ookal maak ik hem schoon, sporen van gebruik te zien bij bijvoorbeeld de slang van de uitlaat naar de tank toe.
Zoals je op de pic (hieronder thumpnail) kunt zien is deze verkleurd door de uitlaatgassen.

Dat hou je toch, het is een offroad wagen..
En die slangen zijn zo te vervangen.

hallo,

ik ben ook in het bezit van een gs storm...niet de sport of de evo gewoon van volgens mij het eerste model rtr..

wat voor type motor hebben jullie op de evo zitten ?
ik heb een GS 21 Bo1
maar ik kan nergens de fabrieks afstelling vinden ik ben vanmiddag zo aan het prutsen geweest met afstellen dat ik het even hellemaal niet meer weet..dus dacht ik even de handleiding erbij pakken maar ik kan er niet de fabrieks instelling van de motor vinden ?

mieschien dat iemand me veder kan helpen

alvast bedankt

groeten ronnie

Back