GS - Racing STORM evo

De hoofdsproeier : 3 slagen open
Stationair : open draaien totdat de gasschuif ongeveer 1mm open staat (kun je zien door even de luchtfilter eraf te halen)
de low speed needle : mag volgens het boekje niet aan gedraaid worden maar als je 1 a 2 sec vol gas geeft en het gas los laat (niet remmen) en de motor blijft 5 tot 6 sec hoog in zijn toeren en komt daarna terug in stationair en slaat dan af dan staat hij te rijk draai dan de schroef 1/8 tot 1/4 slag dicht
geef weer 1 a 2 sec vol gas en dan het gas weer los laten (niet remmen) gaat het gas dan meteen in zijn stationair en loopt daarna weer op dan staat hij te arm draai hem dan weer wat open.

zorg er altijd voor dat er nog wat brandstof/olie uit je uitlaat sputtert dan staat hij zeker nooit te arm :)

ik hoop dat je het zo snapt :)

groeten Jochem :wink:

Wat zijn eigenlijk hopups waar je echt wat aan merkt. Zo zijn er van die carbon platen die de aluminium onderdelen veranderen.
Of je daar echt wat van merkt (buiten dat het er wel mooi uitziet natuurlijk) vraag ik me af. Zijn er andere onderdelen waar je echt een boost in performance, stabiliteit etc merkt?

Tis zelfs zo dat je sommige delen beter in plastic kunt houden!

Niet helemaal correct, maar en leuke leidraad:

Plastic is niet zo stijf maar "veert" veel
Alu is stijver dan plastic maar veert gering.
Carbon is uitermate stijf,en veert nouwelijks

Plastic veert waar carbon breekt en alu buigt.
Alu buigt waar plastic veert.
Carbon breekt waar plastic en alu (deels) veert.

Hey,

kheb een vraagje...
Ik heb soms last van een of ander 'lek'...
Er liggen soms brandstofplasjes op m'n chassis na het rijden.
Ik heb gechecked op lekjes in de brandstofleidingen, aansluitnipjes, ...
De enige logische verklaring die ik kan bedenken, is dat bij het hobbelen van de auto op een offroad ondergrond het klepje van de tank mss even omhoog komt en zo nitro kan ontsnappen.

Het tankje staat een beetje aan de losse kant, ik las hier ergens dat dat beter is voor offroads.

JaZz.

he jazz !! :P

je moet onder de bevestiging van je tankje van die rubberen ringetjes hebben en daar draai je hem gewoon stevig op vast, niet te hard maar dat hij nog kan bewegen op die rubbertjes, zeg maar.

greetz jochem.

pic.php
[/URL][/img]

ik ben dus ook in het bezit van deze auto en moet zeggen dak er heel tevreden over ben klik op de foto voor grooter formaat

OK jongens, veel succes ermee en hou die temperatuur in de gaten !!
Ikzelf heb een vastloper gehad vandaag, ik had 160 gr C gemeten, en dat is dus duidelijk teveeel...hij zit nu zo vast als een huis. :(
eigen schuld..............
ik denk ook dat veel lange rechte stukken gewoon niet goed zijn; zoek/maak een soort circuitje ; op t gas, af t gas enz... veel beter voor de motor.

Zo 160!
Zelf houd ik het tegen, of net over de 100graden, en max een 112. Gemeten bij de onderste koelring/plug.

Ligt ook aan de motor, en of je on of offraod rijd.

Ai, dat is niet goed...

Ik heb eergisteren een andere brandstof geprobeerd (van Tornado naar Modeltechnics) bij Pure (hier van het forum) en het verschil was ongelofelijk... Veel meer rook en veel betere prestaties.
Ik heb er nu nog wel een beetje m'n twijfels over, omdat ik eigenlijk de motor met Tornado brandstof nooit echt veel armer durf zetten omdat deze brandstof zowiso niet veel rookt en dat ik daardoor dus geen indicatie heb van de smering... Dus misschien heb ik de motor met m'n Tornado brandstof gewoon niet scherp genoeg afgesteld.

Nu kan ik wel gewoon Modeltechnics gaan kopen, maar het is een beetje gek, ik heb hier nog ruim 3 liter Tornado staan...

Iemand advies?

JaZz.

gewoon opstoken, doe er een scheutje castor-oil bij.
die heb ik ook van tornado. kom anders maar langs, dan krijg je een beetje van die olie. :wink:

Ok, we regelen het wel eens bij een 'Storm Meeting' binnenkort ;-)

JaZz.

PS: Kheb nog altijd last van een soort lek... De nitro hangt overal maar ik heb geen idee vanwaar het komt. Het kan volgens mij niet alleen zijn van de brandstof/olie die nog uit m'n uitlaat sputtert tijdens het rijden...

ik gebruik nu ook modeltechics ... vind ik veel beter ....

en we moeten zeker een keertje een storm meeting houden,in de zomervakantie meschien ??

greetz.... jochem

dnl zei:
Kom dan eens na NED.
Dan doe ik ook mee :P

kweetnie waar je woont maar als je zin hebt om naar zeeland te komen terneuzen sas van gent is iedereen welcom oor

Back