GS XUT Truggy

  • Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
Jochemicalie zei:
Bart_Banaan zei:
Jochemicalie zei:
Fotoooooooo's :wink:

Een hele boel pics van de XUT staan hier:

http://www.rc-junkies.nl/gallery2/index.php?list=3

Jep heb ik al allemaal bekeken (mooie foto's trouwens :thumbsup: ) maar wil er wel eens wat zien van de XUT in actie 8) (vind het echt een heeeele mooie wagen)
heheh ik vind het ook een mooie wagen :D

weet iemand of er ook een ontvanger ACCU in kan, en welke dan?

lennart
 
ik ga ook even een failsafje kopen, al wat op dit forum over gelezen, maar er zijn redelijk wat versie's.
De een voor 20 euro en de ander voor 60 euro.
Bij pk zag ik een futuba voor 19,95 euro
ergens anders zag ik een venom voor 54,95 euro.
Mijn vraag is nu voor welke zal ik gaan?
En werken ze ook allebei goed?

lennart
 
die van 19,95 is heel klein en werkt prima !
verder als accupack moet je een zogenaamd "humppack"nemen , van 5 cellen. dat past er altijd in
 
Hey,

Ik heb sinds een week de nieuwe XUT. Ben hem nog aan het inrijden. Ik kan nu al merken dat de motor genoeg potentie heeft, wat een vermogen! Voor de rest gewoon een solide auto. Een aanrader voor diegene die een truggy willen kopen!
 
Bimmer zei:
Hey,

Ik heb sinds een week de nieuwe XUT. Ben hem nog aan het inrijden. Ik kan nu al merken dat de motor genoeg potentie heeft, wat een vermogen! Voor de rest gewoon een solide auto. Een aanrader voor diegene die een truggy willen kopen!

hee je woont ewle dicht bij mij, lollig :D

lennart
 
zoo effe 13 sanyo batterijen gekocht, een failsafe en een brandstoffilter met pomp bij pkracing.
alleen nog wachten op mijn auto, ik ga zaterdag op vakantie en hij is nu pas verzonden in amerika, dus komt ie er niet aan voor de vakantie

nog een vraagje is het beter om brandstof met 20% olie en 20% nitro te gebruiken of met 25% nitro?

lennart
 
Mwah ik vind het niks bij die Gerben, importeer ik em liever zelf uit amerika...
 
Appie1960 zei:
Mwah ik vind het niks bij die Gerben, importeer ik em liever zelf uit amerika...
wie is gerben, ik heb hem ook zelf ook uit amerika gehaalt.

lennart
 
Ik wil foto's(kben een beetje ongeduldig weet je)
Dat is pas een prettige ontvangst als je thuis komt en er staat zon mooi pakje voor je neus...

GReetz,
Lars
 
zoo gister binnen gehaalt vanaf het postkantoor, want ik was er niet toen ie bezorgd werd.
mooi ding zeg, heb alleen nog geen foto's kunnen maken.
Aleen gaat ie verdomd moeilijk aan en blijft ie niet aan, weet iemand de fabrieksinstellingen van deze auto want dat staat nergens :? ?
En ik heb een beetje speling op het voorterrein, de onderste voordraagaren kunnen iets heen en weer en voor boven ook, kan dit veel kwaad?

lennart
 
Ik denk dat je dat probleem bij de meeste dogbones hebt(of zijn het CVD's op de xut?)
Ik heb dat op mijn storm evo ook aan de hand

Greetz,
Lars
 
speling is normaal.
fabrieksinstellingen: is uit de doos zo afgesteld. kijk ook in de handleiding, moet erin staan.
tja, als je niet hier besteld, kun je het ook niet bij die winkel hier vragen, dat is dus het nadeel.

Ik ga er ook een bestellen
twijfel nog tussen rcmart (385 dollar + 115 dollar kosten 8O ) of amain.

@ Lennaert:
heb je nu moeten bijbetalen hier in NL, bij import ??
en hoeveel dan?
 
alfaracer zei:
speling is normaal.
fabrieksinstellingen: is uit de doos zo afgesteld. kijk ook in de handleiding, moet erin staan.
tja, als je niet hier besteld, kun je het ook niet bij die winkel hier vragen, dat is dus het nadeel.

Ik ga er ook een bestellen
twijfel nog tussen rcmart (385 dollar + 115 dollar kosten 8O ) of amain.

@ Lennaert:
heb je nu moeten bijbetalen hier in NL, bij import ??
en hoeveel dan?

ja ik heb 84 euro bij moeten betalen, maar de auto totaal is 230 euro goedkoper dan in nederland, en dat is echt een hoop.

maar weet wel iemand de instellingen van de motor?
lennart
 
Jochemicalie zei:
hier in mijn boekje over de motoren van GS staat voor de .25 motor Hoofdsproeier 3,5 slagen open, stationair ongeveer 2mm

ok bedankt, maar is de hoofdsproeier de high needle of de low needle?
en hoe moet ik de low needle verstellen (zie plaatje, )
http://img403.imageshack.us/my.php?image=naamloos2cc1.png
daar zit een schroef in, die zit heel erg vast dus neem ik aan dat ik eerst die schroef moet losdraaien (precies op de plek waar de pijl naar wijst zit de schroef) en dan dat grote ding waar een stangetje van de servo aan zit (servo stangetje heb ik groen gemaakt) moet verstellen, klopt dit?

lennart

BTW wat voor boekje staat dat in, want er staat daar niks over in, in mijn boekje
 
carburea.gif


'main needle'= 'high needle' = hoofdsproeier
'low speed needle front'= lage toeren sproeier (niet nodig bij het afstellen wat jij nu moet doen)
'idle adjustment screw' = stationairschroef (naar binnen is meer toeren)
 
ok bedankt.

Dus dat mijn motor maar heel even loopt en niet langer aanblijft moet ik aan de high needle verstellen.
En als ik de low needle wil verstellen moet ik dat aan de voorkant of de achterkant doen?
En dat mijn motor $#^@^%$& zwaar tegenwerkt als je er aan trekt soms (ik denk heel veel compressie) is dat normaal?

lennart
 
de hoofdsproeier is de HIGH NEEDLE, dus die grote bovenaan , in dat koperen omhulsel
de Low-needle ,moet je in principe zo weinig mogelijk aan verstellen, en als je dat zou doen met heeel kleine beetjes.
Maar als je nu al gaat draaien aan alles, heb je grote kans dat het fout loopt.
Zoek hulp bij een ervaren brandstofrijder, of ga te rade op een circuit.
en last but not least: lees het topic van Bart Banaan : het afstellen van een carburateur, op dit forum.

Bovendien zou er op de cylinderkop een sticker moeten hebben gezeten, met de standaard afstellingen !
Alles staat uitgebreid uitgelegd in de handleiding, met foto's. (zo ongeveer blz 10-13 , denk ik, zoals ik bij andere GS modellen als de Storm zie. De handleiding van de XUT zal heus niet veel anders zijn op dit gebied)
 
Back
Top