GS XUT Truggy

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door alfaracer, 3 feb 2007.

  1. Jochemicalie

    Jochemicalie

    Lid geworden:
    25 jun 2005
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Terneuzen
    Jep heb ik al allemaal bekeken (mooie foto's trouwens :thumbsup: ) maar wil er wel eens wat zien van de XUT in actie 8) (vind het echt een heeeele mooie wagen)
     
  2. lennart

    lennart Guest

    heheh ik vind het ook een mooie wagen :D

    weet iemand of er ook een ontvanger ACCU in kan, en welke dan?

    lennart
     
  3. lennart

    lennart Guest

    ik ga ook even een failsafje kopen, al wat op dit forum over gelezen, maar er zijn redelijk wat versie's.
    De een voor 20 euro en de ander voor 60 euro.
    Bij pk zag ik een futuba voor 19,95 euro
    ergens anders zag ik een venom voor 54,95 euro.
    Mijn vraag is nu voor welke zal ik gaan?
    En werken ze ook allebei goed?

    lennart
     
  4. alfaracer

    alfaracer Guest

    die van 19,95 is heel klein en werkt prima !
    verder als accupack moet je een zogenaamd "humppack"nemen , van 5 cellen. dat past er altijd in
     
  5. Bimmer

    Bimmer Guest

    Hey,

    Ik heb sinds een week de nieuwe XUT. Ben hem nog aan het inrijden. Ik kan nu al merken dat de motor genoeg potentie heeft, wat een vermogen! Voor de rest gewoon een solide auto. Een aanrader voor diegene die een truggy willen kopen!
     
  6. lennart

    lennart Guest

    hee je woont ewle dicht bij mij, lollig :D

    lennart
     
  7. lennart

    lennart Guest

    zoo effe 13 sanyo batterijen gekocht, een failsafe en een brandstoffilter met pomp bij pkracing.
    alleen nog wachten op mijn auto, ik ga zaterdag op vakantie en hij is nu pas verzonden in amerika, dus komt ie er niet aan voor de vakantie

    nog een vraagje is het beter om brandstof met 20% olie en 20% nitro te gebruiken of met 25% nitro?

    lennart
     
  8. Appie1960

    Appie1960 Guest

    Mwah ik vind het niks bij die Gerben, importeer ik em liever zelf uit amerika...
     
  9. lennart

    lennart Guest

    wie is gerben, ik heb hem ook zelf ook uit amerika gehaalt.

    lennart
     
  10. l4rsie

    l4rsie Guest

    Ik wil foto's(kben een beetje ongeduldig weet je)
    Dat is pas een prettige ontvangst als je thuis komt en er staat zon mooi pakje voor je neus...

    GReetz,
    Lars
     
  11. Appie1960

    Appie1960 Guest

    Sorry verkeerd topic kerel.
     
  12. lennart

    lennart Guest

    zoo gister binnen gehaalt vanaf het postkantoor, want ik was er niet toen ie bezorgd werd.
    mooi ding zeg, heb alleen nog geen foto's kunnen maken.
    Aleen gaat ie verdomd moeilijk aan en blijft ie niet aan, weet iemand de fabrieksinstellingen van deze auto want dat staat nergens :? ?
    En ik heb een beetje speling op het voorterrein, de onderste voordraagaren kunnen iets heen en weer en voor boven ook, kan dit veel kwaad?

    lennart
     
  13. l4rsie

    l4rsie Guest

    Ik denk dat je dat probleem bij de meeste dogbones hebt(of zijn het CVD's op de xut?)
    Ik heb dat op mijn storm evo ook aan de hand

    Greetz,
    Lars
     
  14. alfaracer

    alfaracer Guest

    speling is normaal.
    fabrieksinstellingen: is uit de doos zo afgesteld. kijk ook in de handleiding, moet erin staan.
    tja, als je niet hier besteld, kun je het ook niet bij die winkel hier vragen, dat is dus het nadeel.

    Ik ga er ook een bestellen
    twijfel nog tussen rcmart (385 dollar + 115 dollar kosten 8O ) of amain.

    @ Lennaert:
    heb je nu moeten bijbetalen hier in NL, bij import ??
    en hoeveel dan?
     
  15. lennart

    lennart Guest

    ja ik heb 84 euro bij moeten betalen, maar de auto totaal is 230 euro goedkoper dan in nederland, en dat is echt een hoop.

    maar weet wel iemand de instellingen van de motor?
    lennart
     
  16. Jochemicalie

    Jochemicalie

    Lid geworden:
    25 jun 2005
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Terneuzen
    hier in mijn boekje over de motoren van GS staat voor de .25 motor Hoofdsproeier 3,5 slagen open, stationair ongeveer 2mm
     
  17. lennart

    lennart Guest

    ok bedankt, maar is de hoofdsproeier de high needle of de low needle?
    en hoe moet ik de low needle verstellen (zie plaatje, )
    http://img403.imageshack.us/my.php?image=naamloos2cc1.png
    daar zit een schroef in, die zit heel erg vast dus neem ik aan dat ik eerst die schroef moet losdraaien (precies op de plek waar de pijl naar wijst zit de schroef) en dan dat grote ding waar een stangetje van de servo aan zit (servo stangetje heb ik groen gemaakt) moet verstellen, klopt dit?

    lennart

    BTW wat voor boekje staat dat in, want er staat daar niks over in, in mijn boekje
     
  18. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    [​IMG]

    'main needle'= 'high needle' = hoofdsproeier
    'low speed needle front'= lage toeren sproeier (niet nodig bij het afstellen wat jij nu moet doen)
    'idle adjustment screw' = stationairschroef (naar binnen is meer toeren)
     
  19. lennart

    lennart Guest

    ok bedankt.

    Dus dat mijn motor maar heel even loopt en niet langer aanblijft moet ik aan de high needle verstellen.
    En als ik de low needle wil verstellen moet ik dat aan de voorkant of de achterkant doen?
    En dat mijn motor $#^@^%$& zwaar tegenwerkt als je er aan trekt soms (ik denk heel veel compressie) is dat normaal?

    lennart
     
  20. alfaracer

    alfaracer Guest

    de hoofdsproeier is de HIGH NEEDLE, dus die grote bovenaan , in dat koperen omhulsel
    de Low-needle ,moet je in principe zo weinig mogelijk aan verstellen, en als je dat zou doen met heeel kleine beetjes.
    Maar als je nu al gaat draaien aan alles, heb je grote kans dat het fout loopt.
    Zoek hulp bij een ervaren brandstofrijder, of ga te rade op een circuit.
    en last but not least: lees het topic van Bart Banaan : het afstellen van een carburateur, op dit forum.

    Bovendien zou er op de cylinderkop een sticker moeten hebben gezeten, met de standaard afstellingen !
    Alles staat uitgebreid uitgelegd in de handleiding, met foto's. (zo ongeveer blz 10-13 , denk ik, zoals ik bij andere GS modellen als de Storm zie. De handleiding van de XUT zal heus niet veel anders zijn op dit gebied)
     

Deel Deze Pagina