GS XUT Truggy

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
Als er al een nieuwe plug inzit (waarbij ik ervanuit ga dat deze niet te koud is) en hij slaat toch af bij het wegrijden zou je het moeten zoeken in je lage toeren naald of je stationair.

Probeer je stationair eens een stukje op te schroeven , door het iets hogere toerental blijft de motor al wat makkelijker lopen.

Als dit niet voldoende helpt kun je de lage toeren naald een stukje dichtdraaien.

Als ze allebei geen oplossing bieden is er iets anders aan de hand ;)

Ik vroeg me al een tijdje af waarvoor de zwarte dopjes zijn, die bij de auto werden geleverd: die zijn om de asjes van scharnieren in de auto te houden! Bij normaal rijden is een van de dopjes gebroken en dus ging 1 wiel los. Toen werd mij een heleboel duidelijk!

Ook is vandaag 1 van de fusees (die koperen ronde bollen bij de wielen) wat verbogen. Maar wat misschien wat meer serieuze schade is, is dat van de front lower arm plate (zie ook [GSCCL019] GS Racing CL-1 7075 Front Lower Arm Plate ), de gaten voor de schroeven bij mij zó laag zijn gemaakt, dat het ding wat verbogen is. Onder de gaten is er namelijk geen aluminium meer).
Herkennen jullie wat van deze probleempjes?

@ bierdop: Die van mij is al een keer gebroken geweest. kwam in aanraking met een "overstekend" paaltje ook de behuizing van dif was toen kapot.
Die busjes zijn om je wielen af te stellen, camber geloof ik, maar dat kan ik mis hebben.

jow,

Die zwarte dopjes: deze zijn voor het afstellen van bijv: roll center, toe in, toe out etc... goed op de rondjes letten die erop staan dat je het aan beide kanten gelijk houdt !

Die koperen ronde bollen zijn je pivot balls, die koperen bollen kun je van die schroefdraad af schroeven, het is bekend dat die zwarte schroefdraden wel eens kunnen buigen.

Als je die koperen bollen er terug opdraait zet ze dan vast met locktight anders willen ze wel eens los komen en heb je oppeens heel weinig stuur.

Zorg gewoon dat je een setje van die zwarte schorefdraden bij je hebt.

Edit: die front lower plate, is standaart vrij dun er is ook een dikkere van (5mm) ik zal even het nummer zoeken
Gr, Jochem

Laatst bewerkt:
Ik ben nu alu koppelingsschoentjes en een verstevigde front plate aan het bestellen op Amainhobbies. Ook heb ik nog een beter accupack nodig dan de 4 HEMA batterijen die ik nu gebruik. Weet iemand een goede accu/lader combi van die site?

Mis ik verder nog iets op mijn boodschappenlijstje ivm verzendkosten?

Ej,

Wat spulletjes binne uit Amerika.

dsc02201fq8.jpg

Alu blokken voor de ophaning, sommige van deze zijn standaart van plastic of dun alu. deze zijn van 5mm dik alu.

Tony's screws schroeven setje, zijn zeer goede kwaliteit (inbus) boutjes vind ik zelf makkelijker.

RB luchtfilter

lagertjes voor in de koppelingsklok

dsc02202zd9.jpg

dsc02203tg9.jpg

dsc02206zx9.jpg

Dat wordt lekker schroeven :eek:

dsc02207nq6.jpg

Wat schroefjes later.

dsc02213zr8.jpg

dsc02210rm3.jpg

Nog heel wat schroefjes later (en de alu blokken)

dsc02214vg7.jpg

En nog meer schroefjes...

dsc02215lw8.jpg

Resultaat, een 3dubbel verzwikte schroevendraaierarm :) en nog enkele dingen te gebeuren

Gr, Jochem

Heel mooi! Maar betekent dit dat je ALLE schroefjes hebt vervangen? Zo leer je de auto wel goed kennen ja!

Laatst bewerkt:
Eh ja zo goed als alle schroeven zijn vervangen behalve de gene met speciale maten (in de diff behuizing bijvoorbeeld).

set is erg uitgebrijdt zelfs de moertjes en de setscrews zitten erbij.

Ai, afgelopen weekend op het strand de eerste paar sprongetjes met de XUT gemaakt. Toch blijkt het ding niet zo robuust te zijn als ik dacht! De achterkant van de bodemplaat is behoorlijk verbogen, zelfs de ronde stang die dat moet voorkomen heeft een bochel van zo'n 25 graden opgelopen! Ik zit erover te denken om het ding te vervangen door een dikker aluminium buisje en daarin draad te tappen. Of een iets groter buisjes over de oude heen schuiven. Iemand hier tips/ervaring mee?
Ook heeft de servo (met metalen tandwielen) kuren: als de auto uit staat, kan je de servo met de hand nog maar 1 kant op sturen...:(

Laatst bewerkt:
Bierdop een andere optie zou de chassis braces van de team uitvoering zijn. Die gaan er bij mij ook op in de nabije toekomst. Scheelt behoorlijk in stevigheid.

Ik heb zo een vraagje, hebben jullie ook wat speling op het achterterrein?
ik in iedergeval wel. Beetje raar dat er wat ruimte tussen zit.

lennart

Back