Guillows | F6F Hellcat

een 34 jaar oud origineel kitje?
wauw! van wat ik heb begrepen is vooral de originele doos in combinatie met de bouwtekening, beschrijving en transfers gewild bij liefhebbers, verzamelaars...helemaal origineel is super cool, ik zou de plankjes ed. simpelweg kopieren en zelf snijden, zodat je n mooi setje houdt!34 jaar, tjonge, leuk man;)
Ramses,

Op de afbeeldingen zie je de complete vleugel en de romp waarin deze zou moeten passen. Dat zal echter pas lukken wanneer het e.e.a. eerst weggesneden wordt (tijdelijke verstevigingen). Waren de te verwijderen stukjes al via het laserproces ingesneden of was het hak-en-breekwerk?


:ontopic:
Vind het grappig dat een oud merk als Guillows de moderniseringsslag (het lasersnijden) nog maakt. Waarom weet ik niet, maar van Guillows ben ik nooit een liefhebber geweest - wellicht omdat mijn allereerste model van dat merk was! Soit - Guillows gaat door waar Veron, Mercury, Keil Kraft en veel anderen het op moesten geven.
Hoe dan ook, er ligt nog een Guillows-model in de kast - omstreeks 1980 in Parijs gekocht - wordt het de kachel of de bouwplank?

Groet,
DHZ

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
.
Klopt! Die delen moesten eruit gesneden worden voordat de vleugel erin kon.

Ik heb ook een tijdje RTP gevlogen, daar kon je die kitjes goed voor gebruiken. Electromotortje erin en rondjes draaien. Was meer middelpunt vliedende kracht dan echt vliegen, maar de kistjes mochten wel zwaarder zijn. Veel meer details erop maken, ook leuk!

Bouwplank natuurlijk! :yes: Mooi model de Hurricane

Daar ligt trouwens ook iets moois op de achtergrond, wat voor een kistje is dat?

Ramses, dank voor de uitleg! RTP? - op de Hurricane-tekening staat een voorstel voor "tethered gas flying": rondslingeren aan een draadje met Cox motor.....! Of deze Hurricane ooit tot stand komt is de vraag want het hout doet niet onder voor betonplex en de tissue heeft dezelfde kleur als jouw Navy-kist. Best schandalige kwaliteitsproblematiek - jammer want de tekeningen en verdere opzet was toch wel OK.

Tenslotte mijn excuses voor het kapen van dit onderwerp - ik had een nieuwe draad moeten aanmaken. :(
 
een 34 jaar oud origineel kitje?
wauw! van wat ik heb begrepen is vooral de originele doos in combinatie met de bouwtekening, beschrijving en transfers gewild bij liefhebbers, verzamelaars...helemaal origineel is super cool, ik zou de plankjes ed. simpelweg kopieren en zelf snijden, zodat je n mooi setje houdt!34 jaar, tjonge, leuk man;)

Hoi Specialpainter, met de verkoop van oude bouwdozen heb ik veel ervaring maar bitter weinig succes - doorgaans moet ik ze voor weinig laten gaan. Deze zou eigenlijk terug naar de fabriek moeten met een verzoek om compensatie :)

Groet,
DHZ
 
Hoi Specialpainter, met de verkoop van oude bouwdozen heb ik veel ervaring maar bitter weinig succes - doorgaans moet ik ze voor weinig laten gaan. Deze zou eigenlijk terug naar de fabriek moeten met een verzoek om compensatie :)

Groet,
DHZ

Da's verkoop...tja...ik had het over liefhebbers en verzamelaars, die hebben een hoop spullen maar vaak wat minder geld;)
je idee over terugsturen en compensatie krijgen lijkt me een heel goede;)
 
.
Even een kleine update; Ik ben momenteel ook bezig met het tekenen van twee plannen en wissel dat af met de bouw van de Hellcat.

De bouw duurt dus langer als sommige andere bouwdraadjes in dit deel van het forum, maar ik ga volgende week weer verder met de Hellcat!

Groeten, Ramses
 
Tenslotte mijn excuses voor het kapen van dit onderwerp - ik had een nieuwe draad moeten aanmaken. :sad:
No way, leuk juist deze reacties! En als het naar mijn zin "te off topic" gaat meld ik me wel... ;)

Groeten, Ramses
 
.
Jaja Vincent, we kunnen binnenkort in formatie vliegen! :banana:

full


Groeten, Ramses
 
Laatst bewerkt:
.
Waarschijnlijk een Sopwith 2F1 Ships Camel:

044.jpg


Welk schema ga jij maken?

Groeten, Ramses
 
.
Begonnen met spanlakken van het vleugelmiddenstuk en het stabilo van de Hellcat. Het stabilo heb ik gefixeerd met spelden tegen het kromtrekken:

full


full


Groeten, Ramses
 
Laatst bewerkt door een moderator:
.
Hmmmmmmzzzzz, deze vind ik heeeeeel erg mooi:

col+ruston+2.jpg


The Ruston Proctor factory in Lincoln, England celebrated the production of their one thousandth Sopwith Camel by painting it in a special dope scheme. B7380 was delivered to Lincoln AAP on 25 January 1918. The special dope scheme was inspired by Colonel Ruston's studies of Egyptology and represented the winged god 'Behudet.' During early February, the aircraft was used to promote war bonds.

file.php


file.php


7380.jpg


file.php


file.php


7380_1.jpg


Advertisement leaflet for War Bonds produced by Ruston Proctor Limited of Lincoln. On 5th February 1918 the 1,000th aircraft built by Ruston (Sopwith Camel B7380) dropped 5,000 of these leaflets over Lincoln:

War-Bond-001-600w.gif


file.php


file.php


Prachtige kleuren en schildering, misschien wordt het wel deze ipv de Ships Camel...

Groeten, Ramses
 
Laatst bewerkt:
Zo is er wel wat te kiezen! Die fel gekleurde Camel modellen, zijn die gebaseerd op echte Camels of is dit fantasie? O, ik zie het al staan, de 1000-ste was op die manier afgewerkt.
Knappe jongen als je hem zo kunt afwerken zonder teveel gewicht!

Ik zag ook een paar Belgische kleurenschema's en 1 uit Estland, ook aantrekkelijk gekleurd.

Museum_Stampe_Sopwith_Camel.jpg


En deze Amerikaanse is ook weer wat anders, maar heeft niet mijn voorkeur:
3_3.png
 
Knappe jongen als je hem zo kunt afwerken zonder teveel gewicht!

Schilderen wordt een hele klus en waarschijnlijk te zwaar inderdaad. Misschien is het kleurenschema te printen op blank tissue?

Die Belgische kist met groen/witte neus is inderdaad ook erg fraai!

En deze Amerikaanse is ook weer wat anders, maar heeft niet mijn voorkeur

Da`s maar goed ook want dat is geen Camel maar een Hanriot HD1 ;)

Groeten, Ramses
 
:oops: Je hebt helemaal gelijk met die Hanriot!

Ik zocht naar een plaatje zoals deze maar heb net de verkeerde erbij geplakt...

23719_396440380443128_1156980894_n.jpg


Printen op tissue is inderdaad een goede optie, maar wel even puzzelen om alles goed op elkaar te laten aansluiten. Maar het geeft geen meetbare gewichtstoename, dus dat is wel heel gunstig.
 
.
Oeh, die USS TEXAS Sopwith Camel is wel heel erg fraai hoor!

Zal eerst eens in photoshop het schema proberen te maken van die 1000ste Camel. Zou je tissue kunnen printen met een inktjet printer of loopt dan alles uit? En als je er daarna spanlak overheen kwast, loopt de inkt dan niet alsnog verder uit?

Groeten, Ramses
 
Dat hangt af van het soort inkt in de printer. Ik zet de printer op Draft modus zodat er weinig inkt uit komt. Daarna lang laten drogen. Spanlak is geen probleem, maar water soms wel dus eerst proberen of spannen met water mogelijk is. Anders eerst het geprinte papier met haarlak bespuiten, bij mij hielp dat voldoende. Als je het spanpapier aan de achterzijde met witte verf bespuit wordt het minder transparant.
Om het spanpapier door de printer te voeren leg ik het op een A-4 met lijmspray. De boven en onderrand geef ik dan nog een plakbandje, voor de zekerheid.
 
.
Bedankt voor de tips!! Zal het tzt eens gaan proberen.

Groeten, Ramses
 
Back
Top