gy401 verspringt af en toe

ja leg dat maar eens uit? Ik kan het ook nergens terug vinden,

Die setup guide is wel erg mooi uitgelegd en ik doe het ook altijd zo met een 401 achtige gyro, nog nooit problemen mee gehad.

Ideaal is dat een heli mechanish al wat pitch op de bladen heeft als de slider in de middenstand staat, alleen jammer genoeg heeft align dit nooit toe gepast.

Gewoon op 0 graden zetten met even uitslag links en rechts en in HH mode vliegen.

meet ma goed de weg van de slider en zet hem in het midden,
dan kom je niet op 0 graden uit, altijd met iets pitch dacht ik
 
mooi hoe hij dat instellt,
en het werkt ook nog,
bedankt voor de tip @student:
ik blijf bij mijn manueel afgestellte tailrotor in rr,
en met een 450er vlieg je toch vaak in HH mode.
 
Meestal met een nieuwe 401 niet uwe ;-)

Als een 401 1 keer die andere neutral ingesteld heeft gekregen, zal het op andere heli's ook redelijk goed gaan
Een nieuwe is dit niet gedaan, kan het best zijn dat dit dan een beetje gaat rommelen

Ik heb het ooit met de mijne gedaan, lang, lang geleden, heeft ondertussen als test meerdere heli's gehad, en het zat overal in 1 keer goed eigenlijk
 
ok dus dat met het middenpunt en hoveren in rate mode is wel aan te raden? de tekst snap ik, kom ik wel uit denk ik. heb wel 1 vraagje. nadat je alles hebt gedaan, dus gehoverd, terug in avcs en 3 keer heen en weer bewogen zodat ie nieuwe positie kent, moet je dan de trim weer terug naar 0 zetten? neem aan van wel omdat hij anders bij hh gaat draaien toch?
 
Volgens mij zijn jouw heli's zo vet als spek Uwe ;). Al die olie en vetten...

Lagers olie ik nooit, spoelt het vet eruit en moet je dus blijven olieën, en vet op tandwielen slingert alleen maar heel je heli onder......

Nou zo erg is het nu ook weer niet,
als ik van de snel draaiende hekrotor ma een druppel
silikon olie hen doe, zou het niet verkeert zijn,
dat olie bij een goed gevet lager niet zo best is weet ik,

ik was een beetje geschockt, dat je zegt, die helis zijn vet als spek,
zo is het niet, en dat een rijk afgestellte nitro of benzine iets
laat zien, dat oloie in het mengsel zit, dat is zo weer weg met een
linnen doekje,
ik vind mijn helis mooi uitzien,
kijk ook mal naar fotos van mijn helis..
 
snap het wel @gevaho:
soms zie of lez je wat en reageer zonder na te denken,
soms zijn die nitro heli's wel vies met olie en vers gemaaide gras blijft hangen,
maar dat is ook een stuk helikopter.
 
gy401 verspringt af en toe
.
zo heet die discussie,
vandaag gevlogen met de T Rex 450 sport,
gy401 met futaba S9254
.
:help: in idle 2 (throttle 100 - 95 - 90 - 95 - 100)
verspringt het hek naar links naar rechts tot 40 graden,
soms 4 keer achter elkaar in 2 seconden, soms minder,
.
raar is, in idle 1 met een wat andere curve vlieg ik heel hard
met loopings en turns, het hek blijft super strak en geen tikken,
.
toch een servo kapot (of tandwielen) ?????
.
belt is nieuw, enige wat nog kan zijn is, dat ik nu met een carbon
tailboom vlieg, anders is deze combinatie al 3 jaren goed gegaan.

edit: gain staat op 62, of ik nu 58 of 68 instell, het hek woord iets minder strak, maar verder verandert het niks,
dus het tikken komt niet van een te hoog ingestellte gain
 
Laatst bewerkt:
@ heli uwe, dat is dus exact wat ik ook heb! willekeurige tikken die niet van gain zijn...

ik heb nu die idle2 curve verlaagd, maar nog niet getest,
denk bijna, dat hij dan goed gaat,
ja, eens een nieuwe servo opzetten zou nog kunnen / moeten
.
trouwens heb je de tailboom ook uit carboon of alu ??
 
Is hij mechanies wel goed afgesteld is de 401 gevoelig voor.

Kan je testen door je gyro in normal mode te zetten en dan vliegen drift hij niet dan is hij mech goed afgesteld. Drift hij wel servo beetje verplaatsen
 
Is hij mechanies wel goed afgesteld is de 401 gevoelig voor.

Kan je testen door je gyro in normal mode te zetten en dan vliegen drift hij niet dan is hij mech goed afgesteld. Drift hij wel servo beetje verplaatsen

Dankje voor de tip @e.rukkers:,

de heli is perfekt afgestellt,
in rate mode moet hij niet getrimmt worden, loopt prima na,
mooi te vliegen in rate,

.. en de carboon boom is het ook niet,
als het gaat vlieg ik morgen nog een keer
met de lagere idle2 kurve, helaas heb ik ook geen servo liggen

na ja, wens me zelf suc6 en jij ook @vinnygogo:
 
Ik nog een keer alles naagelopen,

>>>servokabel veer weg van de gyro geplaatst,
>>>limit aan gyro nieuw ingestellt,
>>>gyro bewegt mechanisch 1 A,

dus morgen nog een keer testen,
anders denk ik zou het een BLS452 worden, maar dat zijn 110 €
 
Regelmatig komt het dan uit lagers of een klemmende aansturing

Als het in een andere vliegmodus niet gebeurt, zou je eens heeeeel goed moeten kijken of het ook echt weg is
Dus of het tikken niet kleiner is geworden, waardoor het minder opvalt

Nu heb jij het juist als het toerental hoog is?
Lijkt mij iets wat aan gaat lopen bij een hoog toerental...
Ook de aandrijving richting de staart kan dit veroorzaken nl

Servo verwacht ik geen problemen mee
Dan had het probleem veel constanter geweest

Kijk ook eens of je het probleem op kunt roepen
Je zegt dat het af en toe gebeurt, maar kijk eens wat je deed toen het gebeurde
Kwam je uit een specifieke bocht, was het puur in hoover
Is de motor goed afgesteld, bij een nitro kan dit ook effect op de staart hebben
 
:zon:Test vandaag:

throttle verlaag in idle2 naar 100 - 90 - 80 - 90 - 100
(was 100 - 95 - 90 - 95 - 100)

en het probleem was (bijna) weg,
dat bijna was in een heel snelle en scherpe rechtsbocht,
en meteen dacht ik aan de kleine T Rex 250,
die hetzelfde gedrag toonte:
spelling in de hecksturing en een te lange servoarm

mijn servoarm am S9254 is 1,5 cm lang
:rolleyes:..zou dit te lang zijn en (een) probleem zijn ??..:rolleyes:
 
Back
Top