Gyro Trex600 Nitro Pro doet raar

Discussie in 'Brandstof specifiek' gestart door Krismolleke, 21 aug 2014.

  1. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    tja,

    eerste vraag, krijgt die brandstof ?
    (uitlaat dichthouden, heel kort, tot brandstof loopt)
    is de brandstofslang richtig aangesloten en loopt brandstof ?
    is de plug nat, droog ?

    bij mijn kleine Gaui nitro moet ik heel veel throttle geven,
    als die maar een tijdje ('n paar weken) stilgestaan heeft,
    en dan hoor je het ook, dat hij langzaam aanloopt

    suc6, Uwe
     
  2. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.973
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Tsja....

    Daar valt ontzettend moeilijk een antwoord op te geven, omdat het een (liner vervangen) niks te maken heeft met het ander (motor wil niet starten).
    Je beschrijft ook niet wat er gebeurt... ontsteekt hij helemaal niet, of ontsteekt hij wel maar pakt niet door? sleept de koppeling wellicht erg aan?

    Ik kan alleen maar denken in de richting van dat je iets verkeerd terug gemonteerd hebt.

    Brandstofslang niet aangesloten, of geknikt, of er is een scheur in gekomen, om eens wat te noemen.

    Wellicht iets mis gegaan met de verbinding gasservo-gasklep, waardoor de gasklep niet in dezelfde stand staat als voorheen.

    Tijdens dat de motor naast de heli lag, een vuiltje in de brandstofnippel van de carb gekomen, waardoor de sproeier nu verstopt zit.
    Kan ook zijn dat het draadje van de gloeiplug er niet goed op zit, of sluiting maakt met "aarde" waardoor de plug niet gloeit.
    Of een draadbreuk, dan lijkt alles goed te zitten maar gloeit hij ook niet.

    Dat soort dingen...

    Je kunt eens nagaan of hij brandstof krijgt, en hoeveel. Je kunt eens nagaan of het geluid verandert als je gas geeft met de starter er op (glowplug even niet aansluiten), dan weet je of je gasklep goed beweegt.

    Hoe dan ook, het ligt NIET aan de koppeling, denk ik....

    Groet, Bert
     
  3. Krismolleke

    Krismolleke

    Lid geworden:
    22 mei 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Freux, Libramont-Chevigny
    Bedankt, dit geeft al veel stof tot onderzoek. Vanaf ik weer tijd heb, zet ik me eraan en laat ik iets weten.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  4. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    Wat je ook niet meld, is of de motor wel rond gaat..
    Als de koppeling sleept, is het ook lastig starten
     
  5. Krismolleke

    Krismolleke

    Lid geworden:
    22 mei 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Freux, Libramont-Chevigny
    Ok, een beetje getest gisteren. De motor gaat rond hoor. Ik meen na een aantal pogingen een lichte verbrandingsgeur op te merken. Ik denk dat hij op een of andere manier niet genoeg brandstof krijgt. De plug is niet echt nat te noemen als ik hem na ettelijke pogingen (tot en met gas open) hem eruit had gehaald. De gasklep gaat mooi open en dicht. Dus ik denk aan de hypothese van de sproeikop. Alleen moet ik eens opzoeken hoe dat zit om die te kuisen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  6. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    naalden eruit draaien, kijken of daar vervuiling te vinden is. Ik heb zo wel eens een stuk gras eruit kunnen halen...
    Kijken of er uberhaupt wel brandstof door de aanvoerleiding komt.. leiding in de tank kan dubbel liggen, of tegen de wand gedrukt zitten.
    Zit er een filter tussen? Zo ja, controleren of die niet dicht zit..

    Is dat ok, en zie je niets op de plek van de naalden, moet je verder gaan slopen..
    ff carb eraf, uit elkaar halen. wel foto' s maken van wat waar hoort..
     

Deel Deze Pagina