Ik vlieg op twee van mijn helis de 2100t ik ben er zeer tevreden over! ik vlieg naast deze gyro's ook de spartan ds760 dus ik heb wat vergelijk materiaal, ook heb ik in het verleden 401 gyro's gehad dit is ook een prima gyro maar toch vindt ik de 2100t net wat beter werken. bij elke gyro moet je de mechanische afstelling van de staart serieus nemen en goed afstellen hierdoor zal je gyro ook vele malen beter gaan werken dan als je dit niet doet. Bij de 2100t mag je absoluut geen trims gebruiken dus ook geen subtrims de staart zal gaan driften als je dit wel doet. Zorg dat je doormiddel van de servo op de staartbuis te verschuiven een goed middelpunt krijgt in de pitch van de staart bladen(dit heb je bereikt zodra de staart in ratemode niet meer drift)daarna kun je nadat je de stroom van de gyro afhaalt over schakelen naar hh mode,dan is het alleen nog maar een kwestie van de gain afregelen.Je moet ook altijd goed kijken naar welke servo je gaat gebruiken in combinatie met de gyro die je hebt, niet elke servo werkt goed samen met een bepaalde gyro!
een goede afstelling is het halve werk! maar ik denkt dat de meeste heli piloten hier wel mee bekend zijn. Veel succes met je keuze.
gr Tom
een goede afstelling is het halve werk! maar ik denkt dat de meeste heli piloten hier wel mee bekend zijn. Veel succes met je keuze.
gr Tom