Haastnooit's SCX10 Honcho

Materiaal alleen is niet het belangrijkste, een setje gouden handen zoals deze Topic Starter heeft is minst zo belangrijk.

Kan zijn ook heb je gouden handen ,als het materiaal niet vormt naar wat jij wilt , heb je daar ook niks aan :mrgreen:

Laatst bewerkt:
Leuk project.

Zelf had ik geen problemen met kromme onderdelen omdat ik ze niet had. Wat ik wel had, is dat er op onverklaarbare wijze een paar vijsjes te kort in de verpakking zat.

Ik heb geen idee of je de schokdemperaanpassing al eens gelezen hebt?
Niet volledig vullen met olie en dat rubbertje die op de koperen stang zit er tussenuithalen. Nu veert die soepeler en heeft een groter veerbereik.

Mijn honcho is verre van standaard.
Maar het plezier is er op verbeterd.
Enkel de scale stuff, daar moet ik nog werk van maken, staat op een van mijn elle lange "to do" lijstjes :lol:

Ja, ik weet van de schokdemperaanpassing, maar ik bekijk het iets anders. Dit is een scaler, dus de articulatie moet ook een beetje realistisch blijven, en teveel articulatie is nadelig voor sidehil runs, dan val je sneller om.

Als de articulatie ongeveer gelijk is aan de buitendiameter van de banden die op de auto zit (misschien een ietsje meer), dan vind ik het precies goed.

Das waar , maar welk materiaal gebruik je dan ?,hout?,pvc?......

Ik gebruik wat ik voor handen heb. Voor de scale items van de Honcho heb ik PLA, PVC, fietsbinnenband, Nortene binddraad (voor in de tuin), een kunststof lichtbolletje en wat staaldraad gebruikt. Oh ja, en aangepast M3 veer ringetjes voor de "bandjes" om de dekens.

Ik gebruik wat ik voor handen heb. Voor de scale items van de Honcho heb ik PLA, PVC, fietsbinnenband, Nortene binddraad (voor in de tuin), een kunststof lichtbolletje en wat staaldraad gebruikt. Oh ja, en aangepast M3 veer ringetjes voor de "bandjes" om de dekens.

Lol , geweldig

Zit er op jouw kit ook een verlichtingset op of is dit een optie, lees hier namelijk verschillende dingen over, de ene site vermeld dat het er standaard alleen bij de RTR zit, en de andere schrijft bij zowel de RTR als de bouwkit.

Mijne heb ik gekocht bij de lokale modelbouw winkel. Maar je kan ook via internet kopen, bijvoorbeeld modelsportUK of via ebay, in duitsland zijn redelijk veel Axial spullen te vinden.

Bedoelt je tussen kit en rtr?

RTR, je doet de doos open, je steekt je eigen batterijen er in (in de auto en in de zender) en je kan rijden.

KIT, je moet de auto zelf in elkaar steken (is een aanrander! is heel leuk en leerrijk), je moet zelf een motor, regelaar, servo, ontvanger, batterijen en zender kopen/gebruiken.

Tussen de kit en de rtr zijn er nog een paar kleine verschillen, je moet de kap bij de kit zelf spuiten, er zijn sommige dingen bij de kit van metaal i.p.v. plastiek. Bij de RTR zijn er standaard 2 witte leds en 2 rode leds. Bij de KIT zitten er 14 (als ik mij niet vergis) ledhouders (dus zonder led's en weerstanden).

Laatst bewerkt:
Twijfel nog tussen een Axial SCX10 of een Tamiya Tundra.

Lastig lastig.

Is ook een moeilijke keus, of je neemt ze gewoon allebei:D.
De SCX10 staat ook nog op mijn lijstje. Ik bouw de Tundra voor de show en de Axial om trials te doen, dus echt de natuur in. Ook belangrijk je budget, een RTR is best goedkoop, bouw je de kit kom je veel duurder uit maar het voordeel daar van is dat je je eigen electronica kan uitzoeken, ook heeft de bouwkit wat hopup parts.
Veel sux6 met je keus;).

Kogellagers zitten in de kit.

Geen ervaring met rcmart

Kijk eens op ebay, kom je meestal uit op duitsland, is ook goedkoop en dan heb je het sneller.

Back