Hallo, wat zijn wij aan het doen!?

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door Arnold 85, 24 jan 2019.

1. Q Brand

Q Brand

Lid geworden:
    6 jun 2017
    Tsjonge, dat zit er profi uit Bas! Doe ik je niet na, maar goed om te weten dat ik met praxis materiaal resultaat zou moeten kunnen behalen ;-).

H.B.Busking vindt dit leuk.
  2. Arnoud Snel

Arnoud Snel

Lid geworden:
    24 apr 2008
    Netjes gedaan Bas, uitlaat zit mooi onder de Sultan. Pijpje en ophanging zelf gemaakt netjes hoor !
    Dat zal vast fluisterstil zijn.

Voor mijn Saito 72 heb ik vele jaren terug een zeer simpele oplossing bedacht : 2 Standaard Saito uitlaten aan elkaar koppelen.
    Voldoet aan de KNVvL geluidsnorm en geeft weinig vermogen verlies :

upload_2019-3-21_19-23-38.png

Verdiend niet de schoonheidsprijs maar voldoet wel. Slangetje bij de uitlaat komt van de carterventilatie.

Grt,

Arnoud.

Bijgevoegde bestanden:

3. Bruno van Hoek

Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators Forum veteraan

Lid geworden:
    23 aug 2002
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/G&E/TFA
    Nee, dan zou het "En wat denken wij dat wij hier aan het doen zijn?" zijn.....:D

H.B.Busking en ron van sommeren vinden dit leuk.
  4. Bruno van Hoek

Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators Forum veteraan

Lid geworden:
    23 aug 2002
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/G&E/TFA
    Bas, je snapt vast wel dat toen ik deze plaatjes van jou zag, meteen begreep dat daar onvermijdelijk 'muziek in zit'.
    Ik dacht namelijk even serieus dat je een 'Low D whistle' aan het maken was.
    Een low what......?:confused:
    Ja, je weet wel, uit de Ierse traditionele muziek. Die in de jaren '70 van de vorige eeuw nog heel populair was onder jonge bewoners van studentensteden. De whiskey ook, maar dat is een ander verhaal....:beer:
    Speel zelf al weer 35+ jaar uitsluitend Amerikaans snel snarenspul, vaak op 5-string banjo, maar uit mijn Ierse periode heb ik nog wel alles bewaard.
    Vandaar dus mijn Low D naast een standaard D:

En om de afmetingen een beetje te laten zien (de gaten zijn zo groot dat je ze alleen met het tweede kootje van de vingers dicht kunt houden, net als bij de chanter van de eveneens ierse Uileann Pipes - die laatste zoek je maar lekker zelf op...:D):
    En nee, daar heb ik (goddank) geen geluidsfragmenten van, anders krijgt een van jullie straks de hond niet meer stil...:mad:

En in het kader van 'Hallo, wat zijn wij aan het doen!?' hierbij de verklaring waarom ik geen full time modelvlieger ben....
    Voor mijn Bluegrass (zoals je hoort houden we hierbij de hond in ieder geval keurig aangelijnd) hoef ik me gelukkig niet te schamen.
    De valse grijns van de gitariste, mijn echtgenote :friends:, ten spijt...:rofl:

5. H.B.Busking

H.B.Busking Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Armoud, toch ook wel zeer netjes hoor? Je moet het hebben van praktische oplossingen voor ieder apart gevalletje, en redden met wat je te pakken kunt krijgen. En dat lijkt me netjes gelukt bij die Saitopijp.
    Het beetje voordeel van de langere gaspijp is toch ook de drek een beetje meer naar achter. En... een CG behoorlijk in het gareel. Dat is al heel wat. Ook al zit die carterventilatie ver naar voren. Vet bekkie zal dus wel iets blijven.

Q ik was ook aangenaam verrast. Wel moest het erg heet. Een andere soldeer kan het weer lager.
    Dit was een gewone propaan gasbrander met spuitbuscannister. Dat geeft de burger moed.
    Techniek valt binnen de scope van jou bouwvaardigheid, daarover geen zorgen.

Er was keuze bij de bouwmarkt.

Chemische fabriek Schiedam had ook altijd mooi soldeer.

Zaak is ventilatie, en beetje brandveilig werken. Ik had dit derde handje. Statief met klemmetjes, scheikundelokaal materiaal. Je hebt een brander en soldeer te hanteren.
    Kortom... kwestie van doen. Flux 7 is niet overal te koop. Moet je plannen

Daarnaast droog bewaren, spul is hygroscopisch heb ik vandaag vernomen.

Nu heb ik van mijn klassieker garage een staafje messingsoldeer voor plaatwerk meegekregen. Om mee te oefenen. Vierkantstaf gevouwen en voorgevuld met flux...

Eens kijken op een proefstukje wat dat geeft...

Bruno... Je weet wat op bordjes in de Londonse metro staat... ‘no Busking allowed’...
    maar wellicht komt er een vrolijk deuntje uit... en geen d-mineur

Laatst bewerkt: 21 mrt 2019
  6. H.B.Busking

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Etui (eTwie) voor een ontvangeraccu... Polyethyleenschuim en klittenband... gewoon eenvoudig...
    Scherp lang mesje... verpakkingsschuim... het 'echte spul'... niet die 'rotzooi' waar men mee men het 'vliegen' noemt...

IMG_8015.jpg

Surprise maken...

IMG_8016.jpg

IMG_8017.jpg

En weer klaar... met het lossen van de strap kan de 2S 2000 mA lipo-accu er vlotjes uit...
    Zit het toch goed geborgd... en gedempt genoeg voor de trillingen van de Saito.

IMG_8018.jpg

Volgende stap... ontvanger, Castle UBEC (ook klittenband-special) en schakelaartje inverzinnen... veugelservostekkers omsolderen naar een MPX stekker.

Voor wat het waard is...
    Groet Bas

Laatst bewerkt: 25 mrt 2019
  7. H.B.Busking

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Zeg... Corona v2.0 is aan het opstarten...
    Zou hier bere druk met activiteit moeten zijn?

8. Arnold 85

Arnold 85

Lid geworden:
    14 jul 2015
    Ja beredruk! Aanbouwen, Keuken vervangen, wc verplaatsen...... vanavond nog heerlijk even gevlogen, wát een weertje!
    Soms een spaarzaam uurtje knutselen. Moet beter worden naar de winter toe hoop ik

9. Berto

Berto Forum veteraan

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Tja, hier ook niks bouw of vliegwerk. Alleen maar verhuiswerk,maar morgen echt over, dan nog een klein beetje wat binnen doen en dan de garage (hobby`s hok) inrichten :D
    En dan, dan echt weer eens verder met alle projecten (en de shop...).

10. Bertus

Bertus Forum veteraan

Lid geworden:
    23 sep 2002
    Ik ben bij familie een hokje op de vlonder aan het plaatsen.
    Althans de pergola stond op een ander plek in de tuin.
    We hebben hem verplaatst aangepast en gespoten.
    Het glas zat er niet in en hebben we dus geplaatst.
    Nu nog wat afwerken, zoals een dakgoot plaatsen en stroom aanleggen.
    Het verplaatsen hebben we hem met 2 potkriks en een rubberen hamer gedaan.
    We hebben houten glijpaden gemaakt en door met een rubberen hamer poot voor poot een klap te geven, schuifelde hij naar de huidige plek.
    IMG-20200730-WA0023.jpg

IMG-20200730-WA0021.jpg

Wel mooi met die glazen schuifwanden al heb je dat vandaag niet nodig

Laatst bewerkt: 2 aug 2020 om 21:06
    Arnold 85 en H.B.Busking vinden dit leuk.
  11. curley

curley

Lid geworden:
    3 okt 2005
    Wielpoot te kort,dan maar een langere vork maken. Boren, zagen en vijlen IMG_20200720_212953483.jpeg IMG-20200721-WA0011.jpeg

12. helixer

helixer

Lid geworden:
    19 mei 2012
    Wat ben ik aan het doen?................Vliegen, heel veel vliegen. Het is dit jaar een aaneenrijging van mooie vliegdagen. Beter dan vorig jaar, toen was het voornamelijk heel heet. Maar nu.................heerlijk vliegweer. Echt genieten. Verder wat aanpassingen gedaan op wat toestellen. Voornamelijk het monteren van wat zwaardere motoren voor wat meer trust op een paar modellen. Dit jaar heel veel foam-toestellen gebouwd, dus ik kan elke dag kiezen, ennn.............aan mijn skills werken.

Deze foto is niet helemaal representatief, immers, ik heb er een paar gesloopt (zie rode kruisen)en de setup gebruikt in nieuwe modellen. Tja, een mens moet keuzes maken......:hammer:

Deze onder andere. Het model uiterst links is mijn laatste project.

Dit is mijn omgebouwde Lidl glider. Er zit nu wel een andere motor op, een van 2000kv, en vliegt nu op een 3s lipo 500Mah. Gaat als een banaan. Maak ik nog een video van.
    [​IMG][​IMG]

Volgens mij heb ik nu alles gehad........:yes:
    Grt Helixer

Laatst bewerkt: 2 aug 2020 om 23:32

Deel Deze Pagina