hallo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor een rigger van dat formaat , zeker een XL motor met een laag KV & een kruiwagen aan LiPo's.Ook een regelbare strut met een 4,7mm flexas is een must!!Dan nog een high volt regelaar met zo'n 150A.
Ikzelf heb nog veel te leren , maar vind outrigger het moeilijkste wat er is in modelboten.

En doe nou eens wat aan je schrijven jongen!!Het leest echt irritant.

ik heb het idee dat joost maar eens met zijn leraar moet gaan praten mischien dat hij nog een oude romp heeft staan als je die leeg haalt mischien dat je dan op nog op een bedrag aan komt die iets beter voor jouw portomoné is.
Ik ben zelf ook weer aan het bouwen (binnenkort weer foto's!) in mijn geval ook een rigger weer voor de 2de keer mijn vorige rigger was helemaal mooi netjes en strak gebouwt maar omdat ik net als jouw ook geen ervaaring had met rigger's heeft deze nooit echt gevaren.
Het komt er gewoon op neer dat je veel ervaring moet hebben met het bouwen van boten en de ''regels'' kent ervan ,dan kun je beter uit de voeten kunt met dit soort bloed snelle boten...

mvg nick,

ik heb het idee dat joost maar eens met zijn leraar moet gaan praten mischien dat hij nog een oude romp heeft staan als je die leeg haalt mischien dat je dan op nog op een bedrag aan komt die iets beter voor jouw portomoné is.
Ik ben zelf ook weer aan het bouwen (binnenkort weer foto's!) in mijn geval ook een rigger weer voor de 2de keer mijn vorige rigger was helemaal mooi netjes en strak gebouwt maar omdat ik net als jouw ook geen ervaaring had met rigger's heeft deze nooit echt gevaren.
Het komt er gewoon op neer dat je veel ervaring moet hebben met het bouwen van boten en de ''regels'' kent ervan ,dan kun je beter uit de voeten kunt met dit soort bloed snelle boten...

mvg nick,

regels ?????????????????????????????????????????????
voor privé varen

Ik denk dat Nick bedoeld met regels. Wat je wel en niet moet doen bij deze boten.

Zelf ooit eens een rigger gebouwd, Daar heb ik het liever niet meer over.

hallo allemaal
ik heb net op marktplaats gekeeken vaar de Zenoah motor (benzine)
en die dingen zij ook niet duur
en passen in ons budget :)
gr joost

Ikke...

Hmmm...

Draadjes van joostt lijken allemaal op elkaar.

Goh... (dat wil ik er dan wel weer over kwijt)..

Hallo Joost,

Ik weet, dat je slecht leest, maar meerder mensen hebben je nu meerdere keren verteld, dat je minstens een formaat 540 XL (Ø 36 mm motor met een lange rotor) nodig hebt voor zo'n grote rigger.

Het motortje uit je link is hooguit voor een rigger, half zo groot geschikt.

Houdt er ook rekening mee, dat je metalen props (geslepen en gebalanceerd) moet gebruiken bij 46.000 toeren onder last, want de carbonprops zijn hun oren na een paar meter al kwijt...

Groeten, Jan.

Hallo Joost, da's het goede formaat.

Alleen, heb je naar de maximale stroomopname gezien?
110A is érg hoog.

Liever zou ik dan deze nemen:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : KD36-60-09L 2700kv Brushless Inrunner $29.95

Deze serie motoren is zonder koeling, er komt dus nog een koelmantel bij, óf je neemt de motor uit mijn eerdere link, die heeft af fabriek een koelmantel en maakt evenveel toeren, heeft echter iets minder koppel (kortere rotor).
Deze, dus:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : HXT 36-56 2700kv Brushless Inrunner (WaterCooled) $29.64

Groeten, Jan.

kijk hier is op het forum compleet met koeling en koppeling
<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator:
kijk hier is op het forum compleet met koeling en koppeling
<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

ja die had ik al gezien
maar als ik een nieuw bestel dan ben ik goed koper

deze accu ?

ZIPPY Flightmax 5000mAh 6S1P 30C

5000-6-30.jpg

Zippy Flightmax batteries deliver full capacity & discharge as well as being the best value batteries in the hobby market today!
Spec.
Capacity: 5000mAh
Voltage: 6S1P / 6 Cell / 22.2v
Discharge: 30C Constant / 40C Burst
Weight: 784g (including wire, plug & shrink wrap)
Dimensions: 143x50x50mm
Balance Plug: JST-XH
Discharge Plug: 4mm Bullet-Connector

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back