Wat ik bedoel te zeggen: er is in mijn ogen maar heel bitter weinig verschil tusen de pipo met zijn hangglider die een leuk idee krijgt en de hond voor het eerst meeneemt, of de pipo die meent een hamster onder een parachute te kunnen hangen.
Jij maakt zelf het lijtje dun, omdat dat jouw mening is. Niets mis mee, maar ik vind dat je wel objectief mag blijven. Dat is nu niet het geval. Ik denk dat je zelf geen hond hebt, of hebt gehad. Niet erg, maar ik lees dat tussen de regels door als ik het goed heb. (ik kan er natuurlijk helemaal langs zitten)
Iemand (in jouw geval een of andere pipo) bind met zijn volle verstand zijn hond veilig en wel aan zijn hangglider, daar is niets mis mee vind ik. Uit de reactie van een hond kan je wel zien of een hond het leuk vindt of niet. Dat doe je 1 keer, en daarna nooit meer óf vaker omdat de hond het leuk vindt.
Een hamster van een balkon gooien en kijken wat er gebeurt is echt iets heel anders. Daar zit een hele dikke lijn tussen. Zo iemand vind ik ook terecht een pipo, alhoewel ik er een andere benaming voor heb.
Een hond heb je ter aanvulling van je leven, die wordt bij de meeste hondenbezitters beschouwd als een volwaardig gezinslid. Ik heb er 2, en onderneem er van alles mee. Waar het bij de meeste fout gaat is dat men een hond gaan zien als mens, en zo menen dat een hond ook kan denken als een mens. (en daar gaat het dan ook meestal fout)
Honden hebben een opvoeding nodig, net zoals kinderen. (nee ik ga het niet vergelijken met elkaar, hond en kind is totaal anders!) Maar als je een hond geen opvoedig geeft wordt het een zooitje. (maar dat is met kinderen ook) Neemt niet weg dat ik mijn honden zo opvoed zodat ik van alles met ze kan ondernemen waar wij beiden plezier aan kunnen beleven.
Wandelen, fietsen (in een karretje als het te lang wordt) met de zeilboot mee enz. Ook zwemmen heb ik ze aan moeten leren, en ook dat ging niet eenvoudig kan ik je zeggen. De eerste vond het helemaal niets, en die heb ik moeten leren zwemmen met een zwemvestje. De 2e zag water, en zwom.
Nu is het zo als ik in het water ga, de 1e hond als eerste, luid blaffend, kwispelend, gekke sprongen maakt en het water in gaat. Gewoon omdat ie het leuk vind. Met de zeilboot precies het zelfde. Eerst vonden ze het niets, nu zijn ze er niet vanaf te slaan.
Zo rijd er bij ons eentje in de buurt motor, met een hond op de tank. Ipv een tanktas heeft de hond een tuigje om, die weer vast zit aan de tank. Brilletje en helmpje voor de hond, en je ziet dat ie het leuk heeft, die zie je gewoon genieten. Ik kan je vertellen dat de eigenaar én hond een hechte band hebben. Net zoals de man die zijn hond veilig vast maakt aan zijn hangglider. Een band zoals ik dat heb met mijn honden.
En daar is niets mis mee.
Zo heb ik eens op Youtube een filmpje voorbij zien komen van een Labrador die een dansact uitvoerde op muziek, mét zijn baasje. Die hond maakt de meest gekke capriolen (op zijn achterpoten) die een mens ook zou doen. Als ik dat filmpje zie draaid mijn maag om, want de hond zie ik dingen doen die niet normaal zijn.
Net zoals in een circus, waar je Olifanten, Tijgers, en ander dieren de meest gekke dingen ziet doen. Daar, daar heb Ik moeite mee... Net zoals de pipo die een hamster uit het raam knikkert met een parachut. Ook te ziek voor woorden.