handige tip: Leading Edges on cores - An easier way

kwam op internet ook al een brede rol tegen, maar die waren dus alleen in bulk te koop (mss met genoeg talking-skills een sample ofzo?)

ook verschillende qualiteiten en diktes, voor verschillende toepassingen (sommige hechten beter aan het ene materiaal, sommige aan een ander materiaal.)

Alexander zei:
kwam op internet ook al een brede rol tegen, maar die waren dus alleen in bulk te koop (mss met genoeg talking-skills een sample ofzo?)

Doe je best! Ik ben daar niet al te goed in...
Waar wil je het trouwens voor gebruiken?

oh, ik bouw een klein robotje, die moet en gepantserde schaal hebben, van kevlar-carbon weefsel :) nu moet ik alleen nog een leuke manier vinden om dat weefsel op de robot te krijgen, en ik hoop dat het met dit spul gaat lukken :) (en dan lijm dr over strijken ofzo :))

http://members.lycos.nl/alexanderburgers/battlebots/bot1.jpg
(het heeft totaal niets met vliegen te maken, iig, totdat ie zelf een klap vangt, en daarom wil ik pantser :P)

Oh ja, Theo, vleugels uit de vaczak gehaald, ene is 90, ander 82 gram. Totale vleugel v/d supergee weegt volgens Drela zo'n 105 gram hahaha. Bijna 2 keer zo licht dus! Maarja... Dit is wel een SUPERsterke vleugel. Echt niet stuk te krijgen. Dat word dus een Bruut e-zwevertje. (naast de ArianeV10 :D hehehe).

bijna gelijk :) jammer dat je dan aan een vleugel meer lood moet hangen :P (of natuurlijk een motortje kiezen dat zo om draait dat het uit-balans zijn compenseert tegen het motor koppel :D)

mja, komt doordat ik aan de linker een flinke plak extra carbon heb geplakt. 8 gram dus :).
Maar daar gaat het niet direct om, het gaat er meer om dat het met een DLG dus weinig meer te maken heeft! 90 gram voor een halve vleugel terwijl een complete in 105 gram kan!!!
Naja, voor de volgende ga ik wel goed doek halen, mylars op maat knippen, Nieuwe TAPE gebruiken :D en dan een GOEDE DLG-vleugel maken!

Poe he,
105 gram voor een 1,5 meter vleugel?
Wat zit daar in helium geschuimd piep?

Ik heb een test stukje gemaakt met alleen 25 gram glas.
Gaat prima en licht, maar is wel wat dunnetjes, deukjes zitten er zo in.

Ook een stukje met dubbel 25 grams glas gemaakt.
Wel ietsje zwaarder echter wel wat steviger.

Het lijkt mij dat je met dubbel 25 zo rond de 140 gram uit kan komen.

Frans

Mijn vorige met crappy bouwen en 2 lagen 25 grams glas (en heeeeeel dik glas op de LE) weegt compleet met werppen, servo's en connector enzo 176 gram. Is op zich prima mee te smijten, maar vooral op een rustige dag ga je die 70 gram wel merken :)...

sietse zei:
Mijn vorige met crappy bouwen en 2 lagen 25 grams glas (en heeeeeel dik glas op de LE) weegt compleet met werppen, servo's en connector enzo 176 gram. Is op zich prima mee te smijten, maar vooral op een rustige dag ga je die 70 gram wel merken :)...

Helaas zijn die dagen in Nederland op 1 hand te tellen, dus denk zelf dat je veel plezier gaat hebben van die 70gr extra in Nederland.

Eric van Dijken zei:
sietse zei:

Helaas zijn die dagen in Nederland op 1 hand te tellen, dus denk zelf dat je veel plezier gaat hebben van die 70gr extra in Nederland.
IDD! haha :D. (niet dat ik nu stop met proberen om lichter te bouwen :roll:)

ff wat anders:
:banana: heb ze!
Ben net binnen, staan er 2 grote dozen voor de deur! :).
1 bijna helemaal leeg met DE doos met de rolletjes 3M924 en nog enkele doosjes elastiekjes. Heb ik gelijk een jaarvoorraad elastiekjes :D.haha.
Die andere doos? Helemaal afgeladen met eveloppen. Hoei, toch wat groter dan ik dacht :). Zijn er ook best veel... naja, kan ik voorlopig dingen verzenden :roll:

Heb net de adressen uitgeprint. Moet alleen nog postzegels hebben, dus die ga ik vanavond misschien nog kopen en anders morgen. Zowieso gaan ze dus morgen op de bus :).
Bijna iedereen heeft zelfs al betaald. Toppie! (alleen Berrie nog)

graag gedaan.

Beetje vegist in het formaat van de enveloppen (A4). maar goed. met wat knippen en plakken toch wat leuks van gemaakt.

Verzenden werd ook iets duurder dan verwacht aangezien die rolletjes ruim 90 gram per stuk wegen. Toch klopt het uiteindelijk redelijk. De Fooi van Theo heeft het laatste beetje net gered om goed uit te komen volgens mij :) haha, Thnx Theo!

Zojuist weggebracht naar een TNT-post-punt. Word niet meer geleegd, dus komt het als het goed is zaterdag wel aan.

Heeeee Sietse,

Ik heb je gisteravond in Delft gemist :cry:
Maar je moest natuurlijk die enveloppen dichtlikken 8O

Maar als die 15 Euro niet voldoende was moet je dat gewoon melden.
Dan wordt er gewoon bijgestort :pc:
Het is niet de bedoeling dat je "ons" gaat sponsoren.

Frans

jupjup... heb geeneens meer aan gedacht om nog te gaan. Ben nu ook s'avonds nog aan het tikken voor mijn afstudeerverslag... 21 dec inleveren....

Zondag heb ik nog wel een indoor meetinkje georganiseerd in een oude school :). Zoek maar een op "vliegen Den Haag". Zaterdag werken bij de post. Zondag hou ik voor leuke dingen :).

Heb nog ff nagerekend. volgens mij komt het met die 2 euro van Theo dus precies uit (op 40 cent na ongeveer:) ). is wel goed dus. dat heb ik wel :).

Top Berrie :)

Over geld gesproken... Ik wil niemand aan de schandpaal nagelen, maar heeft iemand nog wat van Eric ("Speedsweets" op het forum) gehoord?
Zijn laatste bericht is van 19 Juli... Zittie in de bak ofzo?
(ik krijg nog 12,50 van em....)

Ja Frans, dat topic had ik ook gelezen toen er 1 post onder stond.
kijk ik 3 sec later, zijn het ineens 4 pagina's! pffffff. Gelukkig hebben daar beide partijen ook gereageerd. Blijkt trouwens ook uit dat het gewoon niet al te handig is om kits te verkopen voordat je ze gebouwd heb... Je ziet ook dat de meeste anderen enkel lijsten aanmaken. Dan hoef je dus niet te betalen voordat je de spullen heb.
Ze hielden het nog best netjes daar trouwens...

Ik heb dat ook al af en toe. Werk op zaterdag bij de post. Moet je daar eens uit gaan leggen dat je geld wilt verdienen met het in 3D tekenen van ontwerpen... :roll:

@Eric,
Gek hè. Hij was een tijdje vet fanatiek bezig. echt continu op het forum ook... Supergee, miniDLG, bouwtechnieken.... Niks meer van gehoord opeens...
Woont er niemand daar in de buurt die hem wel een beetje dichterbij kent?

Back