Ik heb deze lijst ook gekregen van Peter, maar die begin ik nu pas een beetje te begrijpen...
Het kwartje is gevallen.
In dit forum had iemand hetzelfde probleem:
RCLine Forum - Cockpit SX Spoiler auf Querruder Mischer?
Wat blijkt, bij de instellingen van "servo" vul je voor het geval aileron met de 'travel' eigenlijk, wat je bij de 3010 de "limit" noemt in. Dus de MAXIMALE uitslag van de servo, ongeacht hoeveel % uitslag er door de mixer opgedrongen worden aan de servo.
Dus heb ik de travel lekker maximaal gezet. Maar daarmee heb je de ailerons nog geen goede uitslagen gegeven. Dat doe je bij de mixer ai-ai (aileron-aileron) Een mixer van de aileron met zichzelf........ :turn-l: je moet er maar opkomen.
Er zit een truukje aan deze mixer.(nu moet je even diep ademhalen voor je het vervolg leest) Door naar de RECHTER aileron te kijken stel je de uitslagen in. Uiteraard gebeurt er ook wat bij de linker aileron. Echter ailerons hebben de eigenschap tegengesteld uit te slaan. Dan krijg je het volgende, je beweegt de rechter aileron naar beneden om de travel in te stellen. De linker gaat dan omhoog. Ook bij de linker aileron wordt op het moment dat je voor de rechter aileron de neerwaarste uitslag instelt, de linkse neerwaartse uitslag ingesteld. Hetzelfde percentage als voor de rechtse aileron. Je ziet het alleen niet gebeuren. EN NU KOMT HET! Laat ik nu die rechte aileron LOS hebben hangen omdat mechanisch de nulpunten aangepast moesten worden. Ik wilde aileron voor aileron af maken. Dan zie je NIET wat er gebeurt, tenzij je de "denksleutel" weet.
Sjjjssss, wat wordt je daar gek van voordat je dit snapt!!!!!!!




Vanaf hier wordt het een makkie, kan niet anders.
Het kwartje is gevallen.
In dit forum had iemand hetzelfde probleem:
RCLine Forum - Cockpit SX Spoiler auf Querruder Mischer?
Wat blijkt, bij de instellingen van "servo" vul je voor het geval aileron met de 'travel' eigenlijk, wat je bij de 3010 de "limit" noemt in. Dus de MAXIMALE uitslag van de servo, ongeacht hoeveel % uitslag er door de mixer opgedrongen worden aan de servo.
Dus heb ik de travel lekker maximaal gezet. Maar daarmee heb je de ailerons nog geen goede uitslagen gegeven. Dat doe je bij de mixer ai-ai (aileron-aileron) Een mixer van de aileron met zichzelf........ :turn-l: je moet er maar opkomen.
Er zit een truukje aan deze mixer.(nu moet je even diep ademhalen voor je het vervolg leest) Door naar de RECHTER aileron te kijken stel je de uitslagen in. Uiteraard gebeurt er ook wat bij de linker aileron. Echter ailerons hebben de eigenschap tegengesteld uit te slaan. Dan krijg je het volgende, je beweegt de rechter aileron naar beneden om de travel in te stellen. De linker gaat dan omhoog. Ook bij de linker aileron wordt op het moment dat je voor de rechter aileron de neerwaarste uitslag instelt, de linkse neerwaartse uitslag ingesteld. Hetzelfde percentage als voor de rechtse aileron. Je ziet het alleen niet gebeuren. EN NU KOMT HET! Laat ik nu die rechte aileron LOS hebben hangen omdat mechanisch de nulpunten aangepast moesten worden. Ik wilde aileron voor aileron af maken. Dan zie je NIET wat er gebeurt, tenzij je de "denksleutel" weet.
Sjjjssss, wat wordt je daar gek van voordat je dit snapt!!!!!!!




Vanaf hier wordt het een makkie, kan niet anders.
Laatst bewerkt: