Hangar 9 j3- l4 met E- flight power 46 scale 1/5 !

Goed bezig Johan. Toch leuk weer een iets apartere uitvoering voor de meeting!
Een vraagje:
Ik ben Johan aan het helpen met de keuze voor lipo's voor deze kist. Nu is dat niet zo moeilijk, hij heeft er de standaardmotor bij en de handleiding geeft aan dat een 4s4000 lipo een goede keuze zou zijn.
Het zou echter handig zijn als Johan straks ook zijn Kyosho spit met dezelfde pakketten zou kunnen vliegen....dit zouden 5s 4000 paketten moeten zijn.
Mijn idee was om voor 5s 4000 20-25 C pakketten te gaan en die in beide te gebruiken. Dan bij de piper een kleinere prop gebruiken om binnen het amperage te blijven....
Goed idee of fik je daarmee de setup van die piper af? Zou een 60A regelaar willen gebruiken voor de piper en een 80 A voor de spit.

goede vraag bas,? maar meschien om safe te blijven ga ik denk ik toch maar allebij voor n 80 amp regelaar dan zijn we denk ik van het probleem af of heeft er iemand nog andere sugesties??

maar meschien om safe te blijven ga ik denk ik toch maar allebij voor n 80 amp regelaar dan zijn we denk ik van het probleem af of heeft er iemand nog andere sugesties??

80A is wel veel voor een Piper .

Regelaar moet bij de motor passen . ;)

Bij de motor zou ik iets zoeken wat maar 30/40A verbruikt en dan is de regelaar te groot .

Mvg Johan

80A is wel veel voor een Piper .

Regelaar moet bij de motor passen . ;)

Bij de motor zou ik iets zoeken wat maar 30/40A verbruikt en dan is de regelaar te groot .

Mvg Johan

ok!! dus je bedoeld met props gaan experimiteren ,maar ik wil eigenlijk niet kleinder gaan werken als bv 12/5 want, n piper heeft kwa oorsprong best n lange prop en de spitfire wil ik graag mits ze leverbaar zijn met n 3 blads prop vliegen, en de motor voor de spit ik dacht zelf aan n turnegy?? jully denken maar eens mee wat de beste setup is voor bijde ,de piper is al voorzien van n power 46 van e flite
en als het kan bijde op dezelvde pakketen 5 s 4000

ook heb ik weer wat gedaan aan de j3 l4 de cockpit n kleurtje gegeven:yes:, en het achterste glas belijnd en bevestigt n noulettend klusje:yes: wand het glas loopt in de vorm van de rug mee maar ik dacht dat het resultaat er mag wezen hier de fotos:yes:

full

full

full

mvgr johan snijders

Laatst bewerkt door een moderator:
piper

hey johan ,

hoe heb je dat glas achter de vleugel bovenop zo gevormt met een fohn ofzo,

Welke dikte heb jij gebruikt van het glas en is het plexiglas uit de hobby winkel of verpakkingsmateriaal?

p.s. ik wou van sig de 1/5 L-4 versie bouwen in de knil kleuren maar het is toch de j-3 geworden.

Goed bezig en weer een boost voor mij om mn cub misschien om te bouwen.

zie je op de piper meeting

mvg pascal a.k.a scaleflying4life

ik heb het bovenste cockpitglas n halfuur in heet water laten ligen, en toen aangepast op de rug .het plastic is ongeveer 0,8mm dik maar neem er rustig de tijd voor en snij het ruim buiten de romp uit., en bevestig hem dan met 1,5mm parkertjes op de romp onder spaning en natuurlijk altijd even voorboren

ik heb gister de zogenaamde zwarte bliksem weer op zn plaats geplakt ,en dat is zeer goed gelukt nu weer verder met het andere zijraam en boven beglazing., op maat maken belijnen boren en veel schroeven fotos volgen nog.:yes:

mvgr johan

Laatst bewerkt:
Ha die Johan,

tjonge, je werkt heel netjes hoor :)
IK vind het resultaat erg mooi geworden.

Je vloot begint ook al weer aardig te groeien heb ik wel gelezen ;)
Ach, toestellen kan je nooit genoeg hebben toch ? :mrgreen:

Hoe ga je de strutbevestiging construeren Johan ?

Grtz,
Menno

nou die struts zijn al klaar en zeer mooi schaal:yes:, ik zal dr wel ns n fototje van maken ,de vleugel bevestiging in de romp is met koolstof pijp die zit er in de vleugel onder ik denk 1 graat v steling in de vleugel in gemaakt:yes:, en onder tegen de romp zijn ze voledig verstelbaar zodat je de evt v stelling voor n groot gedeelte zelf bepaalt, het zijn echt zeer mooie aluminium gemodeleerde struts ik had ze zelf niet zo mooi kunnen maken:nooo: en de uitbrijding toestellen ja ik heb ook verschillende toestellen verkocht, zie het maar als verversing van mn vloot en ik ben ook al wat bezig met de piper pawnee. daar wil ik terzijnertijd eigenlijk ook n draatje van openen .en menno goed werk heeft tijd nodig of niet dan.:wink:

full

full

mvgr johan snijders

na wat stilte weer ns de draat opgepakt van mn j3 l4 cub:yes: .,ik heb vandaag het richtingsroer en staardwiel gemonteerd, het is n bladveren staartwiel van sig die doormiddel van 2 veertjes aangestuurt word door het richtings roer .mooie konstruktie want dan krijgt de servo minder grote klappen.:yes:

full

full

mvgr johan snijders

en ik heb ook niet stilgezeten wand mn burda piper van hegi heb ik inmiddels bijna klaar voor zn maiden ik moet nog op n 60 amp regelaar en n 3700 3 cel lipo wachten maar verder is hij vliegklaar met de orgionele wielkappjes hier n foto genomen bij mij in de tuin:yes:

full

mvgr johan snijders

zo en nu weer on topic ik ben er ongeveer wel uit welke lipos ik zal gaan gebruiken., voor de j3 3700 5 cel 20c ik hoop dat het genoeg is voor n vlucht van ongeveer 7 a 8 minuten, daar moet ik dan nog de geschikte prop bij zoeken heeft iemand n idee ik dacht zelf aan n 14 of 15 inch .

vanavond heb ik de servos in de vleugel gebouwd en de kabels door de vleugel getrokken:yes:, ik gebruik omdat ik deze nog had liggen 2 robbe rs 200 voor de eleron en voor het hoogteroer een rs 600 en voor richting een rs100s het zijn wel niet de jongste maar funtioneren zeer goed en voor n piper meer dan voldoende het is ja geen 3d kist.:nooo:

mvgr johan snijders

Laatst bewerkt:
ik ben weer bezig geweest met het robart landingstel:yes:, ik heb alle onderdelen licht opgeschuurt want hij word gelevert in de primer., toen heb ik alle onderdeeltjes afzonderlijk gespoten in cubgeel en daarna heb ik de grote delen met oracover bespannen, en ik moet zeggen dat het heel mooi gelukt is:yes: nu moet ik nog n stuk dun leer hebben om de schokbrekerhoezen naar te bootsen zoals bij de echte piper:yes: .fotos volgen nog.

mvgr johan snijders

Laatst bewerkt:
ik heb n mooi stuk leer gevonden bij n meubelmaker:yes: ,ik heb 2 mooie lengtes afgeknipt er mooi omheen gedraait en met hele kleine tyrips vast gezet en het is net echt:yes:., ik heb servos ondvanger en kabels al kant en klaar ingebouwd en werkt al nr behoren., het is nu nog wachten op lipos ik wil toch gaan voor 4000 5 cel of 5000 5 cel 25c heb ik lekker wat vermogen met n 12/8 e prop en 60 amp regelaar als dat in huis is kan ik het monteren en dan rest alleen nog de piloten op zn plaats zetten en is hij klaar voor zn maiden.ook ben ik intussen bezig met de piper pawnee maar daar later meer over.:yes:

mvgr johan snijders

Laatst bewerkt:
de j3 l4 staat even op zolder stof te vangen .,het is even wachten met de afwerking todat ik de lipo en regelaar in huis heb zodat ik de hele cockpit kan sluiten wand je ziet straks niets van de bedrading lopen .

mvgr johan snijders

het ziet er naar uit dat hij met de meeting niet vliegt:sad:., ivb prive omstandig heden., maar ik hoop hem in de komende maanden toch nog vliegend te hebben ik houd jully op de hoogte:yes:.

mvgr johan snijders

Laatst bewerkt:
het is hier even erg rustig ivb prive omstandigheden wel wil ik iedereen n prettige kerstdagen :xmas: en n gelukkig 2010 toewensen en dat we nog veel mogen vliegen en bouwen natuurlijk :mrgreen:

mvgr johan snijders :wink:

Back