HangLoose 60 bouwproject

Heb het niet vergeleken. Bij de Diamant No-Limit heb ik het ook op deze manier opgelost. Verder ziet het er wel mooi uit. Qua gewicht ontloopt het elkaar nauwelijks vermoed ik...

Dan nu de grote vraag, die blijkbaar alleen mij bezig houdt... ;)

Wingtips: Ja/Nee

ik zou het niet doen, allemaal dom gewicht, en of het nu iets oplevert bij deze ?
zon ding is toch niet te overtrekken oid en kan poepielangzaam vliegen dus ik zie niet in waar ze voor nodig zijn, misschien een purist wel ?

Op ondertsaande foto (van jouw website :oops: ) hebben de bijde linker toestellen ook wingtips, waarvan 1 zelfs de meeste oppervlakte naast de ailerons. Hoe ervaren ze die wingtips en wat zijn de verschillen in vliegeigenschappen tussen die bijde?
3D_07.jpg

(oja, ik heb nog een 10cc liggen en ben nog aan het zoeken voor een leuke 3D kist voor deze motor. Komt er een tekening van de hangloose?)

eeeh marcelB, de hangloose is niks meer dan een diamant no limit die jorrit lichter dan de standaard diamant no limit probeert te krijgen :wink:
dus met de tekening van de diamant kom je al een heel eind

Beetje meer respect voor de HangLoose 60 hè!? :P De romp wordt compleet anders vorm gegeven. De romprug is nu rond van vorm, terwijl de Diamant een afgeronde rechthoekige had... Verder gaan de servo's naar achteren waardoor de 150 gram lood komt te vervallen en het model nog steeds het goede zwaartepunt heeft. Andere cowling, andere canopy e.d. Pull-pull gaat eruit (overbodig) alleen de vleugel is qua profiel redelijk standaard, maar ook hier zijn modificaties aangebracht om gewicht te besparen. Schat dat de originele Diamant vleugel onbespannen zo'n 300 gram weegt, de HangLoose versie is 180...om het verschil maar eens te benadrukken.

Ik gebruik een 61FX dus die 10cc zal niet misstaan op een vergelijkbaar 3D model. Overigens dacht ik eraan om het model in CAD te tekenen. De rompribben heb ik al ingevoerd... Nu de rest nog! Keep you updated! :)

Uiteraard Gerard... ;)

All up weight: 510 gram... Het vormgeven van de neus laat nog even op zich wachten. Het pakketje uit Amerika (TH) met nieuwe lagers voor de 61FX en een motorsteun is nog niet binnen. Hopelijk volgt dit later deze week zodat ik daarmee verder kan. Tot die tijd zal ik me moeten concentreren op de roeren en de bellypan.

Hier bekleed met 1mm balsa. Shit, wat is dat spul fragiel! :?

diamantsm_18.jpg

diamantsm_19.jpg

diamantsm_20.jpg

begint er goed uit te zien jorrit.
waarom heb je niet beplankt met 1.5 balsa dan als 1mm te fragiel is ?
het gewichtsverschil is minimaal maar het geeft wel wat meer "body"

je kunt toch niet bouwen tegen een schade bij een crash bij zon licht toestel, maar het zou zonde zijn als ie bij een wat verprutste landing al in duigen gaat.

ga je toch voor zonder wingtips ?

Ja, ik had achteraf wel voor 1,5mm kunnen kiezen. Daarvoor is het nu helaas te laat. Gewoon geen verprutste landingen maken... ;)

Misschien ga ik toch nog wingtips toevoegen, a la Diablotin. Maakt het geheel wel af!

Gerard, Jorrit bouwt lekker licht om goed te kunnen vliegen en niet om te crashen.

Hej Jorrit,

Ziet er weer errug goed uit jonguh!!.

en jemig wat bouw jij snel.
Is trouwen wel een stimulans want heb de bouw van me rubin 3d ook weer opgepakt na 2 maand stilstand :)

Ga zo door!

theo, ik zeg toch al, tegen een crash kan je toch niet bouwen, maar het is wel zonde als ie hem dalijk bij zijn rompje oppakt en er doorheen knijpt voor 5 gewonnen grammetjes.

maar ik vind verder dat hij heel netjes is gebouwd :D COMPLIMENTEN
ga zo door

En weer een update. Alle roeren zijn inmiddels gemaakt en voorzien van scharnieren. Ik heb er nog geen wingtips opgezet, maar na enig denkwerk en getwijfel heb ik besloten om ze er toch op te zetten... Uit cosmetisch oogpunt... :)

diamantsm_21.jpg

diamantsm_22.jpg

diamantsm_23.jpg

De servo's voor het hoogteroer (S3001) en het richting (C5077) zijn inmiddels geïnstalleerd.

diamantsm_24.jpg

Hej Jorrit, wingtips = gewicht toch???

en dat wil je niet aan je bouwwijze te zien.
Maarja het lijkt wel heel anders ja.

Ziet er mooi uit

Back