HangLoose 60 bouwproject

Hij moet toch die tiprib versterken, anders trekt die helemaal krom met bespannen. Ofwel zet hij er een "dikke" rib of een mooie en licht opgebouwde tip tegen, dit zal niet veel extra gewicht zijn.

De wingtips moeten nog gelijmd worden, maar dit geeft in ieder geval een redelijke impressie van hoe het eruit komt te zien... De vleugel komt hiermee op een waanzinnige spanwijdte van 163cm..! 8O

diamantsm_25.jpg

Ziet er echt licht en goed uit.
De constructie van de vleugel lijkt nu trouwens echt op die van de Kabriolin alleen is deze niet in gedekt.

Zie er allemaal heel goed uit!
Persoonlijk vind ik btw het 2e kleurenschema mooier....wat meer kleurverschil...

Jurgen

Die laatste is perfect, eindelijk eens iemand die eens wat anders durft dan alleen maar dat recht toe recht aan.

Deze laatste heeft wel iets. Ik zou alleen de neus niet gedeeltelijk wit/doorzichtig doen, maar zoals bij de vorige ontwerpen...

Jurgen

Dit project loopt ook nog. Na een flinke bouwdip vanavond weer verder gegaan. Heb de neus een klein beetje in model geschuurd. Moet nog geperfectioneerd worden overigens... Ben nu wel in ieder geval van die vierkante klomp balsa af. ;)

diamantsm_29.jpg

diamantsm_30.jpg

diamantsm_31.jpg

wat was het totaalgewicht van je oude diamant no limit?
Ik heb er zelf een en die is 2400 gram, en die gaat haast unlimited omhoog met een 7.5 o.s.

afb3748.jpg

grt.

Mijn oude Diamant woog 2300 gram in combinatie met een 46FX en 12.25*3.75w, maar vond de verticale performance toch tegenvallen. Als je gaat torquen moet de motor genoeg vermogen hebben om de propellor door de tegengestelde luchtrichting heen te trekken. Daarom heb ik er een 61FX op gezet, deze is helaas weer zwaarder wat resulteerde tot meer lood in de staart. Daar gaat je vermogenverlies. :nosmile: Ben echter wel van mening dat de 61FX met 13*4w beter presteerden dan met de 46FX setup.

Om dat lood kwijt te raken zijn de servo's nu naar de staart verhuisd en hoop sowieso lichter uit te komen door een andere romp opbouw. De Diamant uit de doos is zeer zwaar uitgevoerd. De hele romp is van 4mm balsa! ...mijn light modified Diamant bestond al uit 2mm.

in feite is een 15cc 4-takt ook een leuke optie, alleen een stuk minder betaalbaar. Maar een 15cc saito is bijvoorbeeld net zo zwaar als een 7.5cc 2-takt o.s. max, en als je een goede hebt, zijn de prestaties te vergelijken met een gemiddelde 10cc 2-takt.

grt.

Dit super licht gebouwde model is door Jorrit aan mij verkocht
(zie .
Ik ga proberen hem uit te rusten met een elektro aandrijving.
Vraag me af of het beter is om een nieuw bericht te beginnen of hier verder te gaan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back