Haperende OS46 AX II

• Topicstarter Topicstarter alb1946
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste Allen.

H Hoks en XJR1300! is inderdaad dezelfde persoon.
Namelijk H Hoks ik dus.

Beste Bruno.

Dat jij nog nooit een beschrijving hebt gelezen is mij nu wel duidelijk (niet onaardig bedoeld overigens)
Alle OS FX AX en FX type is aanbevolen 5%-20% nitro afhankelijk van prop keuze en minstens 18% olie.
Alle OS LA type is 5%-15% nitro aanbevolen afhankelijk van prop keuze en minstens 18% olie.

Allen.
Waarom gebruik ik 20% omdat ik het meeste vermogen wil.
En er zitten veel voordelen aan.
Makkelijk afstelbaar.
Een keer afstellen en klaar. (na het inlopen natuurlijk)
Altijd dezelfde afstelling of het nu 5 graden is of 30 graden buiten maakt niet uit.
Makkelijk starten (dus niet kloten op het veld zie ik veel om mij heen)
Motoren zo goed als onverslijtbaar.
En een beschrijving afdoen als onwaar of vodje vind ik echt belachelijk.

Beste Brutus.
Wat ik nu niet snap is dat jij met jouw kennis van zaken zoals je altijd zegt.
Dat jij deze laatste uitspraak doet.

Afstel of motorloop-problemen oplossen door er meer Nitro in te gieten, is hetzelfde als een olieverbruikende auto repareren door een grote kan olie in de kofferbak te zetten....

Ofwel: Niet repareren dus....

Nee het is niet repareren,(hij hoeft niet gerepareerd te worden want hij is goed die bepaalde motor) maar precies doen wat de fabrikant van je vraagt om te doen.
Toch niet zo moeilijk lijkt mij.

Of je moet het natuurlijk beter weten dan de fabrikant, ja dat kan ook natuurlijk.
Nou laat ik je uit de droom helpen de fabrikant weet het ,het beste van zijn producten en zal er alles aan doen om het gebruik er van zo goed mogelijk te laten verlopen.

Allen
Verder moeten jullie maar doen wat je niet laten kunt,maar niet piepen als er iets mis gaat door eigen schuld.

Henk.

lezen blijft een kunst.

stap nou eens even uit je hokje.

wil je vermogen uit je motor, pak je extra nitro.

heb je problemen met afstellen, en gebruik je brandstof welke in de handleiding is voorgeschreven, moet je:
- je brandstofaanvoer checken
- motor checken op schade
- leren afstellen.

heb je een motor die gewoon erg kritisch is bij afstellen, KAN 20% helpen.
klopt.
maar in de basis, bij de normale hobbymotor, ZEKER bij OS, zal dit origineel niet het geval zijn.

je zegt zelf eerder dat je een beginner dus geen 20% aanraad, standaard. lijkt me dat we hetzelfde bedoelen...

Teunis... die vent zit gewoon te trollen.

Niet meer en niet minder, want werkelijk: als je dit soort dingen beweert, dan hou je het geen aantal jaren uit achter de toonbank van een modelbouwwinkel.

Kan niet!

Je klanten lopen weg!

Ik stel voor, dit draadje maar gewoon te beëindigen, want het gaat helemaal nergens meer over.

Nou Student we zijn het eens.

Hehe eindelijk.

Nee ik raad 20% een beginner niet aan.
Heb ik nooit gezegd.
5% of 10% is meestal voldoende voor een 40 of 46.
Zeker een LA versie.
Want een trainer heeft niet veel vermogen nodig.

Ik heb alleen geschreven wat ik doe niets meer en niets minder.
Om het probleem van de haperende motor op te lossen heb ik gezegd probeer eens 20%.
Meer niet.

Brutus.
Jij bent anti nitro.
En zoekt naar een oplossing om dit te vervangen.
Want je vind het duur, beschadigd de motor enz.
Maar geheel zonder nitro is het toch heel moeilijk om een motor goed te krijgen.
Daar ben je ondertussen wel achter denk ik.
Het enige wat helpt is een ontsteking er op zetten maar dat is nu niet voor iedereen weg gelegd.
En kost ook weer extra geld.

En waarom heb ik zo aangehouden omdat ik vind dat jij altijd gelijk moet hebben.
Jou wil is wet.(dit is niet respectloos bedoeld)
En dat is nu eenmaal niet waar.
Want er zijn meer wegen die naar Rome leiden.

En het is helemaal niet erg om een mening te hebben dat mag van mij .
Maar je moet ook open kunnen staan voor een ander.

En als we goed naar elkaar luisteren kunnen we nog veel van elkaar leren.

Dus nogmaals jij doet het zoals jij het wil.
En ik zoals ik het wil.

Want de hobby blijft leuk hoe je het ook doet.

Henk.

Onderstaande is natuurlijk kletspraat. Maar ik heb reeds tranen in m'n ogen van het lachen.
Ja... het is een sekte...
Brutus.
Jij bent anti nitro.

Om deze opmerking ligt half het MBF plat van het lachen. Steropmerkingen. Men weet wel beter. Maar het is gelukkig niet onaardig bedoeld. Gelukkig is Bruno uit het juiste hout gesneden. Humor om te lachen.
Beste Bruno.

Dat jij nog nooit een beschrijving hebt gelezen is mij nu wel duidelijk (niet onaardig bedoeld overigens)
Alle OS FX AX en FX type is aanbevolen 5%-20% nitro afhankelijk van prop keuze en minstens 18% olie.
Alle OS LA type is 5%-15% nitro aanbevolen afhankelijk van prop keuze en minstens 18% olie.

Gelukkig zijn de 'hints' naar de manuals goed doorgekomen. Webra en Enya zijn ook alleraardigst... geest verhelderend

Hier zijn we het allemaal wel over eens... even m'n neus snuiten.
Want de hobby blijft leuk hoe je het ook doet.

En op dat laatste kunnen het glas heffen!

Student! Aan jou de eer!

we zijn het over de belangrijkste zaken iig eens!

voor de zekerheid gooi ik hier ff een slotje op, dan blijven we het eens ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back