Havilland dh-98 mosquito KA114. !!

Uitleg niet nodig.

ACtC-3ejqMvF-M0kL3HiZQ0eycwskg8kmQlAF76g8yo8Qch3HDWdWsVBTcf1yZK-bGEb1IC3A25IFicUBh83uNAIobVTOwFB7QiSLIJPkbeeFg45wKFciJQxMol7Djn7TgfQTGy4HLSfKvYLnvW8YOTNI6VH=w960-h720-no


ACtC-3fsydbibCgKt9t1HsxPnn9M71LN5JZmGXyhNoZgWhYOacOwewPPK1ye-gC5rSdz64BBkP4ta1Lx3WD9vI3r6YZCekkuBuJQGIXqxucPCAtBwPqIIBn8oGNkzfsH2SDahrCKxHkhmz7r0MrorZkUt-wF=w800-h600-no


Groeten HanDeBouwer.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn heel veel uitlaatsystemen gebruikt voor de Mosquito. Ik heb ze met 6 pijpen gezien, met 5, met 2, met 3, met 1. Zelfs met een "kast" er omheen zodat je van de zijkant niets kon zien, de uitlaatgassen kwamen er van achteren uit. Dit systeem werd maar kort gebruikt want die "kast" werd erg heet waardoor de verf er af brandde. De kast was deel van de motorkap, door de hitte vervormde die ook wat de stevigheid en de luchtstroom om de motor niet ten goede kwam.
Er zijn ook meerdere versies van de Mosquito gemaakt daar waren versies bij waarbij de motor iets verder naar achter was gemonteerd. Bij deze versies zou de laatste uitlaat aan de rompkant te dicht bij de vleugelrand komen. Vandaar dat laatste twee in één werd gemaakt. Voor het gemak werd ook aan de andere kant deze uitlaat geplaatst.
 
Pfoehiiii... word je even heel stil van! Demme, bloed mooi!
Resultaat is daar... maar meest bijzondere is wel het taaie doorzettingsvermogen
zo een hyper-project af te ronden. Zéééééér diepe buiging 'Mesjeu'!!
 
Laatst bewerkt:
Heel mooi gemaakt.
En complimenten voor het vele denkwerk om deze kist te bouwen.:thumbsup::thumbsup::thumbsup:
Wel niet zo gaan vliegen . Piloot ziet niets . :D:D
 
Back
Top