Hawker Demon van Gordon Whitehead

Dag Marco,

Bedankt voor je suggestie (en sorry voor de late reactie).

Ik denk op hoofdlijnen langs wat jij voorstelt, maar dan toch net weer een tandje anders. ;)

Als je inderdaad aan de onderkant ruimte wilt houden tussen stabilo en romp: dan mag het slechts aan de voorkant en aan de achterkant vastgezet worden. :eek:

Centrale deel van stabilo: versterken, en aan de voorkant met twee duvels zo breed mogelijk in het voorliggende spant fixeren.

Achterkant stabilo: zo breed mogelijk vastschroeven op het frame van de romp (erg breed is het daar niet).

(De verleiding is erg groot om iets met kogellagers en een stelschroef te bedenken, maar dat doen we toch maar niet. :nooo: )

Tevens buisjes in de romp en het stabilo inbouwen; daar komen de staafjes vanuit het kielvlak in (die kunnen mooi helpen het stabilo op z'n plaats te houden. :) )

Zo dan maar doen dan? :confused:

(Sterk genoeg?)

jan.

Het bericht dat je wist dat ging komen . . . ;)

De Hawker gaat van de bouwplank.

Ik moet dit soort projecten helemaal niet willen.

Hoe mooi ook: veel te groot, te ambitieus, te complex, te veel werk, etc.etc. (Net als de Thunderbolt, de Hercules, de Mustang van 2,20, de Mr. Mulligan, etc.etc.)

He is te koop, en als niemand het wil (vermoed ik), dan blijft het liggen voor andere tijden.

Ruimte op de plank voor nieuwe, kleinere projecten.

Misschien een simpel 1:6 WWI kistje? :p

jan.

Jan,

Jammer, had zeker een mooie kist kunnen worden, misschien lig je de lat voor je zelf gewoon te hoog om te kunnen nakomen.
Denk dat als je de kist gewoon van de bestaande tekening zou bouwen, dat zeker ook een pracht kist zou kunnen worden.

Maar goed een 1/6 WW1 is natuulijk ook een mooi alternatief en zou leuk zijn als je mee gaat doen.

Ton

Lijkt me zeker leuk om alsnog aan te sluiten, maar zoek iets dat een beetje vlot tot resultaat leidt, bij voorkeur een mooie laser cut (short) kit.

jan.

Ben op vakantie en heb (Femmo bedankt!) de Stearman weer herontdekt. :)

Ben daar toch al best een eindje mee!

Dus de nieuwe lijst wordt nu:
1. Stearman
2. Bird dog
3. ?

En ik wacht nog op decals en spinner voor de Strega . . . o_O

Favoriete schema:

1055910-large.jpg

Maar toch bedankt voor de tip!

Zag 'm op Old Warden, en het is WEL een mooie kist! . . .

jan.

Jan zou zeggen we zetten de Hawker Fury alvast op de 3e plaats.

Dus de nieuwe lijst van Jan wordt::banana:
1. Stearman
2. Bird dog
3. Hawker Fury :yes:

Ton

Back