Hawker Hurricane KZ 321

Robke,
een goede uitlaat kan wonderen verrichten.
De uitlaat die erop komt is ook echt functioneel en schaal zoals de echte.
Met een beetje uitdokteren en experimenteren denk ik een heel eind te komen.

Gerald,
ik ga ook het Canadeese museum E-mailen sturen voor info en foto's!
Ik hoop op medewerking.
Ik heb al heleboel foto's verzameld maar kan er op zeker nog veel meer gebruiken(zeker detail foto's).
De kit is kwa schaal(maar dat is persoonlijk)zeer sober.
Ook de tekening is niet echt je van het!!
Alle onderelen zijn aanwezig maar moeten allemaal aangepast worden om de juiste maatvoering te bereiken!!
Er is wat dit project betreft dus een hoop werk aan de winkel!!

Mvgr hans

Laatst bewerkt:
hoi hans ,

ik heb deze hurrie ook eens gebouwd, ik denk zeker zo'n 10 j geleden
ook de retracks van db erin.
als motor was een zg38 gebruikt power genoeg
zal eens kijken of ik nog een foto kan vinden

gr jacques

Jacques,
Dat is een leuke aanvulling op dit draadje zodat de hurri is wat meer in de bekendheid gaat komen!
Ik vindt persoonlijk dat deze kist toch best wel ondergewaardeerd is terwijl het een beest van een vliegtuig is!!
Dat geld zowel voor de echte als het schaalmodel!!
Als je je gat vediepen in de geschiedenis van de echte Hurricane dan is dit een veelzijdig toestel geweest en heeft vele functies kunnen vervullen tijdens WW2.

Er worden naar mijn weten 3 Hurricanes gebouwd, te weten door Lex van Dam,Eelco keijzer en mijzelf.
Lex maakt er als ik het goed heb een Tankbuster van(Mike Reeves versie bouwkit)
Ik maak de G-Hurry KZ-321(origineel) die gestationeerd was in Italie(DB bouwkit)
En wat Eelco ervan maakt weet ik niet maar dat zal denk ik niet lang meer duren want als het goed is gaat Eelco eindelijk wat meer tijd krijgen om aan de Hurry te kunnen bouwen.
Wel weet ik dat er een 62cc Zenoah in komt(die heeft ie er al voor klaar liggen).

Mvgr hans

Laatst bewerkt:
dan vraag ik me af hoe groot die hurigane word de mijne is ruim 2,6 meter en ik heb er een 62 zenoah op staan
en dat bleek power zat
ik probeer hem klaar te krijgen voor de show bij pegasus maar weer niet zeker of dat lukken gaat
tis het wachten op de luchtcilinders van h w
heb afgelopen week de nieuwe electronice ontsteking binnen gekregen voor de zenoah

Vandaag weer gelukkig wat aan de Hurricane kunnen doen omdat het jammergenoeg regende om te kunnen vliegen!
Allereerst even wat geschiedenis van deze hurricane!
Na het internet nog even wat verder af te hebben gespeurd voor info over deze Hurricane kwam ik een leuk berichtje tegen!

Na 60 jaar(dit bericht is afkomstig uit 2003) heeft oud piloot JOHN NICOLL weer plaats genomen in de KZ321(er waren meerdere piloten die deze kist gevlogen hadden maar hij is één van de weinige die nog in leven is) nadat deze kist ontdekt werd in een kiboets in Israël!
In april 1944 heeft hij zijn laatste vlucht met deze Hurricane gemaakt die toen der tijd in Italië gestationeerd was!
Toen hij weer in de kist kroop waren zijn woorden:
Ik moest m'n tranen in bedwang houden van emotie's, er zijn zoveel herinneringen.

thum_411949f4997c65513.jpg

Ja ik weet het het is te klein om te lezen maar het gaat om het idee vandaar dat ik een paar regeltjes vertaald heb!!

Zo nu weer naar de schaalbak!
Allereerst heb ik de motorkap op het motorschot geplaatst om zo de beplanking goed uit te kunnen lijnen zodat deze goed vloeiend verloopt naar achteren en dat de motorkap gelijk aansluit aan de beplating.

thum_411949f49a1b9f7c4.jpg

Na met een latje alles gecotroleerd te hebben moest er het één en ander aangepast worden zodat alles in een vloeiende lijn loopt.
Sommige spantjes moesten worden afgeschuurt en sommige moesten worden opgedikt.
thum_411949f49a6dbc443.jpg

thum_411949f499a39cdc5.jpg

Nadat dat gedaan was kon de beplating erop gemaakt worden.
Deze foto toont de rechterkant van een echte Hurricane!
thum_411949f4aac80f593.jpg

thum_411949f4aac9e2692.jpg

En dat moet dus ook in het schaalmodel komen!
thum_411949f499a5092ab.jpg

Deze foto toont de linkerkant van de romp.
thum_411949f499a45f7c6.jpg

Ik weet niet of jullie het opgevallen is maar de linker en rechterkant zijn iets wat verschillend kwa beplanking.
Dit komt omdat aan de rechterkant er een uitneembaar gedeelte moet komen omdat daar aan die kant de piloot instapt(zal daar binnenkort nog een foto van een echte Hurri bij plaatsen).
Ook zijn op deze foto's de latjes te zien waar de railsje's op gemonteerd worden voor de schuifbare cockpit kap!

Wat ook heel erg belangrijk is is de aansluiting van de motorkap wat passent en glad op de houten beplating moet aansluiten(vandaar dat ik bij het uitlijnen de motorkap zoals hierboven op het motorschot heb geplaatst voor een goede en aansluitende passing).
Op deze foto is te zien dat de beplating iets hoger is dan het spantje waar de motorkap op komt zodat deze er mooi tegenaan komt te zitten.
thum_411949f49a1c43474.jpg

En hier de foto waar de kap tegen de houten beplating zit.
Op deze manier een mooi glad en strak geheel!!
thum_411949f499e05d7ca.jpg

Op deze foto is te zien dat de Hurri al wat vorm begint te krijgen.

thum_411949f499e115e06.jpg

En hier de motor voor de romp liggend om een beetje een impressie te krijgen wat de afmetingen zijn(motor komt wel op z'n kop te hangen en past er net helemaal in).
thum_411949f49a1d0e345.jpg

Zo dat was ie weer voor vandaag!

Mvgr hans

Laatst bewerkt:
Ik ben erg druk bezig geweest met het verder verzamelen van belangrijke gegevens zoals foto's,veeeeeeeeeeel foto's!!
Ik heb deze foto's te danken aan o.a het Canadees vliegend luchtvaart Museum d.m.v links en direct gekregen foto's van Jim Buckel en Dave O'Malley(het zijn er bij elkaar zo'n 180 stuks).
Ook heb ik het verzoek gekregen van Dave O'Malley (hij is manager van de publicatie's e.d)om de vorderingen van de kist aan hem door te mailen wat ikzelf een hele grote eer vindt.
Dit is o.a één van de foto's waar ik veel aan heb om de cockpit te kunnen maken(ik heb nog 5 andere foto's van allerlei andere invalshoeken).
thum_41194a00ad31d58ce.jpg

Er zitten ook veel detail foto's bij van o.a de romp van de kist zodat ik de nodige veranderingen toe kan passen zoals het origineel is uitgevoerd(vandaar dat ik even niet meer verder hebt gebouwd en ga dus eerst die details ga bekijken en bestuderen om die door te voeren in het model).
Al met al nog een hoop werk te verrichten om tot een perfect vliegend schaalmodel te komen.
Hoop snel weer wat te kunnen gaan bouwen!

Mvgr hans

vandaar dat ik even niet meer verder hebt gebouwd en ga dus eerst die details ga bekijken en bestuderen om die door te voeren in het model

Kijk, dat is pas goede voorbereiding! Is denk ik de enige manier om tot eeperfect schaalmodel te komen, in ieder geval de goed weg. Alleen jammer dat daar zo ontzettend veel tijd in gaat zitten.....maar tis wel weer leuk dat rond neuzen en snuffelen naar documentatie. Vaak merk je dat deuren veel sneller openen dan je vaak denkt. Als je mensen verteld wat je doet, mailtje met een foto of zo, raken die ook weer geinterreseerd en krijg je vaak weer loads informatie terug.

Groetjes,
Gerald

Precies wat je zegt Gerald,
een heleboel voorbereiding zoals foto's en documentatie vergaren!!
Daar gaat heel veel tijd inzitten zeker als je voor het eerst een echte schaalkist gaat bouwen en je niet precies weet wat je echt nodig hebt!
Vandaar dat ik alle foto's die ik maar te pakken kan krijgen van deze kist op de harde schijf zet(beter teveel dan te weinig foto's).
Hier nog een foto'tje van de houtconstructie van de Hurricane.
thum_41194a01fb372c29c.jpg

Misschien is het leuk voor de geinteresseerde om eens en kijkje te nemen op de webside van dit vliegende museum genaamd www.vintagewings.ca

Mvgr hans

Laatst bewerkt:
Zo,na gisteren weer lekker gevlogen te hebben met de Storch en vandaag op bezoek geweest te zijn(toeschouwer) op Rozenburg waar de jetmeeting gehouden werd was ik ook nog van plan vandaag nog even met de Storch te gaan vliegen.
Helaas ben ik daar niet meer aan toe gekomen omdat het te laat was geworden om de kist nog in elkaar te zetten en te gaan vliegen(zal je altijdt meemaken dat je op het laatste moment als je weg wil gaan een aantal kennissen tegenkomt en daar nog even de nodige gesprekken mee voert) ben ik maar naar huis gegaan.

Wel was er uiteraard nog tijd om aan de Hurricane verder te bouwen!
Gisterenavond(moet eigenlijk nacht zeggen) heb ik de eerste stringers op de linker romprug van de Hurri geplaatst en dat was een hele klus omdat er eerst de nodige afstanden uitgemeten moesten worden waar deze stringers komen te zitten.
Op de tekening staan ze wel aangegeven maar zijn de afstanden totaal niet goed uitgezet zodat de hulp van de vele foto's die ik heb vergaart goed van pas komen voor een goed resultaat.
Dit bestuderen van de foto's heeft me zo'n 2,5 uur gekost om erachter te komen waar en hoe het verloop van de stringers moesten gaan worden met dit als resultaat.
thum_41194a0745ecbb1be.jpg

Als alle stringers erop zitten moeten deze geschuurt worden om een glad geheel te krijgen!!
Ook moeten deze stringers onderling appart geschuurt gaan worden omdat ze een beetje rond profiel aan de bovenkant hebben(en dat gaat nog een hele klus worden).Zie foto hierboven!!
Ook de deuropening heb ik vandaag erin gezet en al van een detail voorzien wat heel belangrijk is vindt ik voor een schaalmodel als het deurtje opengeklapt is!!
Ook met de tankkap daarvoor is een begin gemaakt maar er moet nog een laagje balsa op gelamineerd(extra stevigheid en torsiestijfheid) worden om de goede dikte te verkrijgen .
thum_41194a0745eb77784.jpg

Hier het detail(spantje aan de voorkant van de deuropening.Let op het verloop van het spantje aan de onderkant)waar ik eerder over vermelde bij de echte.
thum_41194a07465343721.jpg

En hier bij het model!!!
thum_41194a0745ea32d0d.jpg

Nog een leuk detail komt aan bot als het deurtje gemaakt is en dat daar het railsje van de cockpitkap op bevestigt zit(het railsje is dus daar onderbroken als het deurtje opengeklapt is).
Het wordt dus een hele klus om dat goed uit te lijnen zodat de cockpitkap probleemloos open en dicht kan schuiven!!

Mvgr Hans

De afgelopen dagen weer even wat aan de Hurri kunnen doen.
Na veel foto's bekeken te hebben en daar als het mogenlijk was de stringers te tellen zijn ze allemaal op de romp geplaatst!
Het is een hele klus om dit goed uit te meten waar ze moeten komen en als het eenmaal uitgemeten is dan moeten ze ook precies op die plek geplaatst worden want als dat niet gebeurt dan golven ze over de romp op en neer en lopen ze niet in lijn.
De uitgemeten afstanden zijn wel alleen een leidraad waar de stringers moeten komen want ter controle moet er ook langs de romp gekeken worden zodat ze mooi strak lopen(dit strak naar achteren lopen is bijna onmogenlijk maar ja dat was ook bij de echte zodat er toch een beetje golfbeweging in zat).
Al met al een tijdrovend klusje maar als ze er eenmaal op zitten is er wel een mooie vakwerkromp onstaan!
thum_41194a0b37d10e3bb.jpg

thum_41194a0b37d233e70.jpg

Nu de stringers erop zitten kunnen de positie's van de luiken bepaald en afgetekend worden zodat deze daar ook daadwerkelijk ingebouwd kunnen worden.
Dat betekend dat er op die plekken frame'pjes gemaakt moeten worden die achter de stringers gelijmt worden en daarna worden op die plekken de stringers onderbroken.
Op deze manier(die wel een beetje omslachtig is maar dat is helaas niet anders gezien deze kist een bouwdoos is en dit dus niet daarin is voorzien) blijft de romp kwa vormgeving en strekte gelijk!

Mvgr hans

het ziet er alemaal erg goed uit
bij mijn model lopen de stingers ook niet kaars recht
ik denk dat dat gewoon een beetje bij de kist hoort
maar ik zie dat de jouwe erg mooi gaat worden
mijn compelimenten
en veel sucses verders blijkf dit draadje absolut volgen

Zo,ik moest even graven naar m'n draadje maar heb het gevonden!
Ik heb de laatst tijd niet veel gedaan aan de Hurri.
De romp heb ik even gelaten voor wat het was omdat er een hoop uitgezocht moet worden wat waar komt en welke onderdelen het zijn!
De bouwbeschrijving is sumier en de tekeningen zijn niet helemaal compleet ingetekend.
Ook is het flink zoeken naar de onderdelen die op de tekening staan waar ze horen te komen en als ik het gevonden heb dan moeten ze eerst flink worden aangepast om een goede passing te krijgen!
Dus ben ik maar is aan het stabilo begonnen en dat was gelijk raak!
Alle ribbetjes moesten eerst worden nagekeken op een goede passing waar dus een hoop aan te verbeterd moest worden!
allereerst de passing van de neuslijstjes en toen het achterlijstje waar de hoogteroeren tegenaan komen te zitten(de gleufjes waren veels te krap en moesten dus ruimer gemaakt worden).
thum_41194a25743f08018.jpg

Daarna het spulletje in elkaar gezet om vervolgens de gleufjes waar de liggers in komen te zitten ruimer te maken en uit te lijnen!
thum_41194a25743d2168e.jpg

Dat ruimer maken en uitlijnen moet nog gebeuren maar dat gaat nu goed komen(het begin is er).
Verder heb ik ook de voorbereidingen getroffen om o.a de poten van het landingsgestel te maken.
Afgelopen Zaterdag ben ik is(was dat al heel lang van plan)naar Waddinxveen getogen om daar machine droothandel Buitelaar te bezoeken.
Ik had nog een meedraaiend center mc1 nodig.
Daar aangekomen keek ik m'n ogen uit aan wat voor gereedschap eer aanwezig was.
Eerst maar eens even wat rondsnuffelen wat er allemaal te koop was.
Als eerste heb ik naar het meedraaiend center gezocht en heb dat ook gevonden.
Ook moest ik nog een een meetklok statiefje hebben(ook dat gevonden voor een schappelijk prijsje).
Een doosje doorslijpschijfjes voor de dremel is nooit weg en voor de prijs van 0,50 eurie hoef je dat niet te laten liggen!
Een binnendraaibeitel had ik ook nog niet dus die ook maar gelijk meegenomen!
Ook heb ik maar eens gelijk gekeken naar een betaalbare freesmachine en heb die naar mijns inziens wel gevonden maar dat wordt even sparen(voor je het weet ben je zo platzak.Wat een mooie gereedschappen liggen daar zeg).
Zo,nu weer terug naar de Hurri en daar heb ik de afgelopen dagen voor de motorisering ook wat voorbereidingen getroffen.
Afgelopen maandag heb ik de tweede Quadra 34cc die ik een tijdje geleden had aangeschaft op de proefstand gemonteerd.
Deze had al een tijdje stil gestaan dus het aanslaan van deze motor zou wel even een tijdje duren.
Tot mijn grote vebazing sloeg het motortje naar een paar slagen priemen gelijk aan(wat een wereld motoren zijn het toch hé).
Volgas lopen doet ie als de brandweer en stationair kan je bijna de omwentelingen van de prop tellen.
Vandaag heb ik de stoute schoenen aangetrokken om de onboard startmotor eraan te koppelen(de Fema starter had ik vorig jaar al aangeschaft dus heb die vandaag uit de kast getrokken).
Alleerst moest ik afstandsbussen maken voor het kleine tandwiel met lagerbus inclusief bevestigingsplaatje wat tegen het grote tandwiel aan komt te zitten wat achter op de motor zit(ook moesten er nog twee gaten bijgemaakt worden in de bevestigingsplaat wat op achter op de motor zit).
Nadat gedaan te hebben kon het hele spulletje gemonteerd worden.
En voila: een proefstand met startmotor.

Hier de tandwielkast
thum_41194a2573e4f3834.jpg

En hier het startmotor gedeelte(ook met vertraging)
thum_41194a2573e759998.jpg

En hier de gehele unit zoals die in theorie ingebouwd moet worden.
thum_41194a2573e3b5456.jpg

Ook heb ik de accu er even op gezet of alles naar wens functioneerde en dat was TOPPIE(het draaien van de motor via de startmotor is niet snel maar genoeg voor een heldere vonk.Dus een zo goed als realistische startsnelheid)
Nu nog de uitlaat maken om het geheel compleet te maken.

Mvgr hans

Zo,ik moest even graven naar m'n draadje maar heb het gevonden!
Ik heb de laatst tijd niet veel gedaan aan de Hurri.
De romp heb ik even gelaten voor wat het was omdat er een hoop uitgezocht moet worden wat waar komt en welke onderdelen het zijn!
De bouwbeschrijving is sumier en de tekeningen zijn niet helemaal compleet ingetekend.
Ook is het flink zoeken naar de onderdelen die op de tekening staan waar ze horen te komen en als ik het gevonden heb dan moeten ze eerst flink worden aangepast om een goede passing te krijgen!
Dus ben ik maar is aan het stabilo begonnen en dat was gelijk raak!
Alle ribbetjes moesten eerst worden nagekeken op een goede passing waar dus een hoop aan verbeterd moest worden!
allereerst de passing van de neuslijstjes en toen het achterlijstje waar de hoogteroeren tegenaan komen te zitten(de gleufjes waren veels te krap en moesten dus ruimer gemaakt worden).
thum_41194a25743f08018.jpg

Daarna het spulletje in elkaar gezet om vervolgens de gleufjes waar de liggers in komen te zitten ruimer te maken en uit te lijnen!
thum_41194a25743d2168e.jpg

Dat ruimer maken en uitlijnen moet nog gebeuren maar dat gaat nu goed komen(het begin is er).
Verder heb ik ook de voorbereidingen getroffen om o.a de poten van het landingsgestel te maken.
Afgelopen Zaterdag ben ik is(was dat al heel lang van plan)naar Waddinxveen getogen om daar machine groothandel Buitelaar te bezoeken.
Ik had nog een meedraaiend center mc1 nodig.
Daar aangekomen keek ik m'n ogen uit aan wat voor gereedschap er aanwezig was.
Eerst maar eens even wat rondsnuffelen wat er allemaal te koop was.
Als eerste heb ik naar het meedraaiend center gezocht en heb dat ook gevonden.
Ook moest ik nog een een meetklok statiefje hebben(ook dat gevonden voor een schappelijk prijsje).
Een doosje doorslijpschijfjes voor de dremel is nooit weg en voor de prijs van 0,50 eurie hoef je dat niet te laten liggen!
Een binnendraaibeitel had ik ook nog niet dus die ook maar gelijk meegenomen!
Ook heb ik maar eens gelijk gekeken naar een betaalbare freesmachine en heb die naar mijns inziens wel gevonden maar dat wordt even sparen(voor je het weet ben je zo platzak.Wat een mooie gereedschappen liggen daar zeg).
Zo,nu weer terug naar de Hurri en daar heb ik de afgelopen dagen voor de motorisering ook wat voorbereidingen getroffen.
Afgelopen maandag heb ik de tweede Quadra 34cc die ik een tijdje geleden had aangeschaft op de proefstand gemonteerd.
Deze had al een tijdje stil gestaan dus het aanslaan van deze motor zou wel even een tijdje duren.
Tot mijn grote vebazing sloeg het motortje naar een paar slagen priemen gelijk aan(wat een wereld motoren zijn het toch hé).
Volgas lopen doet ie als de brandweer en stationair kan je bijna de omwentelingen van de prop tellen.
Vandaag heb ik de stoute schoenen aangetrokken om de onboard startmotor eraan te koppelen(de Fema starter had ik vorig jaar al aangeschaft dus heb die vandaag uit de kast getrokken).
Alleerst moest ik afstandsbussen maken voor het kleine tandwiel met lagerbus inclusief bevestigingsplaatje wat tegen het grote tandwiel aan komt te zitten wat achter op de motor zit(ook moesten er nog twee gaten bijgemaakt worden in de bevestigingsplaat wat op achter op de motor zit).
Nadat gedaan te hebben kon het hele spulletje gemonteerd worden.
En voila: een proefstand met startmotor.

Hier de tandwielkast
thum_41194a2573e4f3834.jpg

En hier het startmotor gedeelte(ook met vertraging)
thum_41194a2573e759998.jpg

En hier de gehele unit zoals die in theorie ingebouwd moet worden.
thum_41194a2573e3b5456.jpg

Ook heb ik de accu er even op gezet of alles naar wens functioneerde en dat was TOPPIE(het draaien van de motor via de startmotor is niet snel maar genoeg voor een heldere vonk.Dus een zo goed als realistische startsnelheid)
Nu nog de uitlaat maken om het geheel compleet te maken.

Mvgr hans

Laatst bewerkt:
Het is al zo'n lang verhaal, en dan ook nog twee keer . . . :mad:

;)

@Jan,
de bouwdoos is echt het neusje van de zalm als het om bouwen gaat!​
Dit verhaal kunnen we ondertussen dus wel naar het rijk der fabelen verwijzen? :?

jan.

En

Ja Jan,mijn eerste indruk was goed maar hoe verder ik vorder met de bouw hoe meer het kwa passing me gaat tegenvallen(het gaat hier trouwens om een schaalmodel en niet om een semi schaalmodel.Dus een hoop aanpassingen)
Wat dat lange verhaal betreft moest ik even meerdere weken inhalen!
In ieder geval is het op zeker dat ie volgend jaar vliegt en er geen tig jarenplan van ga maken door steeds overnieuw te beginnen van wat er gemaakt is!

Mvgr hans

Laatst bewerkt:
Hallo Hans,
mooie kist die Hurricane! Ik ben 4 jaar geleden ook eens begonnen met de Mick Reeves hurricane, ook met een Quadra 34 cc ervoor. Qua spanwijdte schelen ze elkaar 8 inch. mooi voor een keer samenvliegen :-)
Die Fema onboard starter zit daar ook een vrijloopsysteem op? of draait die gewoon mee, zodra de motor is gestart?
Veel succes met bouwen!

Laatst bewerkt:
Pieteralje,
er zit op het grote tandwiel dat achter op de Quadra zit een vrijloop lager.
De Mike Reeves Hurricane heb ik vroeger ook gehad maar heb hem jammergenoeg nooit gevlogen(de retrac's die ik in deze hurri had zitten waren te slap voor het veld waar toen vloog.Van verharde baan zou wel gekunt hebben).
In deze kist had ik een 20cc OS MAX 4T zitten en die kon er net ingeplaatst worden(de motorkap had ik 1cm verlengt)
Nu vraag ik mij even af hoe je die Quadra erin gezet hebt(daar is toch eigenlijk geen ruimte voor omdat de kist naar wat ik me kan herinneren eigenlijk ontworpen is voor een 10cc 2T).
Wat dat samenvliegen betreft ben ik zeker voor te porren(dus heel houden je kist).
Wat mij betreft mag je een foto van je kist hierbij plaatsen hoor(dat stimuleert mij nog meer om sneller door te bouwen).

Mvgr hans

Wat dat samenvliegen betreft ben ik zeker voor te porren(dus heel houden je kist).
Wat mij betreft mag je een foto van je kist hierbij plaatsen hoor(dat stimuleert mij nog meer om sneller door te bouwen).

Mvgr hans

He Hans,
lijkt me inderdaad leuk. Alleen moeten ze eerst allebei nog af ;-) En dan ga ik mijn best doen om hem heel te houden.
Hier wat foto's zoals hij nu al een tijdje staat:

IMG_1807.jpg

IMG_1808.jpg

In de vergeelde cockpitkap heb ik gips gegoten voor een mal en een nieuwe laten trekken. Als het goed is morgen binnen met de cockpit kappen voor de Bronco en Beechcraft C-45. :-)
IMG_1809.jpg

Ik heb er een gedeelde vleugel van gemaakt. Het gemartel met een 2 meter lange deur door het huis manoeuvreren en in de auto sprak me niet aan. Tevens kon ik zo de knik erin maken, die MR er normaal niet in heeft.
IMG_1810.jpg

IMG_1811.jpg

Motor inbouw van boven. Ik zit te twijfelen om een nieuwe motorkap te bouwen van balsa en triplex. Aangezien de motorkap al redelijk oud is en kapot knapt. (circa >10 jaar oud) Tevens heb je zo een goed beeld van of de motor past of niet.
De motor heb ik enigszins aangepast, koel ribben eraf gehaald en een verlengde propnaaf erop van een Zenoah.
Verder heb ik een spant erbij in gemaakt, zo'n 4 cm achter het voorste spant en daarna het voorste spant voor een deel weg gezaagd.
IMG_1812.jpg

Motor van opzij:
IMG_1813.jpg

Ruimte zat in zo'n kist. Tevens zicht op de servo's voor de binnenste flaps en de retract servo:
IMG_1814.jpg

Wielen ingetrokken
IMG_1815.jpg

Succes met bouwen en als de Hurricane past, neem ik hem denk ik statisch mee naar Oss. Ben je er dan ook?

Back