HBX Bonzer Topic

• Topicstarter Topicstarter KDV
  • Startdatum Startdatum
K

KDV

Guest
het hbx bonzer topic voor iedereen die in het bezit is van een bonzer of die vragen er over heeft.
Specificaties :

Schaal: 1:10
Vierwiel aandrijving.
Luchtgekoelde electromotor
Topsnelheid: circa 30/40 km/u
Gewicht: circa 1380 gram
Diameter band 120 mm
Pistool afstandbediening 27 mhz, proportioneel, afstand tot max 200 m. Afmetingen (LxBxH) 410mm x 315mm x 210mm
Prijs ligt rond de 100-120 euro
Onderdelen : de onderdelen van de bonzer zijn hetzelfde als die van de tamiya dus je kan van het merk HBX zelf onderdelen kopen of van tamiya chassis TL-01

Foto`s :
2zho0bc.jpg

2pyytu8.jpg

2je1poz.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
hmm misschien leuk om een ezrun 5.5t+3s lipo in te doen en kijken wat ie doet:p

zag m bij conrad voor maar €50 zonder electronica...

ik ging net rijden met een jongen uit mijn straat met een traxxas rustler 7cell - 12 t setje en mijn bonzer ging tot mijn verbazing evenhard (met de standaard 1800 mah nicd accu)soms hield ik hem zelfs in.........

weet iemand of er olie veren in zitten? en hoe hard ging die bonzer dan? die van mij licht uitelkaar omdat 1 stuurstang is gebroken!?! dus als iemand er nog 1 heeft wil ik er graag voor betalen.
Joris

trouwens die morgen is al voorbij, dus foto's?

ik wou trouwens ook bijna een bonzer kopen maar toen zag ik de rustler.
idd, maak het begin leuk.

Sorry ik was een tijdje offline maar die foto`s stonden er eerst wel maar mijn auto is nu heel anders.
Andere kleur enz. ben er flink mee bezig,als ik klaar ben maak ik wel foto`s.
En zet ik ze echt op het forum .
@ Joris mijn bonzer gaat denk ik ong 30/40 km/u en voor die stuurstang moet je gwn ff op internet kijken

nou als je nu toch online bent maak je begin post nou wat leuker, info, foto's, filmpje van jou bonzer. Dit is anders echt geen interessante topic.

ja ik zeg toch ik plaats ze pas als hij af is ik zoek nog wel een foto van hoe hij der eerst uit zag.

Is het niet handig de foto's in je start post te plaatsen, en je topic even aan te vullen met wat meer info over de bonzer? Kijk eens naar het Traxxas Rustler topic voor een voorbeeldje van een goed topic (en voornamelijk de startpost). traxxas-rustler-vxl-xl-5-a

Hallo Bonzer eigenaren,
Ik heb besloten mijn Bonzer na lange tijd stil gestaan te hebben weer rijdend te maken... Nu heb ik de motor nog en een roze/rode Robbe esc gekocht. Ik moet nog een ontvangertje en een servo hebben en dan ga ik ook het 4wd systeem weer aande praat krijgen.(heeft iemand nog een servo, en ontvanger die in de buurt van voorhout woont)? Stuurstangen heb ik wel al...
Greetzzz Joris

Wie kan assisteren?

Heb een Bonzer overgenomen van iemand. Laatste versie (v3). Standaard regelaar nog ingebouwd. Rijdt op LiPo's inmiddels. Bij ontvangst heb ik 5 minuten hier op straat gereden maar de motor stopte er mee.....dood.

De ESC is geschikt voor LiPo en de Ansmann 21T motor is er ook geschikt voor en heeft er een jhaartje ingezeten. Denk dat bij toeval deze brushed motor bij mij is overleden en niet bij de vorige eigenaar.

Vanmorgen even bij Quartel hier in Zwolle en Kyosho Torquemaster Speedmaster 16T gekocht met artikelnummer KY066-70018.
De draden omgesoldeerd en ook die drie elektronica componenten die op de oude motor zaten (waar zijn die krengen voor eigenlijk?).

Net even gereden en rijdt prima qua snelheid. Ook de koelvin om de motor geklikt voor warmte dissipatie.

Maarrrrrr na een paar rondjes word de motor bloedheet en komt er massa's rook uit en hoor je iets knetteren in de motor. Koelt wel weer af en kan dan weer rijden maar dit is niet goed weet ik.

Wat kan dit zijn? Volgens Quartel is de Kyosho motor geschikt voor LiPo. De gebruikte LiPo is Turnigy 5000mA 20-30c, 2s dus 7,2 Volt.

Heb geen zin om steeds motortjes te moeten vervangen, ben er nog niet eens mee offroad geweest waar de stres op de motor alleen maar groeter word.

Deze auto is voor mijn zoontje bedoelt.

Wie helpt ons?

Paste de motor wel bij de ESC?

Ik zou het eens proberen met een (evt geleend) setje wat op elkaar afgestemd is.

Andere optie kan zijn: De weerstand die de auto zelf geeft. (draait alles soepel?)
Anders geef je gas terwijl de auto remt...En daar wordt je motor of ESC zowiezo niet beter van.

Laatst bewerkt:
Paste de motor wel bij de ESC?

Ik zou het eens proberen met een (evt geleend) setje wat op elkaar afgestemd is.

Andere optie kan zijn: De weerstand die de auto zelf geeft. (draait alles soepel?)
Anders geef je gas terwijl de auto remt...En daar wordt je motor of ESC zowiezo niet beter van.

Volgens de vorige eigenaar is het bij hem altijd goed gegaan, een 540 size motor 7,2 Volt kan prima op deze Esc. De Kyosho gaat zelfs tot 8,2 Volt meende ik.

Alles loopt soepel en vrij, niet belemmerd de draaiing.

ehm, Eric!
heb jij de motor wel onder water laten inlopen?
en die componenten zijn voor de ontstoring

Heb de motor langzaam gereden op straat, dus niet op maximale toerental laten draaien. Onder water inlopen ken ik oeverigens niet.

De vorige eigenaar had er nog een extra motor bij gedaan, deze heb in net naast de auto aangesloten op de ESC en laten draaien, paar keer vooruit en paar keer achteruit. En wat denk je? Na een minuutje of zo kijkend naar de motor en voor- en achteruit gas/remmen stopt die er ook mee :(

Back