HBX Bonzer Topic

• Topicstarter Topicstarter KDV
  • Startdatum Startdatum
Off topic : dat dacht ik ook ja toen ik hem zag:)

On-topic : Dat is wel waar ja maar als je steeds een nieuwe moet kopen ben je op een gegeven moment net zo duur uit...

EDIT : Loopt de auto wel soepel?
Dus geen vastzittende lagers of te strak aangedraaide wielmoertjes?

Auto loopt soepel, er zijn geen remmende faktoren. De vertanding is voor zover ik weet standaard. De pinion ook.

Kijk eens naar een 540 motor + Esc die 8,4V kan verwerken. Zit je met lipo's safe.

Edit..Alle brushed motoren kunnen draaien op lipo's (max voltage voorbehouden) Het is je ESC die het verschil kan maken... Wat dit betreft ben je dus niet voldoende voorgelicht.

Heb je hier een link van qua merk/type?

Voor wat betreft regelaars ben ik een NOOB ;)

Ik ga zo even de voltage meten welke de regelaar afgeeft richting de motor.

De regelaar geeft 7,02 Volt af bij gas en 6.98 bij reverse, met LiPo als voeding. Lijkt mij dus goed of kan je zo niet meten?

Let wel, deze wagen behoeft geen zware setup zeg maar, het is een kleine en lichte auto.

Als iemand nog een brushless setupje heeft liggen voor cheaps dan hoor ik dat graag ;)

Tamiya Sport Tuned Motor 53068

Even als voorbeeld... Maar probeer anders eens een setje te lenen en probeer of het dan wel werkt.

Geen kwalitatieve super ESC, maar de specs zeggen dat hetgeen jij wilt dus wel kan...Probleem zit 'm dus in de motor...lijkt me'..

Laatst bewerkt:
Idd qua Voltage moet het kunnen en dus ook op LiPo. Waarom ik dan de motoren verbrand (en de vorige eigenaar niet) is mij een raadsel. De Kyosho is ook geschikt voor de hogere Voltage van 8,4 Volt. Ik meet net dus achter de ESC 7,02 Volt.

:confused:

@Rolf, in eerste instantie was de vraag om wat te doen met mijn probleem aangaande de motor. De auto met standaard accu was 75 euro en de LiPo's erbij 100 euro. Het extra motortje welke nu defekt is nog eens 18 euro. Ik wil dus eigenlijk gewoon een goede brushed motor hebben en dus een goedkope oplossing.
Jij kwam meteen met de opmerking om brushless te gaan en daar was mijn reactie op gebaseerd. Een brushlessetje kost al aardig wat meer dan een brushed motortje, zijn we het over eens toch?

Later, na alle adviezen en dingen geprobeerd te hebben ga ik toch ergens op zoek naar een brushlessetje. Dus jou advies om brushless te gaan was vroegtijdig ;) maar uiteindelijk terecht :pim:.

Uiteraard is brushless The Way To Go maar je kunt prima brushed rijden en zeker met zo'n auto als een Bonzer, hier heb je zeker geen brushless voor nodig, ebn niet op zoek naar de 100 km/h. Mijn zoon van 6 moet er mee rijden, gaat dus om door het zand/gras rijden en heuveltjes beklimmen, geen snelheid dus maar fun.

En dan nu weer terug naar het probleem,,,,,,,,,,,,,,,,,,die is er nog steeds;)

Dus als iemand nog een regelaartje met of zonder motor heeft liggen hoor ik dat graag, mag dus een simpele regelaar met lagere Amparage. Gaat dus niet om snelheid he ;)

Aangezien ik een redelijke leek ben met ESC's en dergelijk en wat wel en niet op elkaar afgestemd moet zijn zoek ik hier ook jullie advies.

Ik zal eens kijken, bedankt alvast, ga nu eerst naar een meet om weer eens met de FG Monstertruck te knallen, effe de Beetle uitlaten :D

Hmmmm... Als de motor een 540 type is moet het kunnen... Met 18t lever je wel een stuk in qua snelheid t.o.v. een 13t btw. Maar dat was van minder belang, meen ik...

Maar let even goed op. Dit setje staat aangeboden in schaal 1:18, de doos vermeld 1:10/1:12.. Op de foto lijkt het motortje behoorlijk klein.
Misschien even navragen bij de verkoper.

Kijk anders eens in het EZ run topic... ezrun-ervaringen Daar staan vast wel ervaringen en wellicht ook leveranciers vermeldt. Op E-bay is ook een levendige handel in dit soort combo's.

Laatst bewerkt door een moderator:
Uiteraard is brushless The Way To Go maar je kunt prima brushed rijden en zeker met zo'n auto als een Bonzer, hier heb je zeker geen brushless voor nodig, ben niet op zoek naar de 100 km/h. Mijn zoon van 6 moet er mee rijden, gaat dus om door het zand/gras rijden en heuveltjes beklimmen, geen snelheid dus maar fun.
het setje was RCW aanbeveelt is van hetzelfde merk als de motor en ESC in mijn Slash, en die vond je ook te sloom :p, lol
Hobbywing EZRUN 35A-SL Brushless ESC + 13T 3000KV Motor + Pro-card Combo for 1/10 + 1/12 Toy Car - Free Shipping - DealExtreme
Deze motor is dus sloom genoeg :D

Laatst bewerkt:
Back