[EDIT]Dit draadje begint over de uitlaatkeuze, maar ik heb besloten dat er nog zoveel te vragen en melden is, dat ik het gewoon een draadje over de hele motor maak. Nou nog kijken of ik de topic titel ook aangepast krijg...[/EDIT]
Hoi,
mede door de goede ervaringen van een clubgenoot heb ik me laten verleiden tot de aanschaf van deze 26cc benzinemotor:
Voor op mijn langzaam vorderende Brendel 2 meter Funtana. Nou ben ik een brave zondagspiloot, dus ik heb geen topvermogens nodig, maar het standaard potje is naast weinig effectief ook een enorme herriebron. De inlaat ga ik al door de romp steken om het geluid daarvan te dempen, maar ik zit te dubben over de uitlaat. Naast het standaard potje ken ik nog deze 2:
De Reso:
En de 'gewone' demper:
Wat zijn de voor- en nadelen van de diverse dempers? Ik dacht dat de reso meer herrie maakt maar meer vermogen geeft, ik ken de 'gewone' demper eigenlijk niet goed, maar ik zie ze op dit forum steeds vaker opduiken. Wie leert mij het hoe en waarom?
Dank,
Hugo
Hoi,
mede door de goede ervaringen van een clubgenoot heb ik me laten verleiden tot de aanschaf van deze 26cc benzinemotor:

Voor op mijn langzaam vorderende Brendel 2 meter Funtana. Nou ben ik een brave zondagspiloot, dus ik heb geen topvermogens nodig, maar het standaard potje is naast weinig effectief ook een enorme herriebron. De inlaat ga ik al door de romp steken om het geluid daarvan te dempen, maar ik zit te dubben over de uitlaat. Naast het standaard potje ken ik nog deze 2:
De Reso:

En de 'gewone' demper:

Wat zijn de voor- en nadelen van de diverse dempers? Ik dacht dat de reso meer herrie maakt maar meer vermogen geeft, ik ken de 'gewone' demper eigenlijk niet goed, maar ik zie ze op dit forum steeds vaker opduiken. Wie leert mij het hoe en waarom?
Dank,
Hugo
Laatst bewerkt: