HC RCG 26cc benzinemotor

Die van mij vliegt 10 minuten op 1.5 liter, dus lang hoef ik niet te wachten:)

Push-Pull, dan denk ik: bowdenkabel met kogelgewrichten i.p.v. de quicklinks... Kan de servo lekker ver bij de ontstekingselectronica vandaan.

Hugo

Er zijn verschillende manieren.

Zo zit het met een Sullivan kabel op de zdz40;

decathlonnetjuh_2_.JPG

decathlonnetjuh_3_.JPG

Maar mijn grote boxers zitten allemaal op deze manier; (hier de 200)

yakaluminium.jpg

Yakklaaaaaaaaaaaaaaar_3_.jpg

Hallo Alex
Dank voor de heldere en inzichtelijke foto's.
Je komt toch wel met een van je kisten naar onze Odoorner Fly-In? :cool:
Gr Bas

FF een gek idee: geen ontstekingsaccu. Een klein borstelloos motortje met aandrijfriempje op de krukas (3x zo snel als motor, 1.500 rpm stationair, dus 4.500rpm @ 6V => 750kv), FF gelijkrichten, 2 stuks LM7806 en 2 Elcootjes er overheen, en voila; geen accu meer nodig. Of alleen even als hulp voor het starten. Ik geloof dat die ontsteking maar max 1,5A trekt (zie catalogus Tony Clark), dus het zou moeten werken. Vraag me wel af wat er met het vermogensoverschot, dat de ‘generator’ produceert als de motor op toeren komt.

Nogmaals, zomaar een idee, zal wel niet gaan gebeuren, maar wel lollig om over na te denken, vind ik. Of misschien wordt het allang gedaan, en heb ik weer eens het wiel opnieuw uitgevonden.

Hugo

Ik heb het nog niemand zien doen, is wellicht een reden voor;)

Als je geen accu wilt, is het misschien beter om een motor met magneetontsteking te nemen:) (oude ZG bijv.)

Ik heb op mijn werk al diverse technische innovaties van onze producten gedaan, dus dat niemand het al gedaan heeft is voor mij weinig reden. Door out-of-the-box te denken komen we verder, met kopieren niet.

Ik blijf graag bij de originele ontsteking, maar vind de accu zwaar. Ik wil 1 accu voor een hele dag vliegen. Ik kan uiteraard ook hele kleine accuutjes nemen, 1 per vlucht, maar dat wil ik liever niet. Ik bedenk dus alternatieven, en hoop dat anderen het leuk vinden om mee te denken.

Hugo

Volgens mij heb je weinig te doen dat je op zulke ideen komt . :D

Ik hang een 1S lipotje van 50 gram aan de ontsteking en klaar is ie .

Met 1 lipo verbruikt de ontsteking tussen 1,1 en 1,6 A

Bij 4,8 volt ligt die hoger , tussen 1,4 en 2,2 A

Mvg Johan

Tijd te veel? Ik verdien mijn geld met alternatieve technische oplossingen verzinnen, dat is voor mij dus een way-of-life. Ik kan het niet helpen. Dat sommige mensen nog steeds alleen aan 1 merk en de daarbij behorende standaard oplossingen denken ogenschijnlijk zonder zelf na te denken is voor mij onbegrijpelijk. Stilstand is achteruitgang. Wel veilig, uiteraard. Maar dat ter zijde.

Als je 50 gram lipo hebt, kan je daar niet een dagje op vliegen. Die van TC is 64 gram voor 3000mAh 1S. 1,6A / 3Ah = 32 minuten veilig vliegen. Mijn ontsteking moet op 4.8 – 6 V, stroomverbruik zal ik gaan meten. Ik hang dus aan een grotere 2S lipo met spanningsregelaar, of NiMH cellen. Beide gaan, voor een hele dag vliegen (zeg 8x 10 minuten of 10x 10 minuten) wel wat wegen. Mijn wens voor 1 accu is overigens omdat we op het veld niet kunnen laden. En de auto’s parkeren we een behoorlijk eind verderop, daar laat ik mijn accu’s en laders niet onbewaakt achter.

Hugo

Ik heb de 2350 er lipo,s van TC of een 3zellen eneloop van 2000mAh.

En ik heb nog nooit nageladen op het veld.
1,0 uur motor looptijd is daar makkelijk mee te halen.
En omdat ik altijd meer modellen mee heb om te vliegen geen thema dus.

Mvg johan

Back