Hdx 500 se

hoeveel speling had je tussen pinion en maingear? Wellicht te weinig...
Wat voor materiaal is je main gear? Delrin zou beter zijn vanwege zelfsmerende werking, of idd een hardere pinion.

hopelijk betere kwaliteit dan de goudkleurige..

Grt
Dat zal messing zijn wat over het algemeen zachter materiaal is dan staal. Ik heb zo'n rhino gear op m'n 450 en vind het wel meerwaarde hebben tov de goedkope messing tandwielen. De aandrijving lijkt iets stiller en slijtvaster; na wat gestripte maingears door crashes en vele vluchten is er aan het tandwiel niets te zien.

hoeveel speling had je tussen pinion en maingear? Wellicht te weinig...
Wat voor materiaal is je main gear? Delrin zou beter zijn vanwege zelfsmerende werking, of idd een hardere pinion.

doordat de pinion kleiner werd, was er inderdaad te veel speling tussen de pinion en de main gear..
ik zet ze er tegen met de regel van het papiertje dat je er tussen laat lopen, zo strak mogelijk zonder dat het papiertje scheurt

ik heb een pinion gestoken van align, de 13 T versie
ik vlieg met een Castle Creations regelaar aan een toerental van 2350 rpm
nu was ik aan het hoveren en gaf ik 3/4 pitch (wel tamelijk aggressief..) en weer zijn er een deel van mijn tanden van mijn main gear afgesleten.. :(

komt dit nu door de instellingen van mijn regelaar? Staat de governor gain te hoog, want het lijkt wel of de motor de tanden gewoon weg freest..

ik heb het op zich wel gehad ondertussen met deze tandwielen, ik ben dan ook op zoek naar een 2e hands trex 500 of ben van zin om de goedkoopste HK500 te kopen waarin ik dan align tandwielen komen en de rotorkop die ik nu heb..

Grt Dennis

Back