He Jeti DC/DS-16 UniSens Telemetry topic

Nee, ik ga geen inkoopprijjzen delen.
Het is ook maar de vraag of het bij deze prijzen blijft.
Toen de DS16 aangekondigd werd heb ik hem voorbesteld voor 650 Euro (inkoop)
Toen hiji veel te laat uitkwam kostte hij ruim 900 Euro ex btw.
En hij is nu duurder.
De inkoop van de SX5 mag je wel wel weten, die is incl btw 103 euro.
Gaat over de toonbank voor 115... zo minimaal zijn de marges.

Voor mezelf en iemand anders had ik nog snel een DC16 en DS16 besteld, zoals het eruit gaat zien worden ze minimaal 5% duurder.

GJ

Nee, ik ga geen inkoopprijjzen delen.
Het is ook maar de vraag of het bij deze prijzen blijft.
Toen de DS16 aangekondigd werd heb ik hem voorbesteld voor 650 Euro (inkoop)
Toen hiji veel te laat uitkwam kostte hij ruim 900 Euro ex btw.
En hij is nu duurder.
De inkoop van de SX5 mag je wel wel weten, die is incl btw 103 euro.
Gaat over de toonbank voor 115... zo minimaal zijn de marges.

Voor mezelf en iemand anders had ik nog snel een DC16 en DS16 besteld, zoals het eruit gaat zien worden ze minimaal 5% duurder.

GJ

Toe maar weer wat een luxe, mag ik vragen hoe jij ze tegen inkoop prijzen kunt aanschaffen? Het lijkt me dat jij dan dealer bent. Wel jammer dat je memoreert dat Je de inkoopprijzen weet maar deze vervolgens niet wilt delen. Waarom zou deze informatie niet publiekelijk beschikbaar mogen zijn. Dan denk ik zeg dan niks.

Laatst bewerkt:
Ik vind het naar winkeliers niet eerlijk om inkoopprijzen te vermelden.
Het ligt er ook aan waar je koopt (er zijn 3 inkoopkanalen).
Ik kan jou vertellen dat je inkoopprijzen niet kloppen.
Ik ben jaren geleden benaderd door Jeti of ik importeur wilde worden maar toen hadden ze alleen maar regelaars en was totaal niet interessant.
Dat is een reden dat ik wat goedkoper aan het spul kan komen.
En Mezon regelaars worden in China gemaakt, die koop je, als je de mensen kent, voor een paar tientjes, in originele verpakking van Jeti.

De DC16 kost op dit moment incl pult onder de prijs die jij noemt ex btw..

Maar het heeft totaal geen zin om hier over door te zemelen, als je geen winkel hebt dan krijg je het toch niet voor inkoop en de enige manier om het dan wat goedkoper te krijgen is in Duitsland kopen, daar verkopen ze dingen met 1 euro winst...

GJ

@GJVO
Ik heb de prijzen vernomen van een "vlieg kameraad" en weer verwijderd hij zit een beetje in het wereldje maar heeft het ook van wederhoren dus wellicht verklaard dat het verschil. Waar het mij omgaat is dat er een flinke winst marge op het de zender zit, en hoe arrogant dat misschien ook klinkt, ik niet zoveel zin heb om die te gaan voldoen. Wellicht ben ik daarin wat recalcitrant dat zit in mijn karakter ;). Maar een paar honderd euro's voor het doorschuiven van de doos. Mwah.
Voor service en garantie word hij toch opgestuurd. Maar ik wil daaromtrent niet de discussies weer aanwakkeren dit is mijn persoonlijke mening. Die wordt niet altijd gedeeld

Waar jij werkt worden zeker ook de producten tegen inkoopsprijs aan de afnemers geleverd.

Iedere bedrijf heeft een opslag nodig om te kunnen bestaan. Ook om jou salaris te kunnen betalen.

Vorige week heb ik een MVARIO2 (vario-en hoogte-en temperatuursensor) gekocht. Installeren ging probleemloos.

Omdat de MVARIO2 kan werken via de snelle EX bus moet deze eerst in de ontvanger via de Device Manager in de zender worden ingeschakeld.

Daarna wordt de MVARIO2 na het opnieuw detecteren van de sensor direct herkend en is deze zichtbaar in de Device Manager en het variomenu van de zender. Daar kunnen een aantal instellingen zoals de gevoeligheid en de functie van de twee extra poorten worden ingesteld.

De belangrijkste vaststelling is dat de variosensor veel gevoeliger is dan zijn voorganger. Ingesteld in de derde van de vijf gevoeligheidsinstellingen is de stijg- of daaltoon al na enkele centimeters omhoog- of omlaag bewegen van de sensor te horen.

Voor F5J vliegers is de MVARIO2 bruikbaar als motorswitch. De twee extra poorten op de sensor kunnen hiervoor worden ingesteld.

De poorten kunnen ook worden gebruikt als expander. Er kunnen dan nog twee extra sensoren worden aangesloten. Ook dit werkt zoals het hoort.

Een andere optie van de extrapoorten is dat hier een schakelaar op is aan te sluiten. Zo kan worden gedetecteerd of b.v. wielen zijn ingetrokken of een inklapbare motor op een piloon is uitgeklapt en gelockt.

Dit is eigenlijk een standaard Jeti-optie die ook mogelijk is met elke servo-aansluiting van een EX ontvanger.

De sensor is klein, 35 x 16 x 7 mm en weegt slecht 5 gram en is bruikbaar op alle EX ontvangers. Zorg er voor dat zender, ontvanger en sensor voorzien zijn van de laatste softwareversies.

Nu is het wachten op wat minder koud en droog weer om alles in de lucht te testen

Zie voor meer (technische) informatie: MVario2 EX: JETI model s. r. o.

Interessante post, bedankt!

Wat moet dit mooie stukje techniek gaan kosten?

Back