Head tracker kanalen mixer

Hoi,

Ik heb dus een 6 kanaals Futaba T6EXP, en wil in de toekomst graag een head tracker gaan gebruiken.

Kanaal 5 en 6 gebruik ik echter al voor andere dingen (bomluik, verlichting, landingsmeuk).

En vroeg mij af of iets als dit:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : HobbyKing PPM Signal Mixer version B for Head-Movement-Tracker Gyro
voor mij de oplossing zou zijn, want voor de rest ben ik dik tevreden met de T6EXP.

Ik neem aan dat dit tussen de head tracker en de trainer poort in moet.

Heb trouwens ook Thomas Scherrer UHF besteld, zou dat dan ook hiermee werken? Want dan krijg je head tracker > hobbyking mixer > UHF < Futaba PPM

De systemen van Thomas hebben niet stadaard een extra poort voor de headtracker. dat heeft ImmersionRC handig gedaan door een extra aansluiting hiervoor te maken op de EzUHF.
Thomes zijn UHF set komt zonder futaba plug en is dan makkelijk gewoon intern op de trainerport te solderen, dan plug je gewoon de tracker achterop. geen probleem..
Het schijnt dat de ppm pulsen dan gewoon achter de rest worden gezet zonder probleem en zou dat moeten werken. Maar je hebt dan wel genoeg kanalen nodig voor pan/tilt ;)

Maar zoek het voor de zekerheid nog even uit want ik moet hierover ook nog even bijspijkeren ;)

Volgensmij zit er in het EzUHF ding gewoon een soort Y stekker daarvoor.

Alleen Sander kan ons hier meer over vertellen :)

Trouwens Leo, ik ben Tjerk.

maar dat wist ik wel ;)
je bent de meest recente die een Scherrer UHF bestelde ..
Dingen verkopen goed.. ga zowel de EzuHF proberen en de TLRS. :)

Als je straks alles hebt, eens wat leuke FPV opnames gaan maken. Zoek nog wat mensen om een leuk groepje te vormen hier in de randstad en samen te vliegen ;) Loosdrecht is niet al te ver.. mooie omgeving, oppassen met de CTR van schiphol

ik ga deze mixer gebruiken, om op mijn mx12 een head tracker (ook van HK) werkend te krijgen.

heb hier een mooie tut gevonden over hoe dit moet:
Howto get MX12 work with HobbyKing headtracker

Dit moet ik wel, omdat kanaal 5 en 6 niet proportioneel te regelen zijn, puur on/off :(
En ik wil flaps kunnen aansturen, en dus heb ik die schakelaars wel nodig :P (iig 1 dan)

Ik zal er een schakelaar tussen gaan zetten, zodat ik de module wanneer deze neit gebruikt wordt, uit staat. Blijkbaar "jutteren" anders de servo's op kanaal 7 en 8 als je de mixer wel aan hebt en head tracker niet aan gesloten hebt.

het is de bedoeling de stekker van de mixer (waar de tracker op moet) netjes weg te werken in de casing van mijn mx12 :)

Nee, in de EzUHF Tx wordt alles netjes gemixed en kan je via de PC applicatie ook kanalen toewijzen aan de headtracker, kanalen klonen, etc. etc. dit is dus veel uitgebreider dan de TLRS of een Y stekker.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

maar dat wist ik wel ;)
je bent de meest recente die een Scherrer UHF bestelde ..
Dingen verkopen goed.. ga zowel de EzuHF proberen en de TLRS. :)

Leo,

Druk je iedereen die een UHF systeem bij je koopt wel op het hart dat e.e.a. *NIET* gebruikt mag worden zonder amateur zend licentie? Ik hoor namelijk verhalen van klanten van je dat je daar absoluut niet voor waarschuwt. Dat lijkt me gezien de wet- en regelgeving mbt. gebruik van de frequentiebanden toch wel een vereiste. Feitelijk ben je ook als leverancier aansprakelijk als je willens en wetens verkoopt aan mensen die niet de benodigde vergunning hebben, maar dat heb ik je nu al ettelijke keren uitgelegd.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Badbert, ik heb gisteren de ppm mixer in mijn mx-12 gestopt met behulp van de how-to die jij aanhaalt. Die how-to is wel nogal summier en ik moest nog redelijk goed zelf uitvogelen hoe ik die schakelaar ertussen moest zetten. Let ook op dat je op voorhand de draden goed aanduid welke wat is. Zowel ppm signaal als ground zijn nl wit van kleur.

Enfin, na een dagje knutselen en solderen aan verdomd dunne draadjes lijkt het te werken :-) Mijn mx-12 heeft nu 8 kanalen waarvan 7 en 8 door de headtracker gebruikt worden.
Kanaal 6 kan je trouwens WEL redelijk proportioneel maken via de linkse rocker knop. Van kanaal 5 kan je een 3 standen schakelaar maken via de rechtse rocker knop

Ik heb fotootjes gemaakt van de modificatie en zal deze straks posten met wat uitleg.

u4ueke, ah, ben benieuwd naar je foto's.
Hoe de draden zitten weet ik al, heb mijn mx12 al helemaal omgebouwd naar assan ;) dus dat komt wel goed.
Schakelaar zet ik de + en signaal op, zo moest dat ook als je assan wilde in en uit schakelen.

Back