heavy lift oktocopter

Ik wil ze altijd tot max 25-30% hebben. Ik heb hem ingesteld op 14.4 als ondergrens. En dan wel de ondergrens ingesteld op de telemetrie en die van DJI gewoon uitgezet.
 
Ja op zoiets zat ik toen ik landde, moet nu alleen even kijken wat ik moet veranderen wil ik langer kunnen vliegen, zat toch op een 15 minuten te richten, misschien zonder landinggestel en dan vanaf een rek opstijgen.
 
Ja op zoiets zat ik toen ik landde, moet nu alleen even kijken wat ik moet veranderen wil ik langer kunnen vliegen, zat toch op een 15 minuten te richten, misschien zonder landinggestel en dan vanaf een rek opstijgen.

Dat is dus optimaal rendement halen uit motor/prop combinatie.
 
als je in manual heel even hovert, bij hoeveel procent gas hover je dan? als je nog vermogen genoeg hebt zou ik eens voor de test 2x 4s 5000 eronder hangen;) als je met 1 4s 5000 en die 800 gram al op 60-70 procent hovert, zou ik toch naar 5 of 6s gaan...

maak even een ykabeltje voor je accu's, en probeer eens 2x 4s 5000. en kijk dan eens ook in manual op hoeveel je hovert;)
 
als je in manual heel even hovert, bij hoeveel procent gas hover je dan? als je nog vermogen genoeg hebt zou ik eens voor de test 2x 4s 5000 eronder hangen;) als je met 1 4s 5000 en die 800 gram al op 60-70 procent hovert, zou ik toch naar 5 of 6s gaan...

maak even een ykabeltje voor je accu's, en probeer eens 2x 4s 5000. en kijk dan eens ook in manual op hoeveel je hovert;)

Ik vlieg al met 2x 4s 5000 op iets meer dan half gas 45-50Ampere en heb nog gas genoeg over. Ik denk dat ik maar voor 2x 4s 8000 ga.
 
Yikes... 17% is wel laag! Dat komt de levensduur van je accu's niet te goede. Ik zou andere props gaan nemen en een meter er tussen zetten. Meten is weten en zo het optimale rendement bepalen.
Dat ligt eraan of zijn checker (als hij die gebruikt) nul meet met de veilige 20% er nog in, of dat hij dat niet doet.

De meeste checkers rekenen 0% op 3,7volt per cel. Dus dan heb je nog de veilige 20% erin zitten. Gebruik je de lader als refgerentie heb je ook nog ongeveer 8 tot 10% aan verlies, dat mag je der wel weer aftrekken.
 
Volgens mij was mijn punt voor Thom wel duidelijk Emil.

@Thom; ik zou echt nog wat spelen met props en ook nog eens vliegen met andere omstandigheden (lees warmer). Heb je nieuwe accu's gebruikt of accu's die al regelmatig zijn gebruikt?
 
nieuwe lipo's en even oud, ging bij beide ongeveer 4000 terug in. Ik denk dat ik alsnog die 2x 8000 probeer aangezien de huidige props ook een klein fortuin kosten.
 
Volgens mij was mijn punt voor Thom wel duidelijk Emil.
,
Ik heb geen idee... Was immers een algemene opmerking.. Ik heb de TS niet persoonlijk gevraagd of het duidelijk was..
Maar dat was ook niet mijn doel ;)

Velen weten dit (nog) niet.. (het verhaal van de lipo checker)
Daarnaast is capaciteits meting, op basis van een onbelaste spanning van de lipo, zoweisoo een meting met een "natte vinger gehalte", het geeft slechts een indicatie. Terug laden met d elader is al een stukje beter,Enkel moet je daatr ook voor oppassen omdat je ervanuit gaat dat de accu nog EXACT goed is en idd vertrouw je blind op de capaciteit van de lipo.
Iets wat ook behoorlijk kan veranderen. Bij ouder worden word dat minder, en bij een beetje goede lipo, kan deze best tot 10% erboven zitten! (hierme houd ik nog rekening met laadverliezen van de lader, en verlies in de accu)
 
,
Velen weten dit (nog) niet.. (het verhaal van de lipo checker)
Daarnaast is capaciteits meting op basis van onbelaste spanning zoweisoo een meting met een "natte vinger", het geeft een indicatie.

Vandaar ook dat ik uitsluitend mijn telemetrie vertrouw tijdens het vliegen.. ;)
 
ik gebruik de quanum en houd gewoon ongeveer 20% aan en dan richting de grond. het weer zal inderdaad ook een rol spelen, heb 2 nieuwe lipo's besteld. Eens kijken wat de vliegtijden doen.
 
Moet zeggen nu ik de unisens-E module gebruik, word het er wel een stuk makkelijker van.
Ding is verdorie accuraat.. Heb alarm op verbruik en voltage staan. Normaal bleef ik wel zo dat ik de v-sen unit kon zien,maar met de TBs wil ik toch wat verder, en dna is telemetrie wel makkelijk idd!
 
Moet zeggen nu ik de unisens-E module gebruik, word het er wel een stuk makkelijker van.
Ding is verdorie accuraat.. Heb alarm op verbruik en voltage staan. Normaal bleef ik wel zo dat ik de v-sen unit kon zien,maar met de TBs wil ik toch wat verder, en dna is telemetrie wel makkelijk idd!

Telemetry is altijd handig met zulke gevaartes, die vsen unit heb ik ook uitstaan.
 
kleine update test camera erbij:
123bmr.jpg
 
eerste probeersel is een feit, nu alleen nog kijken waarom de camera zo slechte kwaliteit heeft gefilmd.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top