Heb ik nog een ontlaadbeveiliging nodig met deze regelaar?

Een liposaver is wel aan te raden lijkt mij. Het lijkt mij ongewenst om van "power reducing" bij een bepaalde spanningsdrempel gebruik te maken. Dit betekend dat je moet gaan landen terwijl je steeds minder vermogen hebt, niet echt handig. Zeker in "governor" mode heb je niet eens door dat de accu aan zijn eind loopt.

Lijkt het je niet beter om de titel van je bericht veranderen in één die de vraag dekt ?

Naast de liposaver kan je ook, als je zender die optie heeft, een aflopende stopwatch gebruiken. Die stel je zo in dat die gaat piepen voordat de liposaver gaat branden. Het is namelijk zo dat die liposavers bij zo'n 9 volt gaat branden. Wanneer je dat niet meteen ziet en je moet ook nog landen zit de accu spaning wel gevaarlijk dicht bij de onderste grens.

Je hebt geen aparte liposaver nodig met deze regelaar.
De regelaar zorgt er immers voor dat de spanning niet te ver daalt.
Het beste kun je de vliegtijd in de gaten houden en je merkt het heus wel als de accu leeg begint te raken. Op dat moment zit je nog ruim aan de veilige kant.

Ik gebruik de governor mode en ik merk eigenlijk niets van dat de accu begint leeg te raken. Op een gegeven moment licht het ledje op en dat was het dan. Het toerental zakt niet in dus hoe moet ik dat merken ? En voor de prijs hoef je het ook niet te laten.

Altijd een lipo safe gebruiken OF een timer.... NOOIT vertrouwen op de low voltage cutt off van je regelaar want deze zal de spanning TEVER laten dalen, tenzij je deze op hoog zet, maar dan trekt hij ineens het gas dicht terwijl jij nog prettig aan het vliegen bent... niet fijn :wink:

Met een timer werkt het overigens het beste, gewoon de eerste paar keer niet te lang vliegen en dan kijken hoeveel je per minuut verbruikt. Dan kun je direct zien hoelang je kunt vliegen.

Voorbeeld van mijn T-rex 600:

Accu = Flightpower 4900 6s1p 22,2 volt

4 minuten gevlogen en ik moest ongeveer 3200 mah laden.

3200 / 4 = 800 mah per minuut

De accu is 4900 mah en ik wil deze nooit verder leeg vliegen dan 80%, dan heb je een kleine marge en vlieg je hem niet snel TE leeg.

4900 x 80% (4900 x 0,8 ) = 3920 mah

Ik kan dus maximaal: 3920 / 800 = 4,9 minuten vliegen (5 minuten dus afgerond)

Ik zou dan gewoon een timer gebruiken van 4,5 minuut en dan heb je altijd nog ongeveer een minuut speling voor het kritiek wordt.

Je wil zulke dure lipo's niet beschadigen door overontlading :wink:

Cheers,

Richard

Dit even terzijde maar...4 min vliegtijd, 3200mAh ... dan kom ik op een gemiddeld vermogen van ruim 1 kW !. Dan vlieg je zeker wel heel erg wild ?

1 tip: Vlieg je lipos nooit leger dan 80-90%. Dat laatste stukje sloopt ze enorm snel. Ook is het verstandiger altijd wat vermogen over te hebben als je heli vliegt. Gebruik dus een timer en meet je wat je er weer inlaad. Zo vlieg je ze nooit leeg en heb je in theorie helemaal geen lipo regelaar nodig :)

Dit even terzijde maar...4 min vliegtijd, 3200mAh ... dan kom ik op een gemiddeld vermogen van ruim 1 kW !. Dan vlieg je zeker wel heel erg wild ?

3D he, ik trek pieken van 2420watt (113 ampere). Vliegt wel redelijk goed ja :evil:

Cheers,

Richard

Na onze :oops: crash :oops: van gister ga ik die denk ik maar es meebestellen

weet iemand de beste en goedkoopste winkel voor een tailboom en horizontale vin voor een logo 10 3D?

himmliche hollein of hoe die ook heet in Duitsland heeft wel alle onderdelen op de site, maar of dit de beste en goedkoopst is?

adviesen meer dan welkom :)

jelle

dat ziet er idd goed, snel en nomaal geprijst uit...

iemand nog een aanbeveling voor onze nieuwe regelaar. voor ene logo 10 3D straks met 5s lipo.

Graag mét reden ipv alleen maar namen noemen, ik lees overal veel verschillende redenen en overtuigingen.

Wat wordt er met de trex600 t meeste gebruikt, of zijn die heli's niet te vergelijken?

als ik deze nml zie http://www.eheli.nl/winkel/product_info.php?cPath=41_50_168&products_id=1775 (evt die mét balancer erin) dan is dat in vergelijking genoeg voor de heli voor ene mooie prijs, maar is dat net zoals met een lada tov een bmw, de 1 is goedkoop en kan alles wel, maar nét wat minder dan de bmw (schultze of Kontronik) die alles een stukje beter en mooier doet?

thx again

Wat wordt er met de trex600 t meeste gebruikt, of zijn die heli's niet te vergelijken?

Die gaat op 6S en daar zit gewoon een Align 75a regelaar op, prima ding voor het geld... erg goedkoop 8)

Hij doet het bij mij nu al 10 vluchten goed.

Groetjes,

Richard

dan zit er toch behoorlijk wat verschil in de 2 heli's. ik zie t/m 55A verbruik op de logo10 3D terwijl de trex over de 100 gaat... wow, die wil ik ook ha ha ha... (alsof dat bepalend is).

maar goed e-heli verkoopt die regelaar net weer niet, darn... ff verder zoeken

bedankt voor de tips. als er nog meer of andere zijn, hoor ik t graag

jj

Als ze kontronik leveren kunnen ze vast er 1 speciaal voor jou bestellen, ook al staat het niet op de website.

dan zit er toch behoorlijk wat verschil in de 2 heli's. ik zie t/m 55A verbruik op de logo10 3D terwijl de trex over de 100 gaat... wow, die wil ik ook ha ha ha... (alsof dat bepalend is).

Dat komt omdat de logo meestal op 10 cellen lipo's gevlogen wordt, daardoor word de spanning veel hoger en zijn de stromen die je trekt om hetzelfde vermogen af te geven natuurlijk veel lager.
Als je de spanning verdubbeld, halveert je stroom als je hetzelfde vermogen trekt.

Vandaar!

al 10 vluchten" omdat je uit een 75A regelaar korte tijd 113 A trekt

Al 10 vluchten omdat er mensen zijn die problemen hebben met deze regelaar en je dan automatisch een grote groep mensen krijgt die roepen dat Align geen regelaars kan maken. Szabo vliegt ook met de standaardregelaar en die heeft hm er ook nog niet uitgefikt....

Cheers,

Richard

Back