Hegi Piper Cub

Hij staat bij bouwverslagen-vliegen. :)
Vind hem zelf ook veel te zwaar.

Maar dat komt volgens mij ook de contructie:
Alleen maar zwaar multiplex en triplex waar zat balsa gebruikt had kunnen worden.

Hoi,

Kijk dat bedoel ik dus 3,5 kg is wel heelveel en dat zal bij mij toen ook wel zo geweest zijn, geen idee waar mijn kist toen gebleven is, zal wel in de prullebak geland wezen,
gecrasht heb ik hem zeker niet.

Er staat er één te koop op marktplaats.
Wie gaat deze vliegklaar maken?
Kost maar 15,00 eurie!
Binnekort een update van m'n Piper Burda.
Ben met de bespanning bezig van de romp en de staartvlakken.
Doe dit op de traditionele manier en wel met de tisue die bij het bouwdoosje zit.
Dus ook spanlakken en verven!
De bevestiging voor de elektromotor moet aangepast worden maar dat komt later in het verslagje.
Binnekort foto's

Mvgr hans

Wilde een update van foto's plaatsen maar dit nieuwe systeem werk zo te zien anders dan de vorige.
Hoe kan ik foto's plaatsen?

Ik doe het gewoon als volgt.
De foto gewoon uploaden zoals anders.
Maar even met de hand.

Dan komt de foto er te staan als het goed is.

burda_opbouw.JPG

burda_in_opbouw.JPG

Werkt gewoon hoor Hans, gewoon op figuur invoegen klikken, maar vergeet niet de http:// eerst weg te halen dan voor je je url van de foto erin kopieerd.

Het kan ook zijn dat je even tussen de tekstverwerkers moet switchen, rechts bovenin, dat icoontje met de A's erin. En e.v.t op meer optie's klikken tot je het figuur invoegen icoontje ziet.

Gr. Teus

Laatst bewerkt door een moderator:
Nog en keer proberen dan.
http://foto.modelbouwforum.nl/albums/userpics/11204/burda_opbouw.JPG

Laatst bewerkt:
ik zie nergens een icoon met 3 a'tjes erop als ik een bericht aan het typen ben.
Ik zou het ook wel prettig vinden om een snellere manier te vinden voor het snel plaatsen van een foto.

lukte niet wat ik wilde nu nog proberen dit te verwijderen.
Het laatste bericht kan je dus ook niet meer verwijderen.
We gaan op dit moment nog wel heeeel erg achteruit met het nieuwe forum.
We wachten op betere tijden

Laatst bewerkt:
Jij hebt niks gemist Hans.

Dat iccontje staat er ook wel nu maar dan is het deze geworden:
insertimage.gif

Je kan het ook handmatig doen door de link tussen de volgende tags te plaatsen:

Zo doe ik het vaak gaat soms sneller om het al typend te doen dan klikken op een ikkoon:rolleyes:

Bertus zei:
We gaan op dit moment nog wel heeeel erg achteruit met het nieuwe forum.
We wachten op betere tijden
Dat is omdat je nog niet gewend bent.

Ik vindt het persoonlijk een hele vooruitgang, maar als je het MBF gewend was en niet andere forums zoals RC Universe oid dan kan ik me voorstellen dat je even moet wennen.

En alle extra zaken die op het oude forum zaten komen heus wel terug maar gun Robert ook even zijn rust, die heeft ie dubbel en dwars verdient :-)

Ja,ik heb het idd nu door.
De instelling was verkeerd.
burda_opbouw.JPG

Nu staat ie er wel goed in.
Ben met de bespanning bezig maar door de weinige tijd die ik de afgelopen weken heb gehad ben ik helaas nog niet aan het verven toe gekomen.
Ga dat maar op de zaak doen denk ik(we hebben daar goede professionele verf staan).
burda_in_opbouw.JPG

Ik vindt het toch wel een stoer kistje worden.

Laatst bewerkt:
hegi piper pa-18

Hey Jakkie takkie!

Ik heb toevallig ook net een oude hegi piper pa-18 super cup overgenomen van een clubgenoot.
Vond inderdaad het hevel systeem ook niet echt veel. worden dus twee servo's in de vleugel.
Verder wil ik hem gaan coveren met oratex en in camo kleuren spuiten zoals ze vroeger bij de luchtmacht rondvlogen.
Het restauratie proces is nog niet begonnen, wel heb ik gedeeltelijk wat cover er af getrokken om de staat van de vleugels te bekijken.
Hier vind je wat foto's uit de tijd dat hij nog te koop stond:

http://www.mch-huizen.nl/index.php?option=com_joomlaboard&Itemid=53&func=view&id=188&catid=14

Heb zelf nog wat betere, die post ik als ik weer uit mn werk ben.

Volgens mij is het best een kistje wat je een beetje schaal kan bouwen, vooral als je vanaf 0 begint.

Groeten!

Heb weer wat is kunnen doen aan de Burda Piper.
De romp,roeren en de vleugels hebben hun eerste likje verf achter de rug.
Het geheel eerst maar is lekker wit geverft(2x) om daarna alles te kunnen afplakken(dit wordt een K^$&^%%*$%*%^#%^*%^(%$%%%4!T klus :evil:) voor alle blauwe vlakken.
burde_verf_wit.JPG

roeren_burda.JPG

vleugels_burda_waslijn.JPG

Zo dit was het voor even.
O,ja dit even off topic.
Ik heb een vraagje en dat is welke prop gaat er ook alweer op de Tartan 22cc en op de Quadra 32 cc(is zo'n lange tijd geleden dat ik brandstof heb gevlogen).

Mvgr Hans

Ik wilde weer foto's bij de update zetten maar het werkt weer niet.
Doe het precies hetzelfde als de vorige keer en toen ging het wel.
Is er weer wat verandert?

Zo en nu het Burda verslagje van deze week met foto's(had even niet in de gaten dat er wat dubbel stond.Dankzij Fred lukt het nu weer)
Het is alweer een week geleden maar hier weer een update van de Burda piper.
Ben gisteren flink met de blauwe verf in de weer gegaan alvorens alles te hebben afgeplakt voor de blauwe vlakken.
Het is wel erg laat geworden(2.30 in de nacht) maar het is gelukt.
Vanmorgen heb ik de belettering op de vleugels en de romp geplakt en ik moet zeggen dat het best een leuke kist is als ie in elkaar zit.
Zie hier de foto's
burda_geverft.JPG

burda_piper_gepaint.JPG

burda_piper_geverft.JPG

Nu nog de raampjes en de motorkap om vervolgens de besturing in te bouwen.
Het is wel de bedoeling dat ie dit jaar klaar is en als het meezit ook al een keertje in de lucht is geweest.

Mvgr Hans

Wat ik nog vergeten ben te vermelden is dat er ook drijvers onder gaan komen.
Van die hele mooie met van die spits toe lopende achterkanten.
Het gewicht tot nu toe is een kleine 1,8kilo.
Daar komt dus nog zo'n 800gr bij.
Is dus bijna een kilo lichter dan dat Hegi opgeeft.

Mvgr hans

Laatst bewerkt:
Back