heli 1.8 m

• Topicstarter Topicstarter robert meessen
  • Startdatum Startdatum
R

robert meessen

Guest
hallo

heeft er iemand op dit forum ervaring met een heli van 1.8m .

ik wilde er een bouwen van een silence van vario.
ik zit met de krachten die op de rotorkop komen en met de aandrijving.
iemand enig idee ???

Een heli van 1,8 meter op electro...?? Dan moet je wel een flink groot budget hebben voor de lipo's....

Duccan zei:
Een heli van 1,8 meter op electro...?? Dan moet je wel een flink groot budget hebben voor de lipo's....

of een heel lang verlensnoer....

De Vario Silence is een electro heli.... rotor van 1.50 meter, lengte ca. 1.40 meter. Gaat het je om de inbouw in een romp en vraag je je af of dat gaat werken of wil je aanpassingen aan het mechaniek gaan doorvoeren (bijvoorbeeld grotere bladen om zo tot 1.80 meter te komen) ?

Groet, vincent

nee de silence is een 1.5m e-heli, ik heb er 2 van een zit al in een bell 222v romp en de ander wilde ik voor dit projekt gebruiken.

maar geen lipo's wilde ik gebruiken maar nimh is beter

de meganik daar komen andere bladen op en andere staartbuis en achter 1 of 2 jaar een BIG airwolf romp van vario.
ik schat dat hij dan +/- 8kg gaat wegen.

sorry, ik had je vraag wat snel gelezen en heb hem dubbel beantwoord.

Het schijnt dat ie op 30 cellen nicd 2400 zo'n 13 minuten vliegt, van wat ik me herinner van de Vario website. Met 3700 Nimhs zou je wel lekker lang ermee kunnen vliegen.

dat weet ik zo net nog niet dat hij zo lang 13min heb ik nooit gehaald.
als ik hem mooi rustig hield bij het hoeveren dan kwam ik met 2400 nica
ongeveer op 11 min.
ok bij hoeveren gebruik je de meeste stroom dat wel.

maar bij mijn bell gebruik ik 4300 nimh 32cel
en vlieg 9.5 min bij een gewicht van 6.3kg
dat is 1.8kg zwaarder dan de trainer silence.

en daarbij vind ik dat nimh accu's meerdere voordelen hebben ten opzichte van lipo's.

heef er verder niemand ervaring met 1.8m elektro heli's ???

hi

om 1.8 M te vliegen dan moet je de rotor op ong 1100/1200 toeren draaien
met de silence, wat in esencie een skyfox is haal je deze vertraging niet mits je de koppeling op een electromtor wilt houden, note silence heeft geen koppeling (KV 500/550 )
het is evt een optie een lagere KV waarde te nemen (KV 270/350 zonder koppeling )
er van uit gaande dat het opgenomen vermogen van een standaard romp 1.8m tussen de 1200/1600W ligt ( vergelijk koppel vermogen kromme zenoah 23 PUH )

de standaard aandrijf trein kan het vermogen zonder meer aan ook met de grote rotor ( rotor word groter maar toeren omlaag )
rotor kop hoeft niet perse geweizigd te worden, maar met de nieuwe bladen toch het nieuwe type bladhouder plaatsen
Holle as van silence moet wel vervangen worden

het beste vergelijk hier in zijn de benzine trainers en mechanieken

ben zelf hier trouwens ook mee bezig, om de zenoah te vervangen door een E-motor
dit voor in het benzine mechaniek, en ook in het VR22 mechaniek

groetz rob

Back