Sammy_g zei:
Oke dus het is zeker wel van belang.
Ik zal mijn batterij zeker snel weg doen. En idd een nieuwe lichtere batterij kopen. Die ik nu had kan ik helaas niet meer wegen omdat deze dus echt op ontploffen staat.
Die accu kun je inderdaad beter snel wegdoen, heb je hem overigens wel meteen buiten gebracht?, als hij inderdaad zo plotseling bol ging staan gaat er iets niet goed met die accu en zou hij in het ergste geval kunnen exploderen of een fikse brand kunnen veroorzaken (zoek even naar filmpjes/verslagen hiervan op het forum), bewaar dat ding in ieder geval NIET binnen en/of bij brandbare materialen.
Sammy_g zei:
Ik neem aan dat er op de BMI site speciale batterijen zijn voor de carboon.
Die staan ongetwijfeld op de site, je zou ook bijvoorbeeld naar
Deze en andere op die site kunnen kijken, Let wel !!!! ik schrijf "bijvoorbeeld" ,,, het blijft Jouw keuze en ik wil geen reclame maken.
Sammy_g zei:
Met verkeerde batterij op verkeerde moter bedoel ik voltage sterkte van morter tegen over de batterij en ampere. ( ik vroeg me dus af of deze batterij zo dik werd door dat de moter te veel energie vraagt van de batterij.
Eens zien of ik dit ook op zijn Boerenfluitjes uit kan leggen.
Voltage(=spanning) en Ampere(=stroom) zijn twee verschillende dingen, een moter zoals jij dat noemt (hoe schrijf je dat in het meervoud trouwens??) is een "Verbruiker" die op een door de fabrikant ontworpen/geadviseerd voltage werkt en zal afhankelijk van belasting (hoe hard hij moet werken) een bepaald aantal Ampere's van in dit geval een accu vragen,,,,,, de door jou gebruikte accu is/was een 11,1 Volt 2500 Mah accu, zoals wobben het al zo mooi zei
wobben zei:
2500mah is de inhoud van de benzinetank zegmaar.
ofwel hoe lang je motortje draaien kan voordat de tank leeg is, vooropgesteld natuurlijk dat je motortje niet meer liters (denk Ampere's) per uur wil gebruiken als de tank (denk accu) leveren kan,, hoe je dit nu kunt weten staat over het algemeen als een "C" waarde op de accu,,,,,,,,,,, Voorbeeld,,,,,,,,,,, stel de accu heeft een
Capaciteit (inhoud) van 1000 Mah (=1C) en een "C" waarde van 10 (10C) dit betekend dus dat deze accu in staat is om 1000 Mah ofwel 1 Ah maal 10 = 10 Ah continu te leveren, zo kun je dus ook zien wat de 2500 Mah (=1C) ofwel 2,5 Ah accu die je gebruikte moest kunnen leveren,, stel dat deze ook een Max "C" waarde had van 10 (10C) dan was dat dus 10 maal 2,5 Ah = 25 Ah continu, in jouw geval zal zelfs al is/was je accu maar 5C het verbruik van je motortje naar alle waarschijnlijkheid niet de oorzaak zijn van het stukgaan van je accu, wat wel een oorzaak zou kunnen zijn is het TE ver ontladen van de accu, dat wil zeggen dat de spanning (Voltage) beneden de 3 Volt per cel is gekomen, in dit geval dus 3 (=aantal cellen)maal 3 Volt = 9 Volt totaal, daar kunnen de meeste LiPo accu's niet tegen, omdat de regelaar op je heli naar alle waarschijnlijkheid geen instelling hiervoor heeft is het misschien in dit geval verstandig een LiPosafe zoals bijvoorbeeld
Deze te installeren op je heli om je nieuwe accu voor een te lage spanning te beschermen.
Rest nog het Voltage uit te leggen omdat dit inderdaad te hoog of zelfs te laag zou kunnen zijn,,, helaas weet ik even niet zo snel net zo'n mooie vergelijking te maken als wobben over de inhoud maar ik denk dat je Voltage ofwel de spanning kunt vergelijken met Druk,, druk zoals je in je fiets/scooter/auto/kruiwagenbanden doet, een druk die hoger is als waar de band voor ontworpen is is niet goed omdat dan de band klapt, in geval van jouw accu en heli zal het Voltage even afgaande op de BMI site niet verkeerd zijn geweest omdat men daar een 3 cellen LiPo als optie aangeeft.
Suc6 en houd ons op de hoogte.
Groeten, André.