heli draait rondjes

hallo,

mijn heli gaat heel snel rondjes draaien als hij opstijgt. ik weet niet waar dit door kan komen. de gyro en rudder werken ok. draait de staartrotor misschien de verkeerde kant op?
weet iemand hoe je dit op kan lossen, hebben andere mensen dit ook?

Je zal toch eens moeten overwegen om een betere gyro te kopen. De meningen zijn hierover verdeeld, maar ik heb slechte ervaringen met deze gyro.

Aan de zijkant zit een klein schakelaartje, als je die omzet is je probleem waarschijnlijk verholpen,.. :D

Het kan zijn dat je op de zender de richting ook moet veranderen.

Maar hoe komt dit zo? Heb je een reparatie gehad, of gedaan?

Juist.

Sommigen praten veel, zeggen weinig

Jij doet van beiden niet echt veel :mrgreen:
We hebben geen telepatische link, niet alle heli's zijn hetzelfde

Paar redenen waarom een staart gaat draaien:
- gyro corrigeerd verkeerdom
- stuurrichting van de servo staat verkeerd
- limits staan verkeerd (niet voldoende graden op de staartbladen)
- heel erg te laag toerental
- slippende staartriem, eventueel in combinatie met een staartrotor die verkeerdom draait
- gain in de zender verkeerd

Ik zou zeggen, lees de handleiding voor de hardware dingen
In de handleiding staat nl precies hoe de staartrotor moet draaien

Pak de handleiding van de gyro om deze in te stellen

Kom je er niet uit, niet erg..
Maar dan willen we het volgende weten:
- welke heli, welke type
- nieuw gekocht, gebruikt, gecrasht gerepareert..
- setup, dus servo's, welke gyro en staartservo, voltage, regelaar en batterij (en leeftijd ong van de batterij)
- wanneer is de heli dit gaan doen?
- doet de heli het meteen als hij optoert, of pas na een tijd in de lucht geweest te zijn
- kun je al vliegen?

Paar redenen waarom een staart gaat draaien:
- gyro corrigeerd verkeerdom
- stuurrichting van de servo staat verkeerd
- limits staan verkeerd (niet voldoende graden op de staartbladen)
- heel erg te laag toerental
- slippende staartriem, eventueel in combinatie met een staartrotor die verkeerdom draait
- gain in de zender verkeerd

het meeste heb ik al geprobeerd en ik heb alle handleidingen gelezen (: zo snugger was is wel met mijn eerste heli.

mijn heli doet dit eigenlijk al vanaf het begin. toen heeft hij het heel even niet gedaan en na een crash is hij het weer gaan doen.
swash servo's: tower pro
staart servo: Esky- digital servo
gyro: E-sky 000855
Regelaar: 50 Amp
Motor: 3500KV Brushless Motor
Dx6i

ik heb deze heli geheel nieuw gekocht en zelf gebouw. ik kan alleen hoveren. wat ik ook erg raar vind is dit: wanneer de throttle half stick is dan moet ik heel even wachten ong 5 sec en dan kan ik hem pas op full stick de lucht in doen als ik hem gelijk naar full stick doe gaat hij niet de lucht in. zodra hij van de grond komt gaat ie tollen en tegensturen helpt niet.

ik heb deze heli geheel nieuw gekocht en zelf gebouw. ik kan alleen hoveren. wat ik ook erg raar vind is dit: wanneer de throttle half stick is dan moet ik heel even wachten ong 5 sec en dan kan ik hem pas op full stick de lucht in doen als ik hem gelijk naar full stick doe gaat hij niet de lucht in. zodra hij van de grond komt gaat ie tollen en tegensturen helpt niet.

Dat heet een softstart.

Ff een tip: zet de gyro in rate mode en kijk daarna of de tailslider exact in het midden vd tailas zit, (anders de tailservo verschuiven) daarna links en rechts rudder geven en dan moet de tailslider op 1mm vd kant komen. Als ze er tegenkomen moet je de limit lager zetten.

Ff een tip: zet de gyro in rate mode en kijk daarna of de tailslider exact in het midden vd tailas zit, (anders de tailservo verschuiven) daarna links en rechts rudder geven en dan moet de tailslider op 1mm vd kant komen. Als ze er tegenkomen moet je de limit lager zetten.

Meteen even uitproberen ik wil morgen vliegen!

ik heb het even geprobeerd, in rate mode staat hij in het midden en hij blijft 1 mm van de kanten, op D/R heb ik ingesteld dat de rudder niet zo snel reageert dit is toch beter?

1 mm vrij aan beide zijden is teveel
Probeer het echt zo strak mogelijk erlangs te laten lopen zonder dat ermiets vastloopt

Persoonlijk denk ik dat je correctie gewoon verkeerdom staat..
Bij een gyro kun je nl 2 dingen reversen : de stuurrichting (dus als je links staart, dat de neus van de heli ook werkelijk naar links draait) en je kunt de correctie aanpassen (dus als de heli op de grond staat, draai de staart gewoon een weg... In hh zal de servo in de hoek gaan staan, en de gyro zal proberen de staart terug op dezelfde plek te krijgen. De gyro weet niet waar hij naartoe corrigeert, dat moet jij instellen..)

Als de gyro verkeerd corrigeert is er ook weinig mee te beginnen, de gyro ziet een beweging en Corrigeert, alleen verkeerdom. Dus gaat de heli tollen.
Dus moet je ergens op de gyro iets omzetten waardoor hij andersom corrigeert

Of dat is het probleem, of je staart slipt en komt niet op toeren.

Back