Heli kakte gigantisch in.

beste mede piloten,

vandaag een vluchtje geprobeerd en het liep traditioneel getrouw af,ik was een looping aan het inzetten en bij de 3/4 looping zakte hij volledig in,alles in 1x kwijt met een crash als gevolg,er was niks aan de hand voor die tijd dat weet ik zeker,het enigste wat ik veranderd heb is het toerental van de kop.

voorheen: normal mode:1300 rpm
idle up 1 :1500 rpm
idle up 2 :1800 rpm

veranderd naar: normal mode: 1550 rpm
idle up 1 : 2010 rpm
idle up 2 : 2250 rpm

dat is wat ik veranderd heb, ik vloog in idle up 2 dus 2250 aan toeren en bij de eerste de beste looping waar ik uit kwam kakte hij volledig in, terwijl ik voorheen in idle up 2 met 1800 toeren loopings naar hartelust kon maken.

'logo 400
kontronik jive 80 lv
mini v-bar
motor plettenberg 20-10
lipo's 6s 3000mah

heeft iemand enig idee????

mvg fb

Laatst bewerkt:
Lipo dood, regelaar onderspanningscutoff?

Bec ingekakt, reset van de ontvanger (ff geen beweging in de servo's)

Oké maar ff geen beweging in de servo's
Verklaart niet dat hij ineens inkakte,ik bedoel
De toeren namen ineens af, waardoor hij niet meer lifte, dusja.........

Fail safe? Motor gaat dan uit (hoop ik) en de servo's houden vaak positie vast

Dit zijn gewoon een beetje vage dingen, en kan vanalles zijn
Van een draadbreuk, gebroken soldering ergens, een afgefikte bec

Werkt op dit moment op de grond alles?
En blijft het werken als je de servo's een beetje stresst?

of het werkt weet ik niet, want dat heb ik nog niet geprobeerd,mijn landingsskirts zijn namelijk kaduuk, maar het ligt volgens jou niet aan de rotor snelheid? oftewel rpm's

edit: toch nog ff geprobeerd, zo uit het losse polsje, alles werkt nog naar behoren

Laatst bewerkt:
Hoe lang was je al aan het vliegen toen het gebeurde? Hoger toerental geeft een veel hoger vrebruik dus misschien ware je lipos gewoon al leeg. HEb je daar de spanning al van gecheckt? OF misschien cell van de lipo defect.

jep, in het begin deed ik ongev 8 minuten met een accu, en had ik nog over, toen zat ik dus op een headspeed van ong 1800 rpm, nu met 2250 rpm had ik 4 minuut gevlogen en ik heb net de accu gecheckt er zit nog per cell 3.95v in onbelast dan he! en nee alle cellen zijn nog correct

Laatst bewerkt:
Heb je de throtlle curve wel goed ingesteld, en dan ook de pitch curve?

Of is het gewoon een stuurfout van de heli? :eek:

th curve is goed ingesteld hoor pitch curve ook, ik vlieg er al langere tijd mee

onderbouw dit eens? stuurfout??? hij kakte in beste tijn.g

jep, in het begin deed ik ongev 8 minuten met een accu, en had ik nog over, toen zat ik dus op een headspeed van ong 1800 rpm, nu met 2250 rpm had ik 4 minuut gevlogen en ik heb net de accu gecheckt er zit nog per cell 3.95v in onbelast dan he! en nee alle cellen zijn nog correct

Zegt niks: ik heb een 30C 2800 mAh pakket wat aan de lader gewoon de volle capaciteit laat zien, maar op oneveer 40% opeens inkakt en de LVC laat aanspreken. Toch is de rustspanning dan prima (plm 4 V) zit er zat restcapaciteit in. Ik haal dan 6.5 minuut op die accu

Met dezelfde heli en 2200 mAh 25C paketten vlieg ik dan doodleuk 7 minuten tot aan 20% restcapaciteit zonder dat de LVC aanspreekt.

Probeer maar eens een andere accu....

Groet, Bert

ik heb toch ff mijn headpeed laten zakken, toch gek als het daar aan moet liggen, ik ga de aankomende dagen dat ff testen als ik het nieuwe spul binnen heb, ik ga er nu van uit dat die accu niet helemaal funtioneer naar behoren,jullie horen nog van mij,en tips zijn nog steeds welkom,ik hou het draadje ff levendig

th curve is goed ingesteld hoor pitch curve ook, ik vlieg er al langere tijd mee

onderbouw dit eens? stuurfout??? hij kakte in beste tijn.g

Nou, van de week ging ik landen met mijn heli, en door een windvlaag raakte hij uit balans. Ja, je gelooft het niet, er sprong zo een graspol omhoog zo tegen mijn wieken aan. Pats daar lag hij. :rolleyes:

[post1039]

Niet te serieus nemen a.u.b. ;) :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Met stuurfout kan ook je collective management bedoelt worden

Dus dat je met het beschikbare vermogen eruit haalt wat erin zit, maar de pitch zodanig beinvloed dat de rotor op snelheid blijft.

Leuk voorbeeld is de tic toc
Doe in de simulator eens een tictoc met een raptor 30 bijvoorbeeld (heli met niet gek veel vermogen)
Doe je een snelle tictoc, zal de rotor zijn snelheid verliezen, en het spul kakt in.
Ga je de heli iets meer naar horizontaal leggen, vraag je minder vermogen en blijft de rotor op snelheid

helemaal mee eens student,

maar ik had nu meer rpm en deed de loopings gewoon zoals ik altijd deed,nooit geen last van inkakken gehad.toch begrijp ik jullie wel,ik ga gewoon iets minder toeren op de kop zetten en dan met dezelfde accu het gewoon nog een x proberen dan weet ik het zeker, jullie gaan hier zeker nog van horen

mvg fb

edit: een logo 400 moet toch gewoon rpm's kunnen hebben tussen de 2000-3000 rpm?

Je zet meer toeren op de kop vanwege een reden..
Die reden is dat de motor inkakt.
Om dan hetzelfde figuur op die manier te blijven doen, zal er meer vermogen in de rotor moeten komen

Dus verhoog je het toerental

In jouw geval, als die looping met een lager toerental gewoon goed ging, en met een hoger toerental opeens volledig fout, ligt het dus niet aan de toeren
Misschien wel aan een lvc, een kapotte lipo waarschijnlijk

Of in de rest van de electronica..

Logicatechnisch moet er gewoon een andere oorzaak zijn als alleen toeren..

jep thx boys

ik ga alle opties ff proberen logischerwijs idd een kapotte lipo, we zullen u updaten people's

de bladen zijn 425 mm

Zo beste mensen, ik heb ff in de ronte gekeken op het www, en op de site van mijn motor,ik ben er achter gekomen dat voor mijn motor een plettenberg orbit 20-10 eigenlijk geen 6s lipo's worden geadviseerd,het kan wel maar je zou dus je toeren aan moeten passen en evt pinion ect.

Dat verklaart alweer een hele boel, ik ga alles nog ff testen want als het goed is krijg ik vandaag spul binnen om m'n logo weer op te bouwen, en dan post ik het hier tzt nog wel.

Heeft iemand een idee over, welke pinion ik moet hebben??

Setup is: motor 1130 kv
6s 3000mah
Hoofdtandwiel 138 t 0.7 mod

wat zou volgens het www dan de gevolgen zijn van die motor op 6S? Vind het vreemd dat dat de oorzaak is voor het inkakken van de toeren. En dat andere pinion dan zou helpen... tenminste snap het niet waarom.

Wat ik bijvoorbeeld vind
This motor can also be powered at 6S but this will cause it to run beyond its RPM specified limit. There are many Logo 10 owners running this motor beyond specification but I have not done so within this review.

Laatst bewerkt:
Back