Heli kakte gigantisch in.

jep dannyvg

dat is wat ik ook heb gevonden maar uit dat verhaaltje maak ik toch op dat je op 6s al snel overkilld? of lees ik dit nu niet goed? zelfs dat kan hoor,haha

:oops::oops: als ik het niet goed had!!

Die motor is ontworpen voor een bepaald maximum toerental. Als je op 6S gaat vliegen wordt in principe je toerental 20% hoger. Echter zul je waarschijnlijk je throttle percentage verminderen dus kan het niet per direct kwaad wat betreft toerental om op 6S te vliegen met die motor.
Hoeveel % throttle heb je ingesteld voor die toerentallen en heb je de endpoints van je gaskanaal op 100 of ongeveer 83%?

Je zult het echter eerder in de lipos of regelaar moeten zoeken dan de motor zelf.
Hoe warm was je regelaar na de crash? Het zou ook thermal shutdown kunnen zijn geweest. Zitten al je magneten nog op de juiste plek in de motor? Commutatie fout kan ter bescherming van de Jive ook een drop in toerental veroorzaken.

heezj dannyvg

uuuhm het aantal % van normal mode is 45%
idle-up 1 mode is 55%
idle-up 2 mode is 75% th

mijn end-points zijn voor ch3 is throttle iid 100%

en voor ch 6 is pitch up is 76% en down is 81%

mijn regelaar kan warm geweest zijn maar daar heb ik niet aan gevoeld ik was ook maar net een min of 3-4 aan het vliegen,

commutatie fout waar je het over hebt heeft dat met de magneten van de motor te maken dan dannyvg?

Het klinkt mij ook het meest in de oren als een shutdown of LVC (Low Voltage Cut-of) van de Jive regelaar.
Je hebt namelijk ook te maken met andere weers omstandigheden, heb het ook wel eens voorgehad dat ik een ogenschijnlijk goede lipo overbelaste na een paar minuten.
Hoeveel vluchten zitten er op die lipo's ongeveer?

Ik weet dat de meesten hier tegen een (goeie) pieper zijn op het balanceer stekkertje, maar het kan wel een vervelend momentje voorkomen. Je krijgt wel de juiste info, als je bijv. met een oude of slechte lipo vliegt.

Ha die Eric

Tja dat is mogelijk,ik ben het nog aan het testen voor
Zover ik eruit kom zeg maar, die lipo's hebben denk ik 15 á 20 vluchten
Gehad

Mvg fb

Laatst bewerkt:
Mhh, die lipo's zijn nog nieuw dan...
Toch even rustig kijken of het alleen bij die lipo gebeurd, en dan even geen al te gekke dingen doen waar je moeilijk uit kan herstellen.
Wat pitchpumps ofzo.
Anders blijf je sleutelen namelijk... :D

Wat je zegt over die pieper klopt wel Tijn.
Maar dan gaat hij bij een beginner piepend de grond in ;)
Als je eenmaal goed genoeg kan sturen om hem heel aan de grond te zetten, dan maakt die pieper niet zoveel meer uit.
stel je de piep te zuinig in, dan piept hij bij mij de gehele vlucht waarschijnlijk.
beetje irritant.

@ tijn.....Of het aan de lipo ligt, weet ik niet, dat kan ik namelijk niet aflezen dus
Maar verder werkt dat spul fantastico hoor

Laatst bewerkt:
@ Eric

Iig bedankt, dat ga ik sekursss ff proberen,
Het is al met al een beetje een weird verhaal, maargoed mijn heli is inmiddels
Al weer opgebouwd en afgesteld nu nog ff mooi weer en dan testen.

@tijn
Persoonlijk ben ik niet tegen piepers of andere vormen van lipo savers..
Ik ben wel tegen mensen die deze dingen gebruiken om hun vliegduur te bepalen, of erger, altijd op de pieper vliegen.

Ik zelf heb ook altijd een lampje in de heli wat onderspanning aangeeft..
Gaat die branden, gaat er iets echt niet goed in de batterij

@ts
Is een thermal cut off niet het punt geweest?
55% is niet veel, er zijn genoeg regelaars die daarop bloedheet worden

Probeer eerst een hoover, en flink rammelen op de sticks, heftig links rechts, even alle servo's goed belasten. Dan neerzetten en meteen de regelaar voelen.
Is die heet, Is het de bec of de lage throttle waarde
Zet de throttle waarde op 80 oid, doe hetzelfde en kijk of het beter is.
Is het niet echt beter, is het de bec die oververhit..

@ student

Oké maar daarvoor vloog ik op veel lagere toeren de loopings van de hemel
Dus dat wil zeggen dat het nu met hogere toeren dat niet het geval zal zijn(warm worden bedoel ik)
Ik bedoel dus te zeggen dat hij nu met 55%, dat is al meer dan daarvor wat wel goed ging, dus hij zal nooit warm geworden zijn door te lage toeren,want dan had hij daarvoor zeker al gesmolten moeten zijn!
Toch?

Laatst bewerkt:
Nou mensen wat het probleem is of was om eerlijk te zijn
Weet ik nog steeds niet en zal er denk ik ook niet achterkomen omdat ik vrijdag mijn logo totaal uitelkaar heb laten spatten
Ahum ik was met invertert bezig zo'n 70 á 80 cm boven de grond en shame on me, maar gaf volledig positieve pitch duzzzzzzzz ja regelrecht de grond in.
Het was wel m'n 4e pack en heb niks aparts ontdekt Tijdens die andere 3 packs dus.....

Rest nu nog wel te zeggen dat toen ik mijn rpm's ging meten dat ik dat gedaan heb met
-4 -5 Gr. Pitch dus of het dan ook nog betrouwbaar was weet ik niet

Mvg fb

Je gaat me toch niet vertellen dat je speciaal inverted hing om hem te tachen?
Dat lukt rechtop net zo goed hoor ;)
Wie was erbij om hem te tachen?
Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar dit levert je helemaal niets op, Je bent aldoor aan het sleutelen, en je leert er eigenlijk helemaal niets van.
Zonde van je Heli man :(

Grt, Eric

Back