Heli kakte gigantisch in.

Volgens mij bedoelt Frank dat hij op de grond stond met -4 a 5 graden pitch, dus dat hij hem de grond in drukt. Dat kan zorgen dat je headspeed wat inkakt.

@ Laurens,dat klopt wat je zegt zo heb ik het ook gedaan En dacht dus dat dat de oorzaak zou kunnen zijn van een verkeerde headspeed,maar net wat je zaterdag zei...sommige dingen zul je wel nooit achterkomen.

@ Erik......nee erik,haha ik heb echt niet speciaal invertert gehangen om te tachen hoor,ik besef dat ik de slimste niet ben,maar dat ;-) ik heb je trouwens zaterdag nog gemist tijdens 3D helifreakz? Ik hoorde dat je geen vervoer had?

Enfin!! zoals ik al melde is mijn heli door eigen toedoen volledig kaduuk en is het probleem niet meer te achterhalen Denk ik of het moet toch aan mijn pack nr 4 liggen maar dat zien we dan wel als ik mijn logootje weer opgebouwd hebt

Iedereen ontzettend bedankt en we treffen mekaar weer

Grtzz da bonk

Edit:in hoever kan een kapotte lager in je motor trillingen veroorzaken?
Ik heb het idee dat een lager in mijn motor stuk is, dus Miss is dat de oorzaak?

Laatst bewerkt:
in hoever kan een kapotte lager in je motor trillingen veroorzaken?
Ik heb het idee dat een lager in mijn motor stuk is, dus Miss is dat de oorzaak?

Meestal is een lager wat op zijn eind is een bron van zeer hoogfrequente trillingen. Bij gloeiplugmotoren merk je dat aan dat je plug het maar een of twee vluchten volhoud en dan geen spiraal meer heeft.
Hoe zich dat bij electro merkbaar maakt weet ik niet, volgens mij merk je er niks van totdat het lager het écht begeeft en er iets vastloopt, aanloopt of begint te rammelen.

Geen flauw idee hoe groot de luchtspleet in een brushless motor is, maar mogelijk kun je iets zien aan slijtage sporen op spoelen of magneten????

Ik sla er maar een slag naar, heb er zelf geen ervaring mee.

Groet, Bert

Je hoort het, net als bij een nitro motor (al hoor je het daar soms minder snel) aan de motorloop

Normaal is het een zoemend geluid, bij een kapot lager gaat dit wat veranderen
Ik heb er 1 gehad die begon een beetje te "tuffen" (bij gebrek aan een betere omschrijving voor het geluid)
Ik kan me ook voorstellen dat je het op de lader terug kunt zien, immers normaal heb je bv continu 1500 mah om terug te laden, en opeens zit je op 1800 of meer..

@ Erik......nee erik,haha ik heb echt niet speciaal invertert gehangen om te tachen hoor,ik besef dat ik de slimste niet ben,maar dat ;-) ik heb je trouwens zaterdag nog gemist tijdens 3D helifreakz? Ik hoorde dat je geen vervoer had?

Hohoho, ik zeg niet dat je dom bent hè!! ;)
Maar de inverted aktie en het tachen zat in 1 verhaal, vandaar..
En inverted boven het gras gaan hangen als je je setup nog niet vertrouwd en nog aan het trouble shooten bent..
Ik zou het niet gedaan hebben in ieder geval.
Gewoon zonde van de Heli.

Ik had inderdaad geen vervoer helaas, kinderen moesten naar een dance feest gebracht worden met de auto.
Die werken ook hard, dus dat ging voor deze keer.

Tot de volgende :)

Laatst bewerkt door een moderator:
@ts
Is een thermal cut off niet het punt geweest?
55% is niet veel, er zijn genoeg regelaars die daarop bloedheet worden

Probeer eerst een hoover, en flink rammelen op de sticks, heftig links rechts, even alle servo's goed belasten. Dan neerzetten en meteen de regelaar voelen.
Is die heet, Is het de bec of de lage throttle waarde
Zet de throttle waarde op 80 oid, doe hetzelfde en kijk of het beter is.
Is het niet echt beter, is het de bec die oververhit..

Kontronik... genoeg gezegt.. kan je draaien van 10 tot 75 procent in de governor mode.. temperatuur blijft gelijk. en een Kontronik bec die platgaat moet ik nog tegenkomen..;)

Hohoho, ik zeg niet dat je dom bent hè!! ;)
Maar de inverted aktie en het tachen zat in 1 verhaal, vandaar..
En inverted boven het gras gaan hangen als je je setup nog niet vertrouwd en nog aan het trouble shooten bent..
Ik zou het niet gedaan hebben in ieder geval.
Gewoon zonde van de Heli.

tja, das waar eric,maar de fout lag deze x wel aan mijn eigen kant:D:D das dan wel weer een beetje dom:(:( hij wordt weer helemaal opgebouw als nieuw gemaakt zeg maar,ik ga deze aankomende tijd er aan besteden en dan maar weer eens proberen

Veel succes met de heropbouw :D Crashen en de heli opnieuw moeten opbouwen is minder erg dan langer dan een week zonder heli zitten hoor (nouja zonder vliegende heli zitten doordat er een bestelling maar niet aankomt) :mrgreen:

Back