heli start niet

  • Topicstarter Topicstarter hollander
  • Startdatum Startdatum
Hoi Ferro,

De warmtegraad van een gloeiplug word constructief bepaald door de hoeveelheid draad en de plaatsing van de spiraal, en soms wat door de legering (platinaandeel, catalytische werking). en deze warmtegraad word gebruikt om min of meer het ontstekingstijdstip te beïnvloeden, als de motor loopt, en de gloeiplugklem er niet op zit. Tot zover vertel ik je vast niks nieuws, en is het allemaal "nogal wiedus", nietwaar?

Maar de temperatuur tijdens het electrisch gloeien, die is voor iedere plug min of meer gelijk. Hoe hoog, dat weet ik niet, maar een platinalegering straalt binnen bepaalde grenzen van die legering, bij een gegeven temperatuur een bepaalde kleur uit, en dat geld wel voor meer materialen.

Aangezien gloeipluggen allemaal (fout afgestelde modulators/verkeerde gloeiaccu's even niet meegerekend) ongeveer oranje/geel gloeien onder normale omstandigheden, is de draad ook normaalgesproken even heet.

DUS start een motor ook met een totaal verkeerde plug, zeker als de gloeiplug klem er nog op zit. Want onder die omstandigheden is de temperatuur niet afhankelijk van de warmtegraad. Die gaat pas een rol spelen als de plug het zonder externe voeding moet doen.

Is de afstelling te rijk of te arm, dan start hij ook met de juiste plug niet.
Een lucht/brandstofmengsel wat buiten de explosiegrenzen ligt, krijg je nou eenmaal niet ontstoken, met geen enkele ontstekingsbron.

Maar het is van minder belang, Hollander heeft zijn motor aan de praat, en het lag volgens hem aan de te krap staande hoofdnaald. Dat dat ding loopt is in elk geval voor hem het belangrijkste...

Groet, Bert
 
het motortje wat ik heb is een os max 843 QUOTE zei:
Hollander,

843 is niet de aanduiding voor deze motor, maar van de uitlaat.

Type-aanduiding staat aan ze zijkant van het cylinderhuis in een rondje.
Bv, 28H, 30H, 32,

Groet,

Martin
 
Ga naar de Site/Winkel waar U hem vandaan heeft, en vraag wat er mogelijk is!
Misschien een verkeerde "Gloeiplug" of verkeerde "Brandstof" dit zijn 2 mogelijk oorzaken dat de motor niet start, het kan natuurlijk ook dat U hem heeft afgesteld of dat iemand anders hem heeft afgesteld, op een warme temperatuur! als de motor warm is en de motor word afgesteld op die temperatuur kan het een probleem zijn dat hij te koud is om de brandstof te verbranden!
Trekt de motor zwaar?
dan is hij verzopen!
ik heb helaas alleen verstand van de brandstof autotjes dus dit is misschien onnutige informatie, maar ik help u graag verder!
 
ik zou het fijn vinden als je zou kunnen helpen..misschien dat je er mee kunt vliegen en kijken of het een beetje goed is afgesteld of zo..want volgens mij klopt er niet veel van...

zeg maar of je tijd of zin hebt..


hollander , ik woon op een half uur , als je hulp nodig hebt , wil ik je wel helpen .
 
Back
Top