Als jullie het niet erg vinden, ga ik niet met kleurtjes en bold tekst smijten...
Ik lees steeds dat mensen vinden dat sven niet zo egoistisch moet zijn, ze zich maar aan sven aan moeten passen, sven dit, sven dat, sven zus....
nu wil ik nog 1 keer, en dat is de laatste keer 1 ding HEEL goed duidelijk maken:
Sven geeft alleen aan hoe hij er over denkt, het is niet alleen ZIJN probleem, maar een probleem van velen vleugel vliegers met kleinere toestellen.
Rondvliegen met de heli piloten is geen probleem, maar voor de pits blijven hooveren, voor een andere piloot zijn neus blijven hooveren, DAT zijn dingen die het je dan moeilijk maken, en dan niet eventjes hooveren, neeeee minuuuuten lang. Dit zijn overigens dingen die in het huishuidelijk regelement ook NIET goedgekeurd worden.
Het probleem is dat als mensen (niet sven overigens) hier wat van zeggen, de desbetreffende piloten reageren (zoals sven zegt) "jullie maken de dienst niet uit". Mooie is overigens... dat de persoon die er wat van zei, en de wind van voren kreeg, de voorzitter van de club was...
Dan ga ik toch vragen stellen bij de instelling VAN DE PILOTEN WAAR WAT VAN GEZEGD WORDT... laten dat in DIT geval nu net heli piloten zijn....
En nogmaals, er is al verbetering, maar er zijn nog een aantal die zich duidelijk beter voelen als de rest, EN DIT OOK UITEN NAAR DE REST. DIE personen moeten eens goed nadenken, en luisteren, en daar is de extra ledenvergadering ook voor.
DUS... nix SVEN... maar VLEUGELVLIEGERS. en sven spreekt namens die personen.
En ja, wij hebben ook al eens gemeld dat we het niet prettig vinden om met heli's tegelijk in de lucht te zitten, en JA wij hebben duidelijk laten weten (met woorden) dat wij daarom wachten met vliegen....
En JAHAAA een zeer groot aantal piloten begreep dit (ook heli piloten, maar laten die nu net zelf ook met een vliegtuig vliegen...) maar een klein aantal niet, die reageerden alleen met:
- de hobby is niet alleen vliegtuigen
- dit veld is niet alleen van jullie
- wij hebben net zo goed het recht om te vliegen, moeten wij dan maar op jullie gaan wachten?
- dat jullie het niet fijn vinden, is jullie probleem.
En dat terwijl wij ons van onze goede kant lieten (en nog laten) zien, en DUIDELIJK maakten waarom wij maar even wachten.
Dan zitten we in de lucht met wat vliegtuigjes, en wat doen die heli vliegers dan (die bovenstaande uitspraken doen): HOP helitje erbij, ach wat, HOP nog maar en, en lekker hooveren voor de pits.....
en dan worden ze er op aangesproken, en dan zijn ze op hun lieve teentjes getrapt....
ZO... nu is het denk ik wel duidelijk he? Dat het niet aan SVEN ligt, maar aan een stel eigenwijze heli piloten die geen gehoor willen geven aan de opmerking dat ze zich aan het huishoudelijk regelement moeten houden, en die vrij weinig rekening houden met anderen op de club, want och jee... ze zouden eens niet 10 x een hele tank leeg kunnen vliegen zeg! (want zo gaat het wel, en dan zeuren dat wij 10 minuten in de lucht zitten?)
Dit is geen: "maar hij begohoooon", maar GEWOON HET PROBLEEM WAT ZICH VOOR DOET BIJ ONZE CLUB.
En voor dat probleem (ik zal het nog even vermelden: "eigenwijze piloten die geen rekening willen houden met mensen die wel rekening met hen houden, en zich geen moer aantrekken van een paar regels in het huishouderlijk gerelement, en als ze hier op gewezen worden, "een grote mond opzetten" naar alles en iedereen") zoeken we een nette oplossing, ze er op aanspreken alleen is dus niet genoeg (zelfs niet door de voorzitter) en DAT is dus ook een onderdeel van het probleem.
@tora: lekker

koek en koffie

net wat je nodig hebt bij een goed gesprek

Dat gesprek staat overigens dus al gepland, maar we hoopten hier nog wat ideeën op te doen die we voor konden dragen, zo van: "kijk, bij die club doen ze het zo, en daar gaat het prima".
Gelukkig zijn er al wel een aantal ideeën genoemd, maar meer zijn er altijd welkom. Het is gewoon niet nodig, het moet goed kunnen gaan, ergens anders kan het ook... dus waarom bij ons niet?
@Burp: dat is dus al een keer gedaan, het ging toen ook om dingen waar vleugelvliegers meer op moesten letten, of zich aan moesten passen. Tot nu toe hebben eigenlijk alle piloten dit netjes gedaan (die ik gezien heb) en een groot aantal heli piloten ook (zoals aangegeven). Er zitten er echter een paar bij, die zich er niets van aan trekken, en juist over DIE personen gaat het hier. En je hebt gelijk, het moet kunnen, we komen er wel uit, vast wel, moet ook wel