Helicopter piloten + Vliegtuig piloten, hoe doen andere clubs het?

Discussie in 'Verenigingen' gestart door sven, 17 jun 2010.

  1. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    ik wil nog even aanhalen dat hetgeen de "vleugelvliegers" vaak over vallen, dus JUIST is wat sven aankaart:

    WIJ wachten netjes met vliegen tot het KAN, de meeste helipiloten GAAN gewoon.... (en dat terwijl het NIET kan).
    en met kunnen bedoel ik voor ons "schuimvliegers" of "buikschuivers" of "stofzuigerpiloten" als er het liefst GEEN heli in de lucht hangt. Dat vinden wij gewoon prettig, en wachten dus.

    Let wel: dit is niet altijd zo, zoals sven ook al aangeeft, laatste keer ging het juist prima (en ook JUIST met iemand die normaal moeilijk doet)

    Nogmaals: niet elke helivlieger doet moeilijk, er zijn er ook die gewoon lekker mee gaan vliegen in jouw lijn, gewoon met elkaar, achter elkaar rondjes vliegen of figuren, dat ziet er ook nog eens leuk uit.

    En ik wil nog wel even sven gelijk geven: er is nog nooit bij ons een heli met/tegen/in/op de wind moeten landen.... Ze zakken ALLEMAAL met de staart naar hen toe recht naar beneden.

    maar er zit verbetering in, de communicatie gaat beter, en dat merk je ook aan de sfeer :thumbsup:
     
  2. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
     
  3. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Bij ons noemt zo'n beetje iedereen van de club de heli's zo, niet alleen wij, zelfs helivliegers zelf :) dus wat dat betreft zal het wel mee vallen.

    Zoals ik al zei, communiceren gaat beter, en dan merk je dat het gewoon allemaal beter gaat!
     
  4. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Bij ons ook hoor, maar dit is een forum waar heel NL. op meeleest. Als je dan over bromtollen gaat praten word je niet serieus genomen.
     
  5. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    oei, wat een discussie .....

    bij ons op de club zetten we een vlag omhoog als we met heli de lucht in willen gaan. we wachten even tot ze allemaal geland zijn en dan kunnen wij

    Bas
     
  6. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    "Don't blame me for doing my duty."
     
  7. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Zoals al eerder gezegd, bij ons zijn er totaal geen problemen. En helemaal niet met gehaktmolenvliegers of plankvliegers zoals ze hier worden genoemd. Problemen worden gemaakt door mensen.......

    Misschien speelt het bij ons niet omdat vrijwel alle helivliegers ook met vliegtuigen spelen. Misschien ook omdat we gewoon even overleggen. Als wij met heli/speedkist of andere bijzondere zaken willen vliegen dan roepen/vragen we gewoon even om wat ruimte. Ook als iemand even een maiden wil doen en even een paar minuten voor zichzelf wil hebben is dat nooit een probleem.

    Zoals al eerder aangehaald werd, communicatie is alles. En dan niet jullie of ik maar WIJ.
     
  8. tora

    tora Guest

    Allerliefste aardige swen
    Ik loop ongeveer 12 jaar in de modelvliegsport mee.
    Dat probleem is een probleem voor mensen met weinig gevoel voor tolerantie tegen over een ander.Ik ben inmiddels lid van 5 modelvlieg verenigingen in het brabantse land en bij elke vereniging gaat men anders met elkaar om maar bij de meeste word het gezond verstand gebruikt en gaat men respectvol met elkander om .
    Bij de een zet ik mijn heli klaar op de hoek van het veld geen probleem binnen 5 minuten kan ik gaan vliegen met mijn heli en men geniet van mijn bescheiden vliegcapiciteiten bij een ander vlieg ik met vliegtuigen mee en weer ergens anders word ik op alle mogelijke manieren door het bestuur gedemotiveerd ivm de veiligheid om door te gaan met heli vliegen terwijl leden van het bestuur volop aan het bier zitten terwijl er word gevlogen met vliegtuigen .
    Beste en alllerliefste swen word het niet eens tijd om in de spiegel te kijken als men respect toont naar een ander zal een ander jou ook respecteren en dat geld niet allen voor jou maar voor al die andere die geen respect hebben voor een ander zijn hobby.
    mvg tora uit het brabantse
     
  9. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    tora,

    wat je schijft, klopt ook, alleen tolerantie moet van 2 kanten komen. Als de heli vlieger zich bot en "aso" opstelt, kan hij natuurlijk verwachten dat ze niet zo tolerant zijn t.o.v hem.

    DAT was nu juist het probleem.

    Maar... er wordt al beter gecommuniceerd binnen de club, en tussen de vliegers. Dus komt vast goed ;)
     
  10. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Tora, als ik eerst een kwartier netjes met mijn armpjes over elkaar aan het veld ga zitten,
    met mijn model aan mijn voeten wachtend tot een meneer zijn heli in alle rust en plezier leeg gevlogen heeft,
    waarna ik na nog geen 5 minuten zelf vliegen alweer belaagd wordt door 3 spring helikopters alsof ik niet besta..
    Wie verspeeld dan wie zijn respect?

    Iedereen kon zien dat ik niet graag met heli's erbij vlieg, ik stond immers te wachten.
    Toch kozen er 3 mensen voor om ondanks dat toch maar gewoon het hele lage gebied van het veld te barricaderen.
    Mijn vlieg plezier was meteen vergald, ik heb mijn model toen onder de helikopters door maar weer geland.
     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2010
  11. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.964
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Reactie op post 40:

    Zoals Roel al zei: je hangt vreselijk de Calimero uit.

    Verder zie ik alleen maar een herhaling van "zij zijn begonnen" of "als zij het niet doen doe ik het ook niet". Daar komt je hele betoog op neer

    Respect moet je zaaien, dat klopt. Alleen is het je blijkbaar niet duidelijk hoe je respect zaait: Namelijk door het eerst aan een ander te tonen, ongeacht of die ander dat naar jou betoont. Als we eerst allemaal op de eerste zet van de ander gaan zitten wachten, gebeurt er namelijk NIETS!

    En het spijt mij, maar je beweert wel dat jij hen wel respecteerde maar daar niets van terug zag..... Is het wel eens bij je opgekomen, gezien meerdere reacties in deze discussie, dat de andere partij jouw respect mogelijk niet echt als respect herkende????
    En het is toch echt jouw verantwoordelijkheid, dat een ander jouw bedoeling begrijpt. Het is niet de schuld van die helipiloten dat ze wat jij als respect meent te geven, niet als zodanig herkennen.

    Sorry, maar ga maar lekker verder met je zelfmedelijden. Dat kan ik rustig zeggen, want "het zal jou geen zier schelen".

    Ik geef je overigens groot gelijk: ik denk dat er vast wel meer mensen zijn die denken wat jij zegt, echter niet iederéén denkt zoals jij, net zogoed als dat er mischien mensen zijn die het met mij eens zijn, maar zeer zeker ook niet iedereen. Is mischien iets om over na te denken.

    Ik heb je ooit geprobeerd te helpen, maar dat was jou niet naar het zin. En nu noem je mij "tegendraads" omdat ik dat niet onmiddelijk opgaf toen het jou niet naar het zin was???? Als dát respect of op zijn minst waardering voor mijn moeite en tijd voor moet stellen, dan kan ik mij héél goed voorstellen dat jouw "respect naar helivliegers" niet door hen als zodanig herkend werd....

    Groet, Bert
     
  12. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    "Ja maar calimero", dat vind ik een ontzettend laf weerwoord.
    Zo kun je iedereen wel buitenspel zetten die wat te klagen heeft.
    Daar trek ik me dus inderdaad "geen zier" van aan.

    En ik heb respect gezaaid, netjes gewacht zonder klagen of zeiken maar toch visueel duidelijk tot ze klaar waren met vliegen.
    Vervolgens oogsten, maar blijkbaar is het bij die mannen zo dor als een woestijn want er was niets van terug te vinden.
    Als ze het niet begrijpen als ik net een kopere koos braaf aan de kant van het veld blijf wachten met mijn model, dan ligt dat aan mij?
    Moet ik dan op ieder zijn schouder kloppen en zeggen "Kijk eens, ik wacht op jou, goed van mij he? Nu mag ik zeker ook wel een keertje?"..

    Je kunt nu ook duidelijk zien uit welk "kamp" je komt.
    Je opmerkingen slaan overigens evengoed op een ander als op mij.
    Ook de heli piloten mogen wel eens nadenken wat een ander ervan vind.
    Ik ervaar hun gedrag net zo vervelend als hun het zouden vinden,
    als wij met een kudde combatwings rond gaan raggen als zij net hun heli in de lucht hebben.
    Het is gewoon niet prettig vliegen als niemand rekening met elkaar houd, en daar gaat het om.
    Ik liet ze hun gang gaan, waarom mag ik dat dan ook niet even.

    Je bood hulp aan, maar op een heel vervelende manier met een hoop gedoe aan de telefoon.
    Dat is voor mij net zo makkelijk als even een HAVO diploma leren over de telefoon.
    Ik wilde juist graag mailen zodat ik over mijn vragen na kon denken, en ook de antwoorden eens rustig na kon lezen.
    De redenen heb ik je ook aangedragen zodat je wist waarom ik liever tekstueel hulp wilde.
    Maar nee, meneer Bert wist alles beter en moest en zou alles met de telefoon doen of anders niet.
    Toen zei ik inderdaad bedankt maar dan maar niet, want daar had ik gewoon niets aan.
    Als dat moet getuigen van hoe flexibel heli piloten zijn, dan kan ik me OOK vanalles voorstellen, Bert.. :roll:
     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2010
  13. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    ik geloof, dat ik nu al meerdere malen heb duidelijk gemaakt, dat er van uit ons (OOK SVEN) duidelijk "gezaaid" werd... HEEL duidelijk zelfs, en niet 1 keer, nee hoor... zeer vaak.

    En dan kun je toch op een gegeven moment wel wat terug verwachten lijkt me?

    Het feit dat dat niet gebeurde heeft een boel "gezeur" tot gevolg gehad, en al een aantal gesprekken. Het is al wat verbeterd, maar het punt blijft, want niet iedereen verbetert zijn gedrag.
     
  14. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Wat Pieter zegt klopt,

    Er is bij ons bestuur al geklaagd (overigens NIET door ons) dat de heli piloten een beetje beter op de huishoudelijke regels moesten letten,
    bijvoorbeeld niet voor de pits blijven hangen, niet met teveel tegelijk vliegen, geluids metingen.
    En meteen kwam er alweer een mailtje terug "ja maar die vliegtuig piloten dit en dat, vriendjespolitiek, etz.",
    kortom alles om de vliegtuig piloten maar een hak te zetten als weerwoord op ons geklaag.
    Calimero indeed...

    Ik ben nadien nog niet op het veld geweest (familie omstandigheden),
    maar schijnbaar zijn ze toch wat ingetogen.
    Misschien toch nog schot in de zaak.
     
  15. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.964
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Nou moet je de boel GVD niet om draaien joh! Jij wilde juist NIET mailen, maar moest en zou alles per foto/video/youtube hebben, iets waar ik geen apparatuur voor heb, maar als je het niet op een plaatje voor je kon zien was het te moeilijk voor je met al die stangetjes in de rotorkop (jouw woorden, niet de mijne).

    Ik heb je toen AANGEBODEN (niet afgedwongen!) om het dan in plaats daarvan per telefoon te doen, omdat ik je anders ook niet kon helpen.
    Jij de heli voor je op tafel, en vertellen wat je ziet en wat je niet begrijpt, dat idee

    Jij was degene die beter wist, jij was degene die alles afwees.

    Dit is dus wat ik bedoel met jouw manier van respect tonen...

    Sorry hoor, maar dit slaat alles!

    Bert
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 jul 2010
  16. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Dat is pure bullshit!
    IK was juist degene die mail wilde, jij weigerde en wilde alleen telefoon!
    En reken maar dat je dat afdwong, toen ik telefoon hulp afwees kreeg ik enkel gezeik dat ik ondankbaar was!
    Ik moest maar gewoon vreten wat je me voerde of ik kon door je afgezeken worden.
    Ik wilde geen telefoon omdat ik de benaming van alle onderdelen nog niet wist en het daardoor een ellenlang telefoon gesprek zou worden.
    Bovendien vond ik dat uitleg over de telefoon lang niet zo effectief was als schriftelijk,
    want telefoon hoor je maar 1 keer, schriftelijk kun je zo vaak lezen als je maar wil.
    Ik had dolgelukkig geweest met mail uitleg, ik zou een idioot zijn om dat af te slaan.

    Nu sta je weer te blèren dat ik geen respect naar je toon,
    maar je behandeld ZELF mensen als oud vuil als ze niet naar je pijpen dansen.
    De bespaar me je schijnheilige kletsverhaal kerel, jij verdiend mijn respect niet.

    Maar goed, dit hoort niet thuis in dit topic,
    als je nog meer te zeuren hebt tegen mij, doe dat dan maar in PB,
    dan kan ik het meteen weg knikkeren...
     
  17. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Beste Sven,

    Respect toon je niet door af te wachten. Heb je de andere vliegers (heli of vliegtuigen maakt mij niets uit) wel eens verteld dat je het niet prettig vindt en je ongemakkelijk voelt als je tussen die snelle vliegers of heli's moet vliegen met je schuimpje? Mogelijk hebben zij geen idee. Soms werkt echt praten heel verhelderend. En dan niet stellend met ik vind/wil/verwacht/moet maar eerder ik zou het fijn vinden dat..... of het voelt voor mij niet prettigs als.... of hebben jullie er een probleem mee om even te wachten tot..... etc, etc.

    Geloof me, de meeste mensen luisteren dan ook echt naar je. Ik durf bijna te stellen dat zij geen idee hebben dat jij minder plezier beleeft aan het vliegen in deze situatie. Vertel het hen gewoon!!
     
  18. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Ik denk dat de situatie al duidelijk geworden is toen iemand bij het bestuur zijn beklaag gedaan heeft.
    Er hebben meen ik al meer mensen geprobeerd het heli + plank vliegen in goede banen te leiden,
    maar daar werd nogal nors op gereageerd in de zin van "Jullie maken de dienst niet uit".
    De manier waarop dit gegaan is ben ik niet bij geweest, maar dat het bestuur erbij gehaald is betekend vast niet dat het helemaal goed gegaan is.
    Er wordt ergens in september wel een leden vergadering gehouden met dit punt in de agenda,
    dus suggesties om dit op te lossen zouden dan best welkom zijn.

    Ik zal het nog sterker vertellen, ik vind het juist spannend om met heli's mee te vliegen,
    MITS die zich gewoon aan het circuit vlieg patroon houden.
    Dan kan ik op ze anticiperen en is er helemaal niks aan de hand.
    Het probleem komt pas als er wat mensen aan het hoveren zijn recht voor de piloot lijn of in de aanvlieg route.
    Als vliegtuig piloot zie je ze pas laat hangen, en dan wordt het nog al eens gevaarlijk.
     
  19. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.496
    Locatie:
    Heerenveen
    Vreemd Sven....

    Ken ondertussen heel wat mensen die totaal andere en zeer positieve ervaringen met Bert hebben, moi inclusief..

    En Bert, ik denk dat je je energie beter aan iets positiefs kan besteden en S lekker verder kan laten ploeteren in zijn bittere strijd tegen de dwarse niet willende bromtolbestuurders van zijn vereniging ;)
     
  20. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Ik zie toch steeds meer het beeld voor me van een spookrijder die de verkeersinformatiedienst belt, met de mededeling dat de hele snelweg vergeven is van de spookrijders.
     

Deel Deze Pagina