Helikopter vervoeren per fiets

• Topicstarter Topicstarter -=Reinier=-
  • Startdatum Startdatum
Of een nieuwe fiets aanschaffen :hammer: :mrgreen:
Ook handig als je kinderen mee wilt nemen ;)

bakfiets.nl%20cargobike%20L.jpg

r_heliman zei:
Hoi,

d_6231.jpg

Dit is inderdaad wel iets wat ik altijd gezocht heb. moeten alleen dan nog schouder riemen aangemaakt worden, en voila klaar voor op de fiets. Comfortabel is het niet, maar wel een manier (electro heli). Dus ik hoef niet veel zooi aan brandstof / starter mee te nemen.
Nu nog iemand zoeken die zo iets voor mij in elkaar kan naaien ;).
Zou er in die tas dan ook schuim zitten? Voor normaal dragen zoals die staat afgebeeld, krijg je na 15 minuten fietsen nog altijd 8cm langere armen ;)
En als je die op de rug neemt, moet de heli wil nog stivig vast zitten.

Ik heb er inderdaad ook aangedacht om een plankje op het stuur te maken, maar ik durf te wedden dat ik bij de eerste boom / enge bocht of zo, met de staart ergens tegenaan stoot.

Maar ideën komen hier binnen, dus blijf maar sturen, ;) (misschien dat ik me toch zo'n tas bestel)

Groeten
Roel
*schop*

Inmiddels heb ik hier een Raptor 50 Titan staan én heb zo'n tas besteld. De Raptor past er in zijn geheel in (even oefenen, het is een trucje), als je de rotorbladen naar achteren klapt en die van de staartrotor naar voren. Hengsels naar de andere kant vouwen dan op het plaatje maakt hem draagbaar voor op je rug. De skits zitten dan met een platte verstevigde tasbodem tegen je rug en de staart staat omhoog. De hengels kan je voor je borst weer aan elkaar maken waardoor de tas niet zomaar van je schouders glijdt.
Het was even puzzelen, in eerste instantie lukte het niet om de heli in de tas te krijgen. Ik heb rcmarket gemaild of zij een tip hadden. Het antwoord was dat ze al 400 tassen hadden verkocht zonder klachten en zelf een Trex hadden geprobeerd. Met de bladen vrijwel plat naar achteren moet het lukken. En inderdaad. Een goed alternatief om je heli te vervoeren dus!

Ik was laatst bij RCHeliparts voor crash onderdelen :oops:
Daar lag zo'n tas.
Ik geloof alleen niet dat hij op hun site staat.
Even mailen voor de prijs.

wrobijns zei:
Ik was laatst bij RCHeliparts voor crash onderdelen :oops:
Daar lag zo'n tas.
Ik geloof alleen niet dat hij op hun site staat.
Even mailen voor de prijs.
Overigens is de tas geschikt voor 30-50er en een andere tas voor 60-90. Die staat dan weer niet daar op de site, maar bij rcmarket wel.

Hoi,

Sommige van jullie hebben reeds zo'n heli tas.
Kunnen jullie er eens foto's van maken? Hoe de heli erin zit, en of de zender erbij past?

Denk / hoop dat mijn MP/e met Vstabi er wel makkenlijker in gaat zonder paddels 8O 8O 8O

Groeten
Roel

@r_heliman:

Hierbij een paar foto's. Ik heb een Raptor 50 in de tas. Zender erbij stoppen zou ik niet doen, het past ruimtetechnisch wel maar de zender kan prima schuiven. Dat is niet zo'n goed plan met de heli ernaast. Het vereist enige oefening en met name de staart gaat er wat moeizaam in bij mij, omdat de carbon stabilo's vrij stroef zijn en niet makkelijk langs de binnenkant van de tas schuiven.

Heli in tas:
_MG_0844.jpg

Tas open:
_MG_0846.jpg

Paddlestang zo veel mogelijk horizontaal zetten om de heli erin te krijgen:
_MG_0851.jpg

Naar achteren toe in de tas:
_MG_0852.jpg

[Eikel modus]

Wat een onzin zeg, waarom zou je je heli in een tas doen?
Ik zie er de nut niet van in. Blijft onhandig met menemen en zie alleen maar meer kans op ongewenste schade.
Zie die paddle stang al buigen door die "handige tas"... Een kist zou ik me enigzins nog kunnen voorstellen. Die bied wel echte bescherming.

[/eikel modus]

Lazerbeak zei:
[Eikel modus]

Wat een onzin zeg, waarom zou je je heli in een tas doen?
Ik zie er de nut niet van in. Blijft onhandig met menemen en zie alleen maar meer kans op ongewenste schade.
Zie die paddle stang al buigen door die "handige tas"... Een kist zou ik me enigzins nog kunnen voorstellen. Die bied wel echte bescherming.

[/eikel modus]
Je brengt het wel bot ja. Ik heb geen geld voor een auto en moet dus een eind fietsen naar het vliegveld. Dan is zo'n tas simpelweg een uitkomst. Onhandig is het absoluut niet, dat zou het zijn als ik hem met één hand zou moeten vasthouden en tegelijkertijd fietsen.

Een kist wordt alweer veel zwaarder. Overigens staat er nauwelijks tot geen spanning op de paddle stang dus het lijkt me niet dat dat een extra risico met zich mee brengt.

Niet lullig bedoeld hoor, maar vind het gewoon overbodige "luxe"
Ik heb zelf ook nog geen eigen vervoer dus kan er over meepraten.

Hoe neem je die tas dan mee?
Achterop je bagage drager? Dan kan die er ook wel op zonder die tas.
Bungellend aan het stuur? Lijkt me ook niet prettig fietsen.
Op de rug? Kan me nietvoorstellen dat hij dan nog losjes in de tas blijft zitten (tenzij die vast zit aan de bodem)
Nose-down: Druk op paddle stang.
Nose-up: Druk op tailshaft.

Daarnaast straalt die tas niet iets uit van "pas op fragiele heli inside".
Meer als een misvormde sporttas die een leek aan de kant zou gooien als het hem in de weg staat op het moment dat je hem er net in hebt zitten en op het punt staat te vertrekken maar eerst nog even een bammetje smeert omdat het zo'n eind fietsen is en je de extra energie wel kan gebruiken.

Ik heb een fietskar in de planning staan. Hoeft niks te kosten opzich...

Een fietskar is prachtig, alleen als je geen schuur of tuin hebt valt ook dat af. Ik doe de tas inderdaad op mijn rug en dat gaat goed. De tas is van een stevige en waterwerende stof gemaakt. De heli hangt dan inderdaad op zijn neus maar met de druk op de paddle stang valt bij mij reuze mee. Hij zit er natuurlijk ook geen uren in en als je de tas niet op je rug draagt dan staat de heli gewoon op zijn skids op de verstevigde bodem van de tas. Door die stevige bodem zit hij ook prima op je rug. De tas sluit nauw waardoor de heli nergens heen kan. Ik ervaar het in ieder geval niet als overbodige luxe maar als noodzaak om mijn heli in goede staat op het veld te krijgen zonder heel veel toeren te moeten uithalen.

En wel of geen tas: gooien met je heli kan je beter niet doen natuurlijk. :roll:

Hoi,

Begrijp ik het goed? Jij kunt die tas dus als "rugzak" gebruiken? het probleem met paddels heb ik toch niet :lol: die van mij KUNNEN NIET MEER KAPOT :lol: Maar wel bedankt voor de foto's

groeten
Roel

Klopt, Roel. De handvatten zijn ruim genoeg om ze over je schouder te hangen en hem op je rug te dragen.

Zo'n tas is ervoor gemaakt dus waarom niet?
Als je er voorzichtig mee omspringt zal dit geen problemen opleveren.

Back