Helling Vliegen Zoutelande

Laten we eens een Limburg-Zeeland dagje organiseren!!

Roy en ikke zijn daar direct weer voor te porren, gooi maar eens een datum in de groep en dan hopen dat het weer er goed genoeg voor is.

Ik zal intussen die oude plank weer vliegklaar maken en ook de easyglider weer opknappen.

Jammer, ik had ook met jetpropdlx mee kunnen komen maar ik had het verschrikkelijk in mijn rug :(.
Maar volgende keer als de wind en het weer goed is dan kom ik wel mee, we hebben in België in Bredene ook wel eens gevlogen en dat was wel kikken we hadden zo lang gevlogen dat onze armen pijn deden van de zender vast houden.

LS,

Afgelopen Zondag voor de eerste keer op de helling gevlogen. Ik ben 4 maanden geleden begonnen en vlieg met een Easy Star. Daarmee vloog ik tussen de parapenters met windkracht 31/2 op de helling . Erg leuk om te doen en het smaakt naar meer.:p Kun je de Easystar ook inzetten met meer wind op de helling door verzwaren van het toestel ? :confused:

Alternatief is, aangezien ik op 4 kilometer van de helling woon een 2e toestel aanschaffen die met meer wind gevlogen kan worden. Is de Robbe Bandit een geschikt toestel ? Of raden jullie een ander toestel aan ?

m.vr.groet,

Evert.

Hallo Evert,

wat een luxe... 4 km van de helling. Ik moet er 200 km voor rijden...
Als 2e toestel zou een zagi of een Wolf K10 het perfect doen. Doe gaan gewoon door met windkracht 6.
Hoewel een EZ het ook nog wel zou doen met windkracht 5.

We zien elkaar daaro

afgelopen donderdag leuk gevlogen.

ENNE ..... Iemand een delta vleugeltje kwijtgespeeld in het struikgewas ??

jammer voor jou, 1 servo werkt nog, ontvanger doet het ook nog, EPP vleugel gestript en ik heb me een leuk kistje erbij.

bij mijn laatste bezoek aan Zoutelande , heb ik gehoord dat iemans zijn vleugel kwijtspeelde
persoon staat op de foto geloof ik
op pag 7 (msh E.POPPE)

Laatst bewerkt:
Jammer, ik had ook met jetpropdlx mee kunnen komen maar ik had het verschrikkelijk in mijn rug :(.
Maar volgende keer als de wind en het weer goed is dan kom ik wel mee, we hebben in België in Bredene ook wel eens gevlogen en dat was wel kikken we hadden zo lang gevlogen dat onze armen pijn deden van de zender vast houden.

Dichtbij het naaktstrand zeker ????

bij mijn laatste bezoek aan Zoutelande , heb ik gehoord dat iemans zijn vleugel kwijtspeelde
persoon staat op de foto geloof ik
op pag 7 (msh E.POPPE)

Ik heb vorig jaar gezien dat de compaan van Eric zijn K10 kwijtspeelde in het struikgeas achter het duin. Hij had 'm helemaal ingetaped met van die bruine verhuizersplakband. Da's nogal een camouflagekleur. Die vind je niet gemakkelijk meer terug.
Was het deze K10 Peter?

Frank

m'n wing?

Hallo,

Een hele poos geleden heb ik inderdaad mijn epp wing kwijt gespeeld in Zoutelande.
(tot mijn schaamte moet ik zeggen dat d'r ergens ook nog een f27 stryker te vinden is daar)
Dus best kans dat het de mijne is.
Mijne was een epp wing van wolf k10.
2 conrad servo'tjes en 4 zelf gesoldeerde aldi accu'tjes.
Volgens mij een pico 5/6 ontvanger? (ben ik niet 100% zkr meer van)

Klopt het verhaal tot nu toe een beetje?
Verder ga ik 9 v/d 10 x naar de helling samen met Eric Poppe hier ook bekent van het forum.

Mocht het mijn wing zijn zou ik hem graag weer in ontvangst nemen, uiteraard verzinnen we dan nog wel een beloning.

Greetz Marten.

Nog mensen op de duin morgen? 4-5 bft. ZW en een kleine kans op een bui, maar daarvoor hebben we de strandtent beneden aan de duin. Ik hoop aanwezig te zijn.

had vandaag zin in een broodje kroket , en daarmede ben ik richting Zoutelande gereden
met goed windeke van ( 2bf ) voorspeld , daarmee had ik de junior 6 meegenomen.
man wat vliegt die goed op de helling , nooit hoefde ik de motor aan te zetten .
en wat nog wat is het heerlijk vanop het standpaviljoen te vliegen , in het ene hand een pintje en in het andere de zender .
ook waren er 2 parapanters aan de slag, geen probleem om te vliegen , na afspraak .

Back